Lufthansa innfører First Class på 10 A350-maskiner

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Weissen, 07. mai 2021.

  1. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Lufthansa har planer om å innføre First Class på A350-maskinene de får i 2023. Dette er jo meget gode nyheter, som gir håp om at dette er et produkt som vi fortsatt kan glede oss over i mange år fremover.
    https://onemileatatime.com/lufthansa-first-class-a350/
     
    OyvindN, McBuljo, MarkSS and 28 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    «think the most likely scenario is that Lufthansa installs something similar to SWISS’ first class product, in a 1-2-1 configuration.»

    Med den nye business class til LH, at de installerer First på A350 og at det kanskje blir nye seter. NÅ SNAKKER VI LUFTHANSA :)
     
    OyvindN, Weissen, FlyerOslo and 4 others like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor skal First setene plasseres? Naturligvis blir det fremst ved galley.

    Noe av eksklusiviteten med First er privacy, ro og avstand til Business/Economy. En liten lettvegg som skiller, som hos SQ er ingen optimal løsning. Og det bør så absolutt ikke være bassinet på veggen bak firstkabinen.

    En A359 er også et mindre og smalere fly enn 747-8 og 77W. Personlig føler jeg SQ sine 2013J-seter blir noe av det største som passer i en Airbus A350.

    En annen trend er at Business minikabiner trolig blir erstattet med Economy-seter grunnet endret etterspørsel.

    [​IMG]
     
    obay, Kristian and RoadKing like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tilbake i 2015 da A350 gikk inn i tjeneste presenterte Airbus noen kreative løsninger for hvordan integrere Firstkabin. Tanken er lur, fordi du vinner bredden av én midtgang. Men lite vindusutsikt på dette designforslaget.

    [​IMG]
     
    Last edited: 08. mai 2021
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Er mulig det blir en 1-1-1 konf lignende Cathay? Evt med «dører» på begge sider ut mot midtgang for setet i midten.
     
    Xflipper liker dette
  6. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Det er selvfølgelig meget gode poenger, og jeg tror heller ikke at produktet vil bli noe revolusjonerende. Men jeg tipper at Lufthansa vil tilby et konkurransedyktig produkt, som er tvers gjennom solid, men som ikke sprenger noen grenser;)
    Til sammen er det snakk om 40 First Class seter, og jeg er mer redd for at tilgjengeligheten for oss i EB vil bli mildt sagt begrenset.
     
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Derfor ber jeg til bonusguden i hver eneste aftenbønn om at jeg får bruke mine EB til å booke LH First. :)
     
    Travellingalf and RoadKing like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vel som på dagens. Noe av det de har til overs sleppes ei uke før. Reiser en alene er det ikke så gærne odds.
     
    October liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    En ting er first, men er det overhodet noen som har fått booket LH i det siste? Jeg får ikke en gang booket økonomi 2 mnd frem, selv om det vises masse tilgjengelighet, og de forsvinner fortløpende. Har forsøkt fra flere destinasjoner og dager.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du gir oss et eksempel på rute og dato, om du skal ha betalte billetter eller award, hvor du prøver å booke (nettsted/app/telefon) og hvilket program du eventuelt vil bruke — så kan vi andre se hva vi finner.
     
    Rscott liker dette
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for det! Det gjelder award. Jeg klarer å booke betalte billetter :rolleyes:. Burde muligens presisert at det gjaldt Eurobonus.

    Men problemet er ikke å finne awardflighter. Jeg har diamantabonnement på Awardfares og premium på Expertflyer. Begge viser tilgjengelighet f.eks. 20. februar FRA-OSL, men hvis du ringer inn får de ikke booket. Har spurt 6-8 forskjellige agenter om forskjellige datoer. Se eksempel her. 9 X og 9 I, og stort sett 9 i alle andre klasser, men ingen kan bookes. Jeg får alerts fra Awardfares daglig om tilgjengelighet opp og ned på LH, men har gitt opp å ringe inn for disse. Har innfunnet meg med SN og SAS via BRU for 20. feb.

    LH.png LH2.png LH3.png
     
    Last edited: 15. des 2021
    Edvard liker dette
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    En kamerat fløy 4 pax OSL-MUC-MEX-MUC-OSL, alt i business booket med Eurobonuspoeng og CTer for bare noen få uker siden.
     
    RoadKing and Rscott like this.
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket OSL-MUC-DXB for 4stk i Business med avreise i slutten av Februar for ca. 2 uker siden.

    Men måtte gjennom agentrullett, to agenter fant ikke seter, før tredjemann fant med en gang
     
    Rscott liker dette
  15. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lufthansa har presentert de nye First Class setene.
    Ser veldig bra ut dette!
     
    Jorge, indahla, obay and 2 others like this.
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Dette så jo helt vilt bra ut - nydelig design.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,571
    Bonuspoeng:
    293
    Nice! Nå blir jeg jo fristet til å la LH F få en ny sjanse..
     
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte trekke litt på smilebåndet nå, når LH F ikke er godt nok så lurer jeg på hva som må til:p;):D
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,571
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble ikke overbevist da jeg fløy LH F, faktisk. Har hatt bedre opplevelser i luften.
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden