Neste gang bruker dere heller Star Alliance loungen på CDG. Den åpner 05:30 og slår SAS godt ned i støvlene
Ja, så lenge flyvningene er på samme billett har man tilgang til både FCL og FCT på resten av reisen etter ankomst med LH F.
"Inngående"/"utgående" for LH/LX i oversikten burde kanskje byttes med "flyvning i F samme dag med LH/LX"? Flyr man f.eks. ZRH-MUC-FRA-HKG samme dag med LH/LX hvor FRA-HKG er i F har man tilgang til både LX F-lounge i ZRH, og LH F-lounge i MUC og FRA.
Er dette 100% sikkert? Har sett/lest så mange blogger/reviews hvor folk må krangle seg til adgang på LX First lounge i ZRH når en har F fra FRA eller tilsvarende
Ja. Når jeg i november fløy OSL-ZRH-FRA-PEK med 23t mellomlanding i ZRH og LH F på siste leg så forventet de oss faktisk i F-loungen i ZRH (schengen-loungen har egen inngang med sikkerhetskontroll ved innsjekk). Første de sa når vi ankom og viste boardingkort til FRA var "ah, you guys arrived from Oslo yesterday, right?". Så de hadde tydeligvis god oversikt over hvem de forventet at skulle komme.
Vi flyr ICN-(TPE)-BKK i C og BKK-FRA i F. Det er kun 55min mellomlanding i BKK. Er det nok tid til å ta en tur inom Thai FCL? Er det sikkerhetskontroll ved gaten slik det er i SIN?
I BKK må du igjennom transit security. Rekker vel en liten tur innom FCL. Du blir kjørt med golfbil fra innkommet gate og eskortert frem i køen ved security.
Ankommer med ANA F videre med TG F, slipper jeg inn på ANA Suite Lounge Tokyo Haneda? Har 9 timer mellomlanding. Stikke i loungen eller til byen?
Enig med @holmen har vært i den loungen mange ganger. Kjapt å ta toget til byen, er express den veien, men stopper på hver eneste stasjon på vei tilbake. Siden ikke alle japanske ATM tar utenlandske kort anbefaler jeg å ta ut litt cash på flyplassen. F.eks Kyoto er helt håpløst. Brukte 2 timer på å finne en som tok Visa/MC. Tokyo selvsagt mye bedre. Restauranten i loungen åpner på kvelden, så greit å ha et par timer der til sjampis og mat.
Når var dette? Jeg kom ikke over en eneste atm som ikke tok Curve eller Revolut i April. Og antall butikker og restauranter som tok visa/mc var også mye høyere enn vi ble fortalt på forhånd. Det virker som Japan har startet å gjøre seg klar til OL neste år.
Ja, men var det nylig? Vi hadde ingen problemer med hverken kortbruk eller å ta ut penger i Kyoto nå i april
Et par år siden. Topp at det har endret seg. Har det blitt mulig å kjøpe enkeltbilletter for Underground i Tokyo med Visa/MC-kort nå?
Ja, men det går ikke å fylle på Prepaid IC med kort fordi samme hull i maskinen brukes til IC og til kredittkortet. Ganske teit.