Maldivene

Tråd i 'Reisemål' startet av NKA_Pls, 26. febr 2023.

  1. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Jeg har forsøkt å søke litt, men jeg finner ingen egen tråd om Maldivene - med reisetips, anbefalinger m.v. Så jeg tenkte å starte en tråd her:
     
    AirMags liker dette
  2. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er to stk. som skal til maldivene på en kjærestetur andre halvdel av juni i år. Og vi ønsker å ha en skikkelig ålreit tur! :) Vi tenkte å kanskje ta noen dager lutt rundtom først - før vi tar en del netter på et hotell for resterende antall netter (14 netter totalt).

    Drømmen er jo egen bungalow når vi kommer til hotellet. Budsjettet er vel... Rundt 100 000,- pluss minus for opphold. Det er ikke helt satt enda.

    Er det noen som har noen tips/anbefalinger/råd i så henseende? Både når det kommer til ulike destinasjoner, men også hvordan booke m.v.? I og med at vi har en del netter der nede kan det jo være greit å ha nærhet til et sted med noooen aktiviteter, kanskje?

    Fly er allerede bestilt og reisebrev-tråd kan (evt.) følges her:

    På forhånd takk for gode tips! :D
     
    AirMags liker dette
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Har ingen tips i den prisklassen, men sist vi var på kjærestetur til Maldivene var vi på Cinnamon Hakuraa Huraa water bungalow med sunset, meget greit hotell og vi var storfornøyde med oppholdet. Ble en natt ekstra, da det passer bedre med flyene hjem. Veldig greit med all inklusive. Bestilte gjennom Hotels.com da sjøflyet var inkludert i prisen og selve hotellprisen var en del billigere enn hjemmesiden til hotellet. Og fikk en god slump trumf også. Syns å huske at vi betalte ca 25 000 totalt for 10 netter alt inkluder og sjøfly, inklusiv den siste natta vi egentlig ikke skulle ha. Så var en billig tur kontra å ta samme tur nå.

    Men et godt tips er å fly sjøfly, litt gøy med Twin Otter sjøfly. Selv om kostnadene for det var stive tilbake i tid. De flyr bare når det er lyst. Men en egen opplevelse, flip flops, åpen skjorte på pilotene og åpen dør til cockpiten. Og det har ikke blitt billigere med tiden. På øyene er det ikke altfor mye å finne på. Men noe fins det da. Vi valgte delfinsafari, Dhoni båt fisketur, sunset Party. Men vi dro dit for litt avslapping etter endt studentliv. Så er ikke altfor mye som skjer på øyene.

    Noen av hotellene har egne sjøfly og egne «lounger» på sjøflyplassen, men usikker på hva de inneholdt.

    Men vi skal tilbake til Maldivene, men nå er vi overkant glad i å slappe av i sola
     
    Insomnia4u, rgn, EndreD and 4 others like this.
  4. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips! Jeg skal sette meg litt inn i dem :) Jeg kikker nå - og det skal godt gjøres å komme under 100 laken for 14 netter ink (spesielt høye) skatter og sjøfly - da har jeg også sjekket Cinnamon-kjeden

    Så jeg tror dere traff bra med timingen!

    Vi kommer nok til å prioritere bungalow over vannet - også er det jo kanskje greit om det er litt aktiviteter på øya (men hvis ikke overlever vi nok det)
     
    rgn liker dette
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Maldivene har blitt veldig dyrt siste årene. En kombinasjon med høy dollar og at de kan ta seg betalt. Ser sjøflyturen ligger nå på nesten 10k for 2 pers, betalte kanskje 6k siste turen sist. Men er en del billigere hvis man finner transport med båt til hotellet. Har et vennepar som tok bryllupsreisa til Maldivene og det ble ca 100k totalt for 1 uke, men eco (!) flybilletter. Så noe har skjedd med prisene.

    Var litt heldig med avslutning av studie i 2017, så var ok tidlig ferdig. Men ser at vi reiste hjem 29.juni og vi var der 10 netter. Og det var siste natta som var dyr, den ekstra da vi fant en bedre reise hjem.
     
    rgn and NKA_Pls like this.

Del denne siden