Lufthansa booking med SAS flights - Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Olsen_1988, 08. febr 2016.

  1. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Jeg har bestilt en tur til Nice i sommer, og fant den beste prisen gjennom Lufthansa. Jeg la også inn Eurobonus nummeret mitt ved bestilling, da jeg ikke har en konto hos Lufthansa sitt Miles&More program. Når jeg ser nærmere på bookingen min, så er 2 av flightsene på utreise og på returen med SAS. Jeg har bare et Lufthansa booking nummer så jeg får den ikke opp i SAS appen eller på minside på SAS.

    Det jeg lurer på er:
    1. Vil disse SAS flygningene telle som legs i min status hos SAS?
    2. Vil jeg få poengene for disse SAS flyvningene som grunnpoeng eller ekstrapoeng?
    3. Kan jeg få disse flightsene opp hos SAS (enten i appen eller på sas.no) så jeg kan sjekke inn å velge sete på forhånd? (Kunne bare gjøre det på Lufthansa sin flight hos Lufthansa).

    Setter pris på all tilbakemeldingen, og gi beskjed om det er noe mer informasjon som kan hjelpe dere å svare meg :)

    På forhånd takk.
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    1: Ja
    2: Grunnpoeng på både SAS og LH flightgene
    3: Har du lagt inn rett bookingnr for å hente opp bookingen? Det burde gå....
     
  3. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk for raskt svar :)

    Har prøvd både med store og små bokstaver i bookingnummeret nå, både på nett og i appen, uten suksess.

    Antar at det kanskje tar litt tid før SAS får tilgang til dataen fra Lufthansa, og/eller at SAS IT ikke er helt med i svingen. Ser om det bedrer seg i løpet av en uke, eller så må jeg vil ringe å forhøre meg litt rundt.
     
  4. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har bestilt codeshare flights med SAS og United, da gikk det fint å bruke bookingkoden :) Tenker at det er noe lignenede med SAS og Lufthansa!
     
  5. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Sparker liv i denne tråden.

    Har gjort en bestilling gjennom Supersaver som involverer SAS og Lufthansa.

    Har fått booket seter på det ene SAS-flyet, men SAS-flyet som er under LH-codeshare, samt de «rene» Lufthansa-flyvningene får jeg ikke booket sete.

    Finnes det omveier?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De billigste bookingklassene hos LH tillater ikke setevalg.
     

Del denne siden