Mandag og vinterferie

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 01. mars 2021.

Tags:
  1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Underteikna har vinterferie!

Reiseplanar? No skal du høyra...:

Plan A for inneverande veke var KRS og LYR. Etter at LYR viste til krav om negativ koronatest før innreise, gjekk eg i tenkeboksen. Norsk helsevesen har betre ting å ta seg til enn å testa meg som berre vil på ferie. LYR vart kansellert.

Plan B altså KRS og TOS (i staden for LYR), men så auka flaggermussjuka i KRS og eg mistenkte nedstenging. KRS vart kansellert.

Plan C medførte litt ekstra tid i TOS mot det plan B sa. No var planlegginga kome så tett opp til avreise at langtidsvarselet på Yr lovte +4 og striregn. Ikkje lenge etter dukka det opp nokre flaggermus, òg. TOS vart kansellert.

Plan D er reiseplanen som blir gjennomført: Heimeferie! Det trur eg ikkje at eg har hatt sidan 80-talet...

Sånn går no dagane...

Ha ein fin måndag, gode medforumistar! :)

Last edited: 01. mars 2021
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra karantene..
    Nærkontakter har testet positivt. Så da blir det hjemmekontor i en uke. Minst. Testet på lørdag, den var negativ. Skal teste på nytt i morgen, etter anbefaling fra de som kan dette bedre enn meg. Formen er fin, så vi krysser fingrene.

Andre dårlige nyheter: ANA har kansellert HND-FRA på en (av mine mange) Tokyo-reise i oktober. Har ikke fått noe alternativ, så jeg er spent på hva som skjer nå.

I tillegg til at det er kjipt for meg, betyr dette kanskje at ANA gjør endringer på rutetilbudet sitt? Noen andre som har fått endringer nå?

Nå skal jeg lage en kaffe til, og gå på hjemmekontoret.

Nyt mandagen! Her skinner solen. :)

Avixlo, Liza, SirH00D and 16 others like this.
  3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    :(
    Har en CT tur til Tokyo med ANA ut, TK tilbake i ultimo november. Krysser fingrene og håper det beste. Fikk du melding via SAS?

LN-FHU and Flyingdutchman like this.
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som at de har kuttet ut NH223/224 og samtidig nullet ut F på NH203/204? Foreløpig er rutene tilbake igjen (med F) i november.

5. holmen

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail fra SAS om endringer på reiseruten ja. Utreisen fra LHR er fortsatt gjeldende.

ArthurDent, LN-FHU and Flyingdutchman like this.
  6. holmen

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm. Det er NH223 dette gjelder.
    Da kutter de ned på avganger, og samtidig bytter til 787, kanskje? Hvis det ikke er F på 203/204.
    Kanskje jeg blir flyttet til LHR?

7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,132
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk HND-LHR kansellert i natt, dog denne reisen er i mai. Til og med ombooket til dagen etter... men det er ikke resten av returen så jeg må belage meg på å reise videre fra LHR dagen før (som om det blir mulig å reise i det hele tatt for vanlige dødelige innen da :p )

Ja, ja, reisen er bestilt med CT som gikk ut i går så jeg avventer uansett.

Krysser fingrene for at resten av uken bringer mindre kanselleringer - og flere negative tester hos holmen.

EndreD, ArthurDent, LN-FHU and 5 others like this.
  8. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske!
    Kom tilbake fra BGO i går ettermiddag med melding om at det hadde vært 16 grader på Kjevik om dagen! Vårvarmen slo mot meg da de åpnet døra på flyet :)

Fine meldinger om vårvær fremover, men det er klarvær, så fortsatt nattefrost.

Arbeidsgruppemøte på Webex hele uken. Heldigvis CET (Central European Time), slik at det blir litt tid til forberedelser hver dag.

Vinterferie, hva er det ? ;)
    Ha en fortreffelig mandag. Selv om dere må gjøre som Trond Trudvang:

Avixlo, EndreD, Eddie47 and 10 others like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen.

Dagdrømme, natt drømmer, drømmer om sol og strender. Ser bare fremover til dagen når vi kan begynne å reise igjen, lougene åpner opp og fly service er back on track.

Her snakker vi om å dyrke sin hobby, en har gitt råd igjennom hele Covid perioden at pasienter bør, etablerer en hobby, de kan sysselsette seg med, men har jeg klart det selv? Huff nei, fly reiser var en del av det. Reiser innenlands er en ting, som helsepersonell og fraråder unødvendige reiser, sitter en på benken og venter på det rette øyeblikket.

EB binga vokser, EBD er forlenget, når en har mest lyst å reise, kan en ikke reise, en kan vel bare se fremover mot 2022.

Ha en super uke folkens. :)

Avixlo, EndreD, Eddie47 and 10 others like this.
  10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    NH223/NH224 har knapt vært i luften siden COVID intraff, mens NH203/NH204 stort sett har vært med 787, så det virker som det er en forlengelse av de tilbudet de har hatt.

Selv om det kanskje blir "lov" å fly igjen snart, må vi nok regne med at tilbudet vil være ganske uforutsigbart til markedet har tatt seg opp igjen, kjipt for oss som vil fly F :(

Trodde det måtte være ledige F award for å bli booket om ? iallefall så langt frem i tid? tar gjerne feil :)

ArthurDent, LN-FHU, Earl and 2 others like this.
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,443
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag :D fikk samme mail som @holmen. Ikke god start på mandag :(
    Jeg ser jeg også hadde F på NH224. Lar den bare stå sånn her inntil videre, hadde uansett planer om å muligens flytte denne lengre frem i tid :D

Godt at snøen er borte i Trondheim nå, men det varer vel bare noen dager... :(

Avixlo, Eddie47, ArthurDent and 9 others like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Mandag opprinner og solen avslører et par vinduer som skulle vært vasket. Muligens litt tidlig men det ser ut til at kommende helg kan by på ytretjeneste.

Før helgen kom det inn meldinger fra Lufthansen som har begynte å rokkere på våre nøye planlagte reiser i august, ikke bra.

Holdt på å kaste meg på en CT bestilling på ANA, men holdt igjen i siste liten, kanskje like greit når jeg ser rapportene hagler inn her om endringer og kanselleringer for høsten.

Men, det går veien dere, det går veien! Have faith!

Avixlo, EndreD, Kristian and 11 others like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    Det har tidligere vært rapportert om at folk er booket om til andre avganger selv om det ikke er ledige bonusbilletter.

En ting er om man rykker ned til Biz fra F, fordi de bytter fly til 787. Da må man nok godta det. Men når flighten blir borte, så må de finne en annen rute til deg. Eller?

Eddie47, ArthurDent, LN-FHU and 3 others like this.
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Diverse tråder på Flyertalk antyder at ANA kan være litt vanskelige å ha med å gjøre ved kanselleringer lang frem i tid:

https://www.flyertalk.com/forum/all...-cancelled-summer-reservation-left-limbo.html
    https://www.flyertalk.com/forum/all...033594-changing-cancelled-award-flight-f.html

15. holmen

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, i det første innlegget står det jo at det er issuing carrier som har ansvaret, og i det andre innlegget ble vedkommende tilbudt seter på et fly (i F), men han ville ha på en annen flight. Da synes jeg ikke egentlig de er så vanskelige.

16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God mandagmorgen fra Oslo. Klarte å stable trøtte unger med ferielag på ut av døren og på skole igjen etter vinterferie, nå er det bare å fylle på med kaffe og komme igang. Også her har det ramlet inn noen endringer i reiseplaner over helgen, men stort sett SAS som flytter avganger et kvarter hit og en halvtime dit, så ingenting av betydning.

Avixlo, EndreD, Kristian and 10 others like this.
  17. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

I går ble julelysene rundt huset plukket ned, så nå er huset klar for mars og vår. Nå kommer det jo som vanlig et par meter snø før våren egentlig er på plass, men som en har lært av Covid må en leve i håpet :)

Ellers er det hjemmekontor og kaffe intravenøst som gjelder denne uken også.

Ha en glimrende mandag, og god vinterferie til de som har det :)

Avixlo, EndreD, Kristian and 9 others like this.
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Ja, kontor, ferien er over. Sliter litt med å komme i gang, men livet blir vel bedre etter kaffekopp nr 3?
    Anyway, min ANA F-tur i oktober er ikke kansellert enda, men jeg skal være på rute 211. Men slik som verden utvikler seg, begynner jeg å miste troen å få reist i det hele tatt i år, der jeg før hadde litt håp om høstferien var tiden for å komme seg ut av Norge igjen. Jaja, vi får se.
    Ha en flott uke, på tross av en dårlig start på noen av dere.

Avixlo, EndreD, Kristian and 10 others like this.
  19. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontor dag "høyt antall".

Strålende sol og bare velstand. Ny måned å greier :D

Noen som har hoppet på Flyr-aksjen?
    upload_2021-3-1_10-0-22.png

Avixlo, drsyk, EndreD and 6 others like this.
  20. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.
    Dagen startet med tåke og minusgrader, men etter at solen sto opp ble tåken borte i 8-tiden og nå viser gradestokken 4 varme. Så ser ut til å kunne bli en allright dag, men muligens ikke så fin som gårsdagen som bød på skikkelig påskestemning på skitur i Nordmarka.
    I morgen skal man få litt luft under vingene, SAS byr på Airbus 320neo på turen, alltid stas med fly som er ganske så nytt, men ellers er det vel lite annet å forvente enn en våtserviett. Blir uansett allright med en flytur :)
    Nyt mandagen folkens :)

Avixlo, drsyk, EndreD and 9 others like this.

Del denne siden