Også andre som er tidlig på'an, ser jeg .
Del 2 av mini-reisebrev KRS-OSL-ARN-CPH-GDN.
Kl er 05:10, og jeg sitter på gate 20 på GDN og venter på SK 1758 (CityJet) som skal ra meg til CPH.
Har allerede rukket å vandre terminalbygningen på tvers for å finne loungen som (jeg egentlig husker) ikke gir adgang for hele *A. LOT og Luftwaffe, derimot.
Håper på "smertefri avgang på tid, slik at jeg rekker å kjøpe champagne, sjokolade og stinkende dansk ost på CPH.
Hadde en" kort" overnatting på "Hampton by Hilton" i rusleavstand fra flyplassen. Helt greit hotell, med overdrevet god service. Resepsjonisten ville absolutt forsyne meg med frokost.
Jeg forklarte at jeg hadde en avgang 06:00, og at jeg neppe var veldig sulten i 4:30-tiden.
...Men han insisterte, og mumlet noe bak masken (om jeg ville ha den på tallerken eller... i fanget(?))
Kommer aldri til å få vite hva han mente, for det var ingen frokost i resepsjonen da jeg helte ned en kaffe 04:30.
Ha en fortreffelig mandag - og ukestart!
«Uendelig» langsom de-icing i Gdansk spiste CPN planene mine til frokost. Nok en gang lett jogg (eller kanskje mer presis halvtung jogg) på tvers av A seksjonen på CPH. (På utreise pga forsinkelse fra ARN, denne gang på grunn av nevnte forsinkelse fra GDN på vei til ARN). Siden jeg hadde utgang D1 sveipet jeg innom delikatessen og kjøpte to «vellagrede danske» (handelen tok meg anslagsvis 20 sekunderl
Kort sivilisert frokost , og så jakt på hvilestol for et par timer på øyet.
Akomst OSL til en smertefull realitetsorientering om gårsdagens kø. Det var selvfølgelig ikke "de uvaskede klasser" på vei til security jeg så, men COVID-test-køen.
DEN GÅR LANGSOMT! . Faktisk langsomt nok til å gi meg kort tid til flyet til KRS (og jeg som syntes jrg hadde "all verdens tid"!
Nuvel, sitter og venter på resultatet - sannsynligvis med stigende nervøsitet for flighten.
-Og som ikke ventingrn i Prøvesvar-limbo var ille nok :
Svaret kom gledelig raskt, men da jeg endelig fant frem til Fast-track, nektet den å godkjenne det elektroniske boarding-kortet.
Dermed ny joggetur (med diverse flaskeposer og boblejakke på slep) til service-point med et par kunder før meg som absolutt skulle ordne med noe som ikke hastet!
Den vennlige og effektive sjelen bak skranken forsto raskt situasjonen og skrev prompte ut et nytt boardingkort.
Jeg rekk akkurat å svelge lungene da jeg kom til Fast Track.... bare for å oppleve at den 'dømrade bakken jeg hadde lagt noen av sakene mine i ga alarm (ett eller annet med strekkoden) Det tok tid....
Så var det siste spurt til A6 - for å konstatere at KRS-avgangen var sedvanlig forsinket (om enn ikke så lenge).
Nå sitter jeg på SK221 og har troa på at jeg kommer meg hjem
Last edited: 06. des 2021