Mandag morgen og første skoledag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 16. aug 2021.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var under inntrykk av at du ikke ønsket og reise pga Reiseråd.

Hva UD sier, og hva reiseforsikring dekker er jo to forskjellige ting.

Om du er åpen for å ikke følge reiserådene, så er det jo mulig å skaffe reiseforsikringer som dekker deg dit du opprinnelig har tenkt og reise

eks:
    https://www.gouda.no/privat/reiseforsikring/enkeltreiseforsikring

Edvard and haifinn like this.
  2. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Aha - det var jeg ikke klar over :(

Lars J liker dette
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Passengers are not allowed to enter and transit if in the past 14 days they have been to or transited through Austria, Belgium, Brazil, China (People's Rep.), Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, India, Iran, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland or the United Kingdom. https://www.iata.org/en/publications/timatic/widget/

Men hvis en har tid kan en vel ta en CT til Japan i 2 uker og så banke inn ANA F til HNL. :D

Lars J and Eddie47 like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,801
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra kontoret!
    Travel morgen, og snart er jo arbeidsdagen over.. :rolleyes:

Denne uken skal dose 2 settes, og neste uke skal jeg faktisk ut og fly igjen! TOS for tredje gang i år. :)

God mandag!

Earl, Lars J, RoadKing and 5 others like this.
  5. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63

Min samboer (snart kone) vil ikke reise dersom reiseforsikringen ikke dekker ALT. Det henger forsåvidt ofte sammen med reiseråd, men ikke akkurat denne.

Lars J, Eddie47 and haifinn like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Porsgrunn. T-35 Maldivene. Fant akkurat en prismatch. 735 dollar billigere hos Agoda enn hos Hotels.

Ringte inn til Hotels gulltelefon, og traff en svenske (skåning) som snakket på ut og innpust. Virker som det sitter langt inne å matche noe som helst for hotels.com?.. Venter da på mail om det er mulig å prismatche. Går glipp av 11 "stempler" og 3650 kr i trumf hvis jeg bytter.

Bestilte uten å betale hos Agoda, men vurderer å bare droppe det. Trumfkroner og stempler er jo en godbit. Men er det verdt 735$ ??

Ha en matchende ettermiddag .-)

Earl, Berlioz, RoadKing and 3 others like this.
  7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Solar meg litt på plenen ved P11 og snakkar i telefon. Radisson sin bar og restaurant er stengt til 17 i dag pga oprivat arrangement fekk eg beskjed om, og Park Inn har blitt karantenehotell, så der snudde eg temmelig kjapt i døra. Spørs om det blir sein lunch på Peppes etterpå.

Men etter å ha rulla i laken og handdukar ei stund er det godt å få grønske på knea igjen. Det blir fly til Høljebyen seinare i dag for å vatne yuccapalme og vaske litt kle. Så må nok grasklipparen hentast frå eit blomsterbed og settast i ladestasjonen, og så retur til OSL torsdag kveld. Litt usikker på kvar vi hamnar, men weekenddate er så godt som sikra.

Ha ein strålande fin dag alle sammen!

Earl, Lars J, Berlioz and 5 others like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,565
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann fra "bykontoret", som er en salig blanding av åpent landskap, nye kolleger, 1-lags dopapir, parkeringsavgifter, vinmonopolet som har flyttet nærmere kontoret så den er farlig nær nå (vi snakker titalls meter), osv :D
    Men kjekt er det å se folk i 3D, på tross av at jeg foretrekker å være alene.

Fikk kansellert planlagt vaksinetime, som skulle finne sted etter høstferien... oppdatert tidspunkt er allerede i neste uke! Det betyr at en utenlandstur er mulig uten karantenemas! Får sprette en flaske med godsaker på det.
    Håper at Japan åpner for turisme, alt er tilrettelagt flymessig i alle fall. Endret en tur med Turkish via Tyrkia til en ren SAS tur på utreise via CPH, har kun reglene i Norge, Danmark, Japan samt Storbritannia å forholde meg til nå. Hjemreise er planlagt i ANA F, så jeg håper VIRKELIG at dette blir noe av.

Ha en strålende dag!

Earl, Lars J, Berlioz and 4 others like this.
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket for sikkerhetskyld hva Gouda dekker og ikke, jeg spurte hva som var forskjellen på og reise til ett land som det var reiseråd mot, kontra ikke reiseråd.

Last edited: 16. aug 2021
    Klokkesamler, Edvard and Berlioz like this.
  10. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens glad melding fra kommunen: ny dato for 2. dose - 31 august :):):)

Nå begynner det jo å bli travelt med å booke en eller annen meningsfull (?) reise :D

Eddie47, Earl, Flyrlavt and 2 others like this.
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir det mer fisk til middag i en periode, til barnas fortvilelse :)

Eddie47, Maggie, Earl and 1 other person like this.
  12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk selv en melding her om dagen om at jeg kunne fremskynde, har ikke bestilt ny time siden jeg er usikker på når jeg er tilgjengelig for neste dose. Kan uansett melde om at jeg er i siste gruppe i en del av landet som ikke er prioritert, og jeg er mest sannsynlig fullvaksinert i midten av September. Er altså ikke snakk om lang tid før alle som vil ha vaksine er fullvaksinert :)

EndreD, Eddie47, obay and 1 other person like this.
  13. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,031
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Uken startet på hjemmekontoret, mens i morgen fortsetter den på bortekontoret. Sjefen kom tilbake fra ferie i dag så da fikk man brukt litt tid på å oppdatere på hva som har foregått mens man har vært stedfortreder. Heldigvis ikke noen større ting å nevne, så det er jo bra :)

Ingen flyturer denne uken, men ser ut som om det kan bli luft under vingene neste uke, time will show... (krysser fingrene)

Nyt kvelden folkens :)

Edit: Ser nå at dette ble mitt innlegg nr 1800 på forumet, må vel feire litt at det er rundt tall antar jeg ;) :D

Last edited: 16. aug 2021
    EndreD, Eddie47, holmen and 1 other person like this.
  14. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Etter litt ivrig refresh og rebooking har jeg nå havnet på 27 august :cool:

Flyrlavt liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Diamantmailen har bekreftet at gjenopplivning av utgått CT ikke tilbys når årsaken til at man ikke kan reise er at myndigheter på destinasjonen ikke vil slippe deg inn.

I vårt tilfelle ble det uansett ingen ulykke da SAS like så godt har valgt å kansellere vår utreise fra ARN (satt opp med 340).

Så da ble det plutselig 100k mer poeng å svi av, på et eller annet, en gang. Skjer det før 30/9 får jeg også brukt CT'n.

trygveat, Eddie47 and obay like this.

Del denne siden