Mandag- opp og hopp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av haifinn, 06. des 2021.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Mens jeg skal hjem og legge meg etter siste natthelga i prosessindustrien for i år.:p
    Tre skift igjen å jobbe, før langfri.

    Fikk innvilget ESTA i går natt. Tok 20 min fra betalt, til det var "approved"..

    Legger ved et bilde fra jobben, tatt i går på veien hjem.
    "Atomsoppen" som henger over industriområdet er stort sett damp. Vanligvis ser man ingen avgass, men spesielle værforhold i går til morran gjorde susen.
    Ha en skyfri dag. raf.jpg
     
    Upsaker, EndreD, Earl and 23 others like this.
  2. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Også andre som er tidlig på'an, ser jeg :).
    Del 2 av mini-reisebrev KRS-OSL-ARN-CPH-GDN.
    Kl er 05:10, og jeg sitter på gate 20 på GDN og venter på SK 1758 (CityJet) som skal ra meg til CPH.
    IMG_20211206_045609.jpg
    Har allerede rukket å vandre terminalbygningen på tvers for å finne loungen som (jeg egentlig husker) ikke gir adgang for hele *A. LOT og Luftwaffe, derimot.:(

    Håper på "smertefri avgang på tid, slik at jeg rekker å kjøpe champagne, sjokolade og stinkende dansk ost på CPH.
    Hadde en" kort" overnatting på "Hampton by Hilton" i rusleavstand fra flyplassen. Helt greit hotell, med overdrevet god service. Resepsjonisten ville absolutt forsyne meg med frokost.
    Jeg forklarte at jeg hadde en avgang 06:00, og at jeg neppe var veldig sulten i 4:30-tiden.
    ...Men han insisterte, og mumlet noe bak masken (om jeg ville ha den på tallerken eller... i fanget(?))
    Kommer aldri til å få vite hva han mente, for det var ingen frokost i resepsjonen da jeg helte ned en kaffe 04:30.
    Ha en fortreffelig mandag - og ukestart!

    «Uendelig» langsom de-icing i Gdansk spiste CPN planene mine til frokost. Nok en gang lett jogg (eller kanskje mer presis halvtung jogg) på tvers av A seksjonen på CPH. (På utreise pga forsinkelse fra ARN, denne gang på grunn av nevnte forsinkelse fra GDN på vei til ARN). Siden jeg hadde utgang D1 sveipet jeg innom delikatessen og kjøpte to «vellagrede danske» (handelen tok meg anslagsvis 20 sekunderl

    CF3881F3-01EA-4516-AFC7-455FB4E6FEF2.jpeg
    Kort sivilisert frokost , og så jakt på hvilestol for et par timer på øyet.

    Akomst OSL til en smertefull realitetsorientering om gårsdagens kø. Det var selvfølgelig ikke "de uvaskede klasser" på vei til security jeg så, men COVID-test-køen.
    DEN GÅR LANGSOMT! . Faktisk langsomt nok til å gi meg kort tid til flyet til KRS (og jeg som syntes jrg hadde "all verdens tid"!
    Nuvel, sitter og venter på resultatet - sannsynligvis med stigende nervøsitet for flighten.
    -Og som ikke ventingrn i Prøvesvar-limbo var ille nok :
    Svaret kom gledelig raskt, men da jeg endelig fant frem til Fast-track, nektet den å godkjenne det elektroniske boarding-kortet.
    Dermed ny joggetur (med diverse flaskeposer og boblejakke på slep) til service-point med et par kunder før meg som absolutt skulle ordne med noe som ikke hastet!
    Den vennlige og effektive sjelen bak skranken forsto raskt situasjonen og skrev prompte ut et nytt boardingkort.
    Jeg rekk akkurat å svelge lungene da jeg kom til Fast Track.... bare for å oppleve at den 'dømrade bakken jeg hadde lagt noen av sakene mine i ga alarm (ett eller annet med strekkoden) Det tok tid.... :eek:
    Så var det siste spurt til A6 - for å konstatere at KRS-avgangen var sedvanlig forsinket (om enn ikke så lenge).
    Nå sitter jeg på SK221 og har troa på at jeg kommer meg hjem:):)
     
    Last edited: 06. des 2021
    Upsaker, EndreD, Earl and 26 others like this.
  3. Jon_A

    Jon_A Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra Gardermoen!

    Første del av turen til Maldivene går med Air France og blir min første tur i en A319:
    2DED18F6-8C22-48CE-B514-42B02E50F516.jpeg

    Etter å ha sittet en halvtime ved gaten måtte jeg svinge innom OSL loungen da den åpnet 05:15 for første frokost:
    BB1F98C6-2F7C-430F-8E76-5F01E6E46FC2.jpeg

    Noen vil kanskje mene at det er tullete 20 minutter før boarding starter, men min holdning er at hvis man har lounge tilgang skal det utnyttes. Selv om det kanskje ble mer stress enn navnet lounge impliserer..
     
    Upsaker, Earl, Arvid1410 and 24 others like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen folkens. Jeg følger @haifinn sin oppfordring om tidlig morgen og er på vei inn til morgensvøm(seniortrim)

    Ser ut for at jeg slipper noen jobbreise denne uka, helt greit egentlig.
     
    Last edited: 06. des 2021
    Earl, Arvid1410, ArthurDent and 16 others like this.
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra svømmehallen. Veldig som folket hadde stått opp i dag. Her blir det snart hjemmeloungen, med havregrøt og kaffe. Kunne sånn sett konkurrert med hvilken som helst SAS bollebu.
    Ha en fin dag, og gode reiser.
     
    EndreD, Earl, Arvid1410 and 16 others like this.
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Her i Oslo har en fått fyr i peisennog kaffe i koppen, då dagens arbeidsøkt kan straks starte.

    Tidlig vekking besørger av SAS i dag som sendte SMS i seks-tiden med beskjed om kansellering, tipper det er Tokyo i vinterferien som ryker, men har ikke gravd i referansenummeret enda, og siden SAS-meldinger inneholder minimalt med referansepunkter må en jo alltid drive litt er search for å finne ut hva som har skjedd.
     
    Earl, Arvid1410, ArthurDent and 15 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

    T-5 eneste som er spørsmålet om dette lar seg gjennomføre. o_O

    Ellers ha en super Covid fri dag, unngå julebord, et gratis tips :)
     
    Earl, Arvid1410, ArthurDent and 14 others like this.
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra hovedstaden,

    Tur nummer to som fersk EBG på SK339 er absolvert og jeg tror jeg kan venne meg til det. I Trondheim var køen i Fast Track nesten like langt som den vanlige køen – helt bak til inngangsdøra. Men folk der er kanskje mer reisevant og det gikk overraskende fort. Kanskje 5 minutters venting. Priority boarding gikk smidig og startet 10 minutter før oppsatt boarding tid. Igjen var midtsettet ved nødutgangen ledig (heldig tilfelle eller softblock in action?). Hvorfor det ikke var Wifi om bord på en A320neo må jeg kanskje ikke forstå. Så måte jeg tilbringe tiden med å spise forhåndsbestilt frokost, som forresten har blitt nedsatt til 69,- fra 85,- kroner. God verdi synes jeg.

    En god uke ønskes til alle!
     
    Upsaker, Earl, haifinn and 16 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Stas være tilbake etter en uke i senga. Mindre stas å finne en sprekkfull innboks og andre oppgaver som "ingen andre kunne gjøre" mens jeg var borte.

    På den positive siden, så ser det ut til at resten av Viken har hjemmekontor i dag, for så lite trafikk er det sjelden jeg ser på E18.

    Denne uken skal jeg jammen ut og fly også, det er jo stas. En liten svipptur til Tromsø for middag på lørdag. Neste uke er det også planlagt flytur, og hvis det blir gjennomført, så blir CPH-SFO første long haul flight siden SFO-CPH 6. januar 2020. Men, det er nok fare for at jeg blir hjemme, dessverre.

    Ha en super mandag, og uke!
     
    Upsaker, Earl, haifinn and 15 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Det svarte jeg også til mine barn den gangen jeg jobbet i prosessindustrien!
    Ja ja ...
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 6 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim.
    -14 ute, bilen starter som bare det. Nytt batteri var redningen tydeligvis. Syntes det var for kjølig til å ta overgangen fra bil til buss, så fortjenesten fra den første arbeidstimen eller kanskje to (har ikke finregnet på det) går til diesel, bom og parkering, tilsammen fort rundt 400kr, som også kunne ha blitt investert i en flaske Nyetimber bare for å nevne noe. Noen ganger trumper komfort bare økonomisk fornuft (det tar til og med lenger tid med bil enn buss...).
    Det blir en tur til Værnes i morgen, men kun for å levere mine foreldre og bror slik at de kan fly hjem. Vi feiret Sinterklaas, som i år var raus med utenlandsk valuta. Konvolutter med US Dollars ble levert (fordi ungene vet jo ikke hva de skal be om, så da er det greit å få lommepenger til en venterferietur), i tillegg til haugevis med godis og smånips.
    Min neste tur er ikke før slutten av januar, om USA da fremdeles tillater turister.

    Ha en flott mandag!
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 15 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Hos oss er det Samichlaus i dag. :)
     
    ArthurDent and Flyingdutchman like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Du får hilse!
    I en prat med en nabo i går kom vi innpå at vi hadde vært i Tromsø en tur.
    "Har dere familie der oppe?"
    "Neida, vi reiser til Tromsø for å spise middag, så flyr vi hjem igjen."
    "Hæææ???"
     
    EndreD, Earl, haifinn and 15 others like this.
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig!
    Zwarte Piet er ikke lenger del av opplegget etter store protester de siste årene... har Krampus overlevd "woke viben"?
     
    ArthurDent and holmen like this.
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    De forstår ingenting. Stakkars tenker jeg. De har ikke oppdaget hvor mye glede det kan gi :)
    Her er det mandag fra hjemmekontor. Fått et Excel-ark som viser når jeg kan reise på kontoret. Det var hver dag fordi jeg holder i 3-4 prosjekter av gangen, men det blir nok ikke mer enn 2 dager denne uken tenker jeg. Ikke når man i Omikron-frykt ber folk om å unngå kollektiv i rush.. Da er det bedre å være hjemme
    T-4 til lunsj med Baronen av Bjørgvin og besøk hos bestemor. Hvis de slipper meg inn da...
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 12 others like this.
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)

    T4 til Miami, lar den seg gjennomføre? Føler høyere makter putter meg i en limbo mellom himmelen og helvete, hvor jeg forsøker det beste unngå dette viruset.
    Er ikke trygg før jeg har fått 4pax negative prøver en eller annen gang på torsdag.

    Ha en virusfri og flott uke alle IF-ere :)
    Ps: Et godt tips fra @drsyk over her, bare dropp det julebordet. Det er ikke verdt det.
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 11 others like this.
  17. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Krampus var vel forutseende nok til å ikke bruke blackface :D

    Skikkelig heftig på jobb i dag... i tillegg er det D-dag for å bestemme seg for om jeg drister meg til å reise til Sveits til helga! Resten av dere for ha en litt mindre stressende dag! :p
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 7 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten i vinterdrakt, snøen har lagt all for lenge ..
    Snø skal komme lillejulaften om ettermiddagen og renne bort 2. juledag ..
    D750260C-D585-4010-97D2-8AAC358C8C06.jpeg
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 10 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra et snøkledd Oslo. Litt grå i kantene og helt uten utslippstunge atsomsopper, så langt.

    Hjemmelounge i dag også, som for anledningen serverte havregrøt med kirsebær på to måter og svensk kaffe.

    Det gledes over at det er T-6 til avgang vestover, og første long-haul siden jeg kom hjem en dag eller to senere en maske/isolering/covid-19redselen landet i Norge.

    Ser at de flerkulturelle dominerer det religiøse bildet på forum i dag. Selv har jeg nedtelling til det skal synges om, og spises dårlig gjærbakst og om en hvis stalledreng med et litt besynderlige forhold til hestene sine. Hva gjør man ikke for å huske familiens røtter.

    Kursuken er nesten over, så undertegnede skal "være i produksjon" som ledelsen sier etter kurs i New public management.

    Hvilket egentlig bare betyr at jeg skal jobbe lange dager og spare opp litt avspasering hvis underet skjer og Australia åpner opp til våren. Den reisen har kostet meg svette og høyt blodtrykk og lever vel mer uttrykt en denne snøballen i helvete.......
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 12 others like this.
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har sett Ray Finkle?
    BFC0C852-09D5-4F84-85A9-33DD6A37CC24.jpeg
     
    haifinn, ArthurDent, Maggie and 3 others like this.

Del denne siden