Jeg var under inntrykk av at du ikke ønsket og reise pga Reiseråd. Hva UD sier, og hva reiseforsikring dekker er jo to forskjellige ting. Om du er åpen for å ikke følge reiserådene, så er det jo mulig å skaffe reiseforsikringer som dekker deg dit du opprinnelig har tenkt og reise eks: https://www.gouda.no/privat/reiseforsikring/enkeltreiseforsikring
Passengers are not allowed to enter and transit if in the past 14 days they have been to or transited through Austria, Belgium, Brazil, China (People's Rep.), Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, India, Iran, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland or the United Kingdom. https://www.iata.org/en/publications/timatic/widget/ Men hvis en har tid kan en vel ta en CT til Japan i 2 uker og så banke inn ANA F til HNL.
God ettermiddag fra kontoret! Travel morgen, og snart er jo arbeidsdagen over.. Denne uken skal dose 2 settes, og neste uke skal jeg faktisk ut og fly igjen! TOS for tredje gang i år. God mandag!
Min samboer (snart kone) vil ikke reise dersom reiseforsikringen ikke dekker ALT. Det henger forsåvidt ofte sammen med reiseråd, men ikke akkurat denne.
God dag fra Porsgrunn. T-35 Maldivene. Fant akkurat en prismatch. 735 dollar billigere hos Agoda enn hos Hotels. Ringte inn til Hotels gulltelefon, og traff en svenske (skåning) som snakket på ut og innpust. Virker som det sitter langt inne å matche noe som helst for hotels.com?.. Venter da på mail om det er mulig å prismatche. Går glipp av 11 "stempler" og 3650 kr i trumf hvis jeg bytter. Bestilte uten å betale hos Agoda, men vurderer å bare droppe det. Trumfkroner og stempler er jo en godbit. Men er det verdt 735$ ?? Ha en matchende ettermiddag .-)
Solar meg litt på plenen ved P11 og snakkar i telefon. Radisson sin bar og restaurant er stengt til 17 i dag pga oprivat arrangement fekk eg beskjed om, og Park Inn har blitt karantenehotell, så der snudde eg temmelig kjapt i døra. Spørs om det blir sein lunch på Peppes etterpå. Men etter å ha rulla i laken og handdukar ei stund er det godt å få grønske på knea igjen. Det blir fly til Høljebyen seinare i dag for å vatne yuccapalme og vaske litt kle. Så må nok grasklipparen hentast frå eit blomsterbed og settast i ladestasjonen, og så retur til OSL torsdag kveld. Litt usikker på kvar vi hamnar, men weekenddate er så godt som sikra. Ha ein strålande fin dag alle sammen!
Heisann fra "bykontoret", som er en salig blanding av åpent landskap, nye kolleger, 1-lags dopapir, parkeringsavgifter, vinmonopolet som har flyttet nærmere kontoret så den er farlig nær nå (vi snakker titalls meter), osv Men kjekt er det å se folk i 3D, på tross av at jeg foretrekker å være alene. Fikk kansellert planlagt vaksinetime, som skulle finne sted etter høstferien... oppdatert tidspunkt er allerede i neste uke! Det betyr at en utenlandstur er mulig uten karantenemas! Får sprette en flaske med godsaker på det. Håper at Japan åpner for turisme, alt er tilrettelagt flymessig i alle fall. Endret en tur med Turkish via Tyrkia til en ren SAS tur på utreise via CPH, har kun reglene i Norge, Danmark, Japan samt Storbritannia å forholde meg til nå. Hjemreise er planlagt i ANA F, så jeg håper VIRKELIG at dette blir noe av. Ha en strålende dag!
Jeg sjekket for sikkerhetskyld hva Gouda dekker og ikke, jeg spurte hva som var forskjellen på og reise til ett land som det var reiseråd mot, kontra ikke reiseråd.
Dagens glad melding fra kommunen: ny dato for 2. dose - 31 august Nå begynner det jo å bli travelt med å booke en eller annen meningsfull (?) reise
Fikk selv en melding her om dagen om at jeg kunne fremskynde, har ikke bestilt ny time siden jeg er usikker på når jeg er tilgjengelig for neste dose. Kan uansett melde om at jeg er i siste gruppe i en del av landet som ikke er prioritert, og jeg er mest sannsynlig fullvaksinert i midten av September. Er altså ikke snakk om lang tid før alle som vil ha vaksine er fullvaksinert
God ettermiddag fra hovedstaden. Uken startet på hjemmekontoret, mens i morgen fortsetter den på bortekontoret. Sjefen kom tilbake fra ferie i dag så da fikk man brukt litt tid på å oppdatere på hva som har foregått mens man har vært stedfortreder. Heldigvis ikke noen større ting å nevne, så det er jo bra Ingen flyturer denne uken, men ser ut som om det kan bli luft under vingene neste uke, time will show... (krysser fingrene) Nyt kvelden folkens Edit: Ser nå at dette ble mitt innlegg nr 1800 på forumet, må vel feire litt at det er rundt tall antar jeg
Diamantmailen har bekreftet at gjenopplivning av utgått CT ikke tilbys når årsaken til at man ikke kan reise er at myndigheter på destinasjonen ikke vil slippe deg inn. I vårt tilfelle ble det uansett ingen ulykke da SAS like så godt har valgt å kansellere vår utreise fra ARN (satt opp med 340). Så da ble det plutselig 100k mer poeng å svi av, på et eller annet, en gang. Skjer det før 30/9 får jeg også brukt CT'n.