Måtte rømme før vinteren slo til

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 29. okt 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    I vår så booket jeg to reiser til Hongkong i SAS Plus på en kampanje for venner og ansatte i SAS, noe som ville gjøre at jeg var sikret EBG også til neste år. Den ene var en MR til Hongkong, også var det denne reisen til Kambodsja og Thailand. Det hele startet på fredag, da jeg tok bussen inn til Kjevik som vanlig for å sette meg på flyet, men jeg kikket at stigebilen slapp flyet, nå er reisen offisielt i gang :)

    Kjevik.jpg

    Også bar det avsted retning Gardermoen :)

    Oslo.jpg

    Vel nede i Oslo så var var det soppsuppe på menyen i Gullstua, også var det å fylle på med litt champis, så nesten dampspor i sidesynet da jeg "sjanglet ut", på grunn av at jeg fikk litt mer tid til å drikke en planlagt :confused::p

    Gullstua.jpg

    Så var det ut av landet... :)
     
    Last edited: 29. okt 2018
    Are, flying_all, ina and 13 others like this.
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Siden flyet mellom Oslo og Arlanda var 30 min forsinket, så rakk jeg ikke å gå inn i Gullstuen på Arlanda, så jeg gikk rett til gaten, mens jeg håpet på at oppgraderingen skulle gå igjennom, det gjorde den dessverre ikke :(... Og boardings-prosessen denne gangen var kanskje den mest rotete jeg noen gang har opplevd, for først kaller de opp alle prioriterte som vanlig, SAS Business, SAS Plus, så SAS Gull og Diamant og andre Gullmedlemmer, men når køen var satt så pushet dem oss Gull og Diamant vekk for SAS Business etter at køen var satt :confused: ...

    Boarding.jpg

    Så det ble veldig rotete mens kjerringa bak disken klaget og maste på "en kø, en kø", etter endel frustrasjon å det boarding-rotet som la på 20 minutter ekstra så var vi endelig ombord og kontoret ble rigget klart :cool:

    SASplus.jpg

    Til slutt så kom bagen fram til HKG og den hadde de tuklet med som vanlig, så da blir det standard prosedyre, og det er å fremme kravet om standard beløpet til SAS og cashe det inn poeng som jeg pleier :D

    Bagasje.jpg

    Så nå bærer turen videre med Hong Kong Airlines, fortsettelse følger :)
     
    ina, Avixlo, ArthurDent and 6 others like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Først må jeg si meg imponert av Kong Kong Airlines, for jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gå, men så dukket det opp ei dame som spurte "How can i help?", også ble jeg ledet til bagdrop hvor de sjekket meg inn uten noe som helst stress :D ... Kontrasten på servicen var ganske stor i forskjell til SAS.

    Hongkong.jpg

    Siden jeg nå er lommekjent på HongKong Terminalen, så gikk det fort å finne gate, fikk også litt tid til å kikke litt rundt i en time før flyet gikk :)

    Gate.jpg

    også var det å slappe av litt før vi skulle boarde flyet og her gikk prosessen som ett olja lyn, og jeg fikk tatt et bilde av Business setene før jeg gikk videre, ganske så bra seter til å være en kortflyging på 2 timer :)

    Hong.jpg

    Kabinen var også ganske så bra i økonomi, og det var god plass i setene, så dere vil ikke føle at dere sitter trangt i dette flyet.

    Kabinen.jpg

    Det som er spesielt er at maten er inkludert selv på de billigste billettene :confused:... noe som overrasket meg, og den var ikke så vært heller, med pasta og drikke inkludert :)

    Maten.jpg

    Nå har det seg slik at Kineserne kanskje er litt forvirret når det gjelder bruk av toalettet på flyet, så det var en liten bruksanvisning i tilfelle de ikke hadde forstått det :confused:

    Toatlett.jpg

    Så var det å kjøre inn til hotellet i Taxien som heter Cam Star :cool::p

    Phnom.jpg
    Om 10 dager til så skal jeg fly EVA Business PNH-TPE-BKK-CNX, og det blir rapport da fra Royal Laurel Class med EVA Air, så da blir det ny rapport fra en ny Business Class :cool:
     
    Last edited: 29. okt 2018
    Are, pgaa, Bolle and 15 others like this.
  4. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Beklager at jeg spør noe som sikkert er alle vet, men hva er dette for noe snasent? Har opplevd det mange ganger, men skjønner at jeg har gått glipp av poeng?!
     
    ArthurDent liker dette
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du får sent kravet hit, så kan du velge poeng i stedet for penger :)
     
  6. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, ny link å lagre :D
    Men at bagasjen var tuklet med, er det erstatningskrav muligheter?
     
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Tollere har rimeligvis all verdens lov til "å tukle med" bagasjen. Regner med at uttrykket handler om at bagasjen ikke kom tidsnok frem.
     
    Shyneno and poeng_poeng like this.
  8. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Nettopp, da er jeg med. Plutselig virket det som å reise i litt mindre demokratiske land var poengmessig lønnsomt.
     
    braathens safe and Kaffen like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri så liten reiseadvarsel angående maten i Kambodsja :confused::eek:... Var i går ute å spiste pizza med en venn av meg som vanlig ved elvebredden Phnom Pehn, og de hadde jo ett fengende navn på Pizzastedet i forhold til hvilket humør vi var i, og prisene var jo ikke så verst så vi slo oss ned og bestilte Pizza, og ble også tilbudt en ekstra happy bananashake, så hvorfor ikke tenkte jeg :)

    Happy.jpg

    Pizzaen kom og jeg var ganske så fornøyd, størrelsen var perfekt og god konsistens hadde den også, ganske så saftig god Pizza, så jeg spiste hele greia. Kelneren sa at den var extra happy, noe som jeg først var 100% enig med, tenkte "Litt av en stil på den kelneren" :cool:

    Pizza.jpg

    Så betalte vi som vanlig og skulle gå på markedet for å kikke litt etter en ny bag, men så langt kom jeg ikke, for jeg begynte å føle meg ganske så rar, litt speisa på en måte:confused:... Marka gynget og jeg følte meg trang i nøttao_O... Da vi skulle prutte på en T-skjorte så låste hjernen seg, så jeg greide hverken telle eller og regne:eek::oops:, så ett par av vennene mine ble enige om å kjøre meg innom supermarkedet for å skaffe noe snaks:oops:, også ta det rolig resten av den kvelden:rolleyes:o_O
     
    Are, pgaa, OyvindN and 6 others like this.
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Oi god bedring. Oppsøk lege hvis du ikke blir bedret løpe av dagen.
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det viste seg å være marijuanna i Pizzaen :oops:
     
    Last edited: 30. nov 2018
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Now: Dat's EXTRA happy pizza!:rolleyes:
     
    Sikiduck liker dette

Del denne siden