Bumper denne. Noen som har anbefalinger for et fint hotell businesses-reise? Gjerne noe med litt wow faktor og som har gode fasiliteter for møter/evening-drinks.
Tillater meg å spørre i denne tråden også, fant ingen som var mer oppdatert om temaet Malta. Vi skal 10 dager i slutten av oktober/starten av november og håper det fortsatt er varmt nok. Kona er ikke fan av basseng, foretrekker sand og bading i havet. Ellers liker vi å gå ut på diverse restauranter. Hovedformålet med turen er å slappe av og nyte litt varmere vær, bra hotellfrokost og spise gode middager. Noen tips til en slik tur? Burde vi splitte opp oppholdet på to hoteller, og i så fall hvor? Har Hilton Gold, Melia Gold og Radisson VIP - har sett at alle har noe på denne øya. Er Hilton fortsatt bra i 2025?
Vi bodde på Radisson i St.Julians for noen år tilbake og det var helt ok. Ikke det mest moderne, men ligger ved sjøen og vi hadde et veldig stort rom. Hadde derimot bodd noen dager på Westin ("over bukten") først og jeg setter nok det noen hakk over. På Radisson er det nok også bassengområdet som gjelder, da det ligger ved noen mindre badevennlige klipper som ofte hadde (veldig) høy sjø. På Westin var det både basseng og direkte tilgang til havet.
Vi var en liten uke på Malta i oktober/november i fjor. Bodde på Solana hotel i Mellieha, nord på øya. Helt greit hotel til god pris, men ikke noe fancy. Basseng på taket, men ikke oppvarmet, så det var litt kaldt. Hotellet hadde frokost inkludert, men den var veldig enkel. Mange restauranter i nærområdet, blant annet Rebekha's som jeg kan anbefale på det sterkeste. Prøv tasting menu med vinpakke. Denne restauranten er også nevnt i Michelin. God pris ifht kvaliteten på mat, drikke og service. I Mellieha er det en grei sandstrand og vanntemperaturen i sjøen er helt ok på denne tiden (ca 23 grader). Mener å huske du nevnte at dere har dykkesertifikat. Vi brukte mye av tiden på Malta til dykking. Flere dykkesentre å velge mellom. Vi brukte Orange Shark som kan anbefales. Dykketurene var både fra båt og fra land, bla fra naboøya Gozo. Vi tok også en dagstur til hovedstaden Valletta. Absolutt verdt å få med seg. Vi tok lokal buss dit og Uber tilbake. Temperaturen i skyggen på denne tiden var rundt 24-25 grader, men ettermiddag og kveld var kjølig. Vi hadde en dag da det regnet og da virkelig høljet det ned. Alt i alt synes jeg Malta var en topp destinasjon om senhøsten. Kort reisetid hjemmefra, fin temperatur, klart vann og god mat. Må legge til at pris på hotell og til dels restauranter er mye lavere i okt/nov enn i høysesongen.
På Google Maps ser det ut som en av de større og bedre strendene på øya ligger like nedenfor Radisson hotellet. Er det for langt unna til at man vil gå ned dit? Har ikke noe problem med å gå 10-15 min til stranda fra hotellet
Takk, setter veldig pris på deling av erfaringer! Dykking blir nok ikke aktuelt på denne turen, det er først og fremst avslapning og god mat som står på agendaen. Hvis jeg får lest en bok i sol på stranden og har ett veldig behagelig hotellrom å sove på vil ferien være perfekt Solana hotell så ganske bra ut, men er sengene så harde som de ser ut på bilder? Hotellfrokost er ett av konas høydepunkter i livet, så der må jeg gjerne legge inn litt ekstra! Lagret restauranten i Google Maps - så meget bra ut.
Nei om det ikke er noe problem å ikke ha stand on-site, så fungerer det helt fint. "Hovedstranden" ligger som du sier bare 10 min unna, så da vil Radisson funke bra. Avhengig av når du skal reise, så kan det nevnes at St. Julians er kjent som et partysted, så i høysesongen er nok kanskje ikke den stranden den roligste.. Tar du en gåtur over til St.Julians Bay (vil tippe ca 30 min gange fra Radisson), så likte jeg bedre viben der, og de hadde også en del gode restauranter og barer. Ser du nevner frokost i en annen post og den var bra på Radisson, men også der var nok Westin et hakk eller to foran, men vil tippe det er en viss forskjell i pris mellom de to også.