Lufthansa connection i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrt, 07. febr 2023.

1. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver å finne connection hjem fra sommerferie og har karret meg til IST. Finner på sas.no IST-FRA-(BRU/CDG)-OSL i kun business, men agenten på telefonen finner ikke IST-FRA (som ikke har noen økonomiseter ledig). Hvis jeg ikke husker feil er dette en kjent greie med LH. TK sine aktuelle bookinger var kun WAITINGLIST og kunne ikke bookes. Finnes det en smart løsning på dette problemet?

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Eller spurt på en annen måte, hvorfor får jeg opp LH flights på sas.no, mens agentene ikke kan se de? Er det fordi jeg kommer inn til Istanbul med TK, og dermed kan ikke kombineres med LH?

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er noe i dette.

Jeg fikk ikke lagt inn LH flights etter å ha flydd Avianca AUA-BOG-BCN.
    Fant bcn-fra-osl, og kunne booke de separat, men ikke legge til på eksisterende reise.

Endte opp med SN og laaaange mellomlandinger

mrt liker dette
  4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noe magi her. TK kansellerte og vi ble flyttet en dag DPS-IST-OSL, men de flyttet bare DPS-IST, ikke IST-OSL. Det var ikke mulig å komme seg videre med TK, der var alt "waitlisted" og altså ikke mulig å booke, selv om det var mye som kunne bookes separat på sas.no. Vi fikk LH IST-FRA-OSL, men i eco. Prøvde div agenter de neste månedene, men TK var umulig. Fikk tilslutt oppgradert LH til I, så det var tydeligvis mulig. (LH viste kun tilgjengelighet i X ved første ombooking, men dukket opp i I etter noen uker.)

K

5. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Hm… her finner de ikke eco eller biz i det hele tatt…

democomputer liker dette
  6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg så fikk de opp en hel haug med alternativ videre hjem etter innkommende med TK til IST, men ingen av agentene klarte å legge til noe som helst og ingen skjønte hvorfor.

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Agent rulletten fungerer hver gang.

8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Søk Istanbul-brussel først. Så brussel-oslo. TK har ledig til brussel mer eller mindre hver dag i Business. Du lar agenten si hva hun/han fant først, så sier du flightene og tidspunkt du fant og som regel begynner de å lete etter disse og finner dem.

9. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Jeg prøvde denne tilnærmingen, men de får WAITINGLIST på alle TK flights og finner ingen LH flights. De er de eneste de finner, dessverre

10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde også ifjor waitlist fra amsterdam til istanbul, men det gikk fint. Fikk ikke noe kansellering. Har du prøvd ist-ams? Der flyr de visst 5 daglige ruter, med A350,B777,B787,A330 osv... der bør tilgjengeligheten være ganske så stor om dagen, åsså bare ams-oslo med SAS?

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde alle TK. Problemet var at de ikke fikk lov å legge til leg som har WAITLIST hos TK visstnok

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde flere ganger uten hell. Fant tilslutt en bedre rute uansett.

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Har du erfaring på at dette virker på eksisterende booking? Altså å utvide en booking som ender i IST? Sånn jeg opplever problemet så dukker det opp når man prøver å endre en booking, mens på ny booking så går det helt fint å få med.

K

14. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du er inne på noe viktig der. Jeg tror for eksisterende bookinger, så gjelder det for TK, men gjelder det for LH også?

democomputer liker dette

Del denne siden