Ytterligere et steg i riktig retning: Lufthansa gjenopptar diverse first-tjenester, i first’e omgang (i morgen den dag) åpner FCL i Frankfurt. Noe redusert tilbud enn så lenge, ikke minst: ingen servering i loungen, men et take-away tilbud skal være på plass. Blir artig da, å se diverse passasjerer komme ut fra FCL klamrende til en isbøtte med bobler og en skål gummibjørner… https://youhavebeenupgraded.boardin...unge-first-class-terminal-limousinen-service/
Det er en kraftig underdrivelse å hevde at jeg gleder meg til å innta kaviar og champagne i nesen på dronningen..
Eller absurditeten rundt det å ligge i et badekar i en flyplasslounge med en flaske champagne ved siden av, mens man leker med en badeand og gleder seg til å bli hentet av Fräulein for en bil- og flytur. Gleder meg som en liten unge.
Det hadde vore stas å fått flydd LH First ein gong. Spørst om eg ikkje snart må begynne på ein konsesjonssøknad til madammen.
Heldigvis ser det ut for at Lufthansen ikke kutter B747-8/747-400 helt enda. Burde være mulighet for noen seter FRA-MEX, vil jeg tro. https://simpleflying.com/lufthansa-boeing-747-8-summer-21/
De har vel sagt at de skal beholde 747-8i. Jeg har sågar også sett rykter om at de har fått kalde føtter og skal beholde noen A380 også
Hvordan blir dette nå? Hvis awardfares viser lufthansa first så kan vi booke den med eurobonus og CT? Eller er det noen andre begrensninger i tillegg? Krysser fingrene for at vi kan ta FRA-MIA i first, det hadde vært så jævla kult å teste det! (Men da må vi helst ha 4 billetter så vi kan få med svigers)
Det er stusslig om det blir bare en rad First, særlig om det blir bare 3 seter. Får håpe det blir en romsligere mini kabin enn SQ har på sine 777. For en som har fløyet Thai 747 First, Lufthansa First 747, Swiss 777 First, ja sogar BA 777 og 747 First så var SQ 777 First en gedigen skuffelse. Nå er jeg imidlertid sikker på at om det blir bare 1 rad, uansett vil nok LH sitt kabinpersonale håndheve adgang forbudt for den gemene hop med jernhånd i motsetning til hva de gjorde på SQ.
Vestkysten av USA står på todo-listen, så hvis tilgjengelighet er god blir det kanskje en T/R dit :-D
Lufthansa har i dag 12-14 aktive Boeing 747-8. De har First Class i snuta med 8 seter. Du kan se hvor de flyr ved å klikke på deres kjennetegn her: https://www.flightradar24.com/data/airlines/lh-dlh/fleet Flåteoversikt: https://sites.google.com/site/lhgroupfleet/lufthansa A380-800 er trolig pensjonert. B747-400 og A340-600 har tatt kvelden. Se også: https://insideflyer.no/forums/lufthansa-innfører-first-class-på-a350