God morgen fra Nordens Paris. Var en tulling som vekte meg istad ved å ringe på ringeklokka, men heldigvis var jeg ikke alene og dermed var det andre som slapp han inn. Livet som student på studentbolig. Dette skjedde forsåvidt kl. 06:55. Idag skal jeg begynne praksissemesteret hos Framtiden i Våre hender i Tromsø (Jeg takket til slutt ja, da Førsteamanuensisen hadde ordnet noe) Så klokka 13 blir det å planlegge semesteret tipper jeg. Ellers ser det ut til å bli en fin dag her i Nordens Paris. Så dermed får dere andre ha en god mandag uansett hvor du velger å tilbringe den
God morgen fra det virkelig høye nord - Ny-Ålesund! Dagens flytur er kort, kun 25 minutter litt avhengig av vindretningen i Longyearbyen. For å komme til Longyearbyen må jeg fly sydover, ikke retningen de fleste er vant til å ha når de skal til isødet her oppe. Turen går i en Dornier 228, maks 14 passasjerer. Ingen prioritert ombordstigning, alle har tilgang til vindu og midtgang. Ingen servering ombord, ingen carry-on heller for den saks skyld. Gammelt arkivbilde hentet fra Internett
God morgen fra oslo! Booket i går kveld billetter for neste sommerferie, er jo kjekt å ha ting på plass. KLM melder at innsjekk starter om 7986 timer og 32 minutter, så tenker det er litt tidlig å begynne å pakke
God regnfull mandag fra Trondheim Helgens utskeielser henger i enda, men gir seg vel utover dagen. Kaffen kurerer gruff, og den kommer i litersbøtter. Ettermiddagens utskeielser er klipp av en stk gutt, deretter sofatjeneste. Ha en flotters dag
God morgen fra Alicante. Sola skinner og det er frokosttid; Hjemreise aller tidligst i morgen, må prøve å få booket noe snart.
Mandag, og slutt på ferien for denne gang. Men det var hyggelig å komme tilbake på kontoret, så jeg kan ikke klage. (Så mye) Snart helg?
God formiddag fra kontoret! Mandagsfølelsen tok nettopp en kraftig sving oppover, etter en hyggelig prat med Tallinn. Vintertur østover er i boks, med et første besøk i SQs F-avdeling på vei ut (fra LHR) og en retur til ANAs F på vei hjem. Så ble det en foreløpig intra-Asia-tur i eco, men den regner jeg med blir justert litt nærmere avreisedag (TG legger jo ut lite med premium-award lang tid i forveien, ser det ut som.) Og det er vel unødvendig å si, men ja: det var Kristina (en av dem) som ordnet biffen! Ha en flott mandag!
God lunch fra Drammen, mye å skrive om som ikke rekker tid til, enten henger mann etter på reise brev, både sine eller andres, eller så sitter en å klikke refresh på award fares på ruter en ikke har lagt alerts på, likeså med SAS awards, og ikke minst på søke motoren til SAS... United også... Jobber med å sikre siste etappe hjem ifra fjerne østen for 2020. Får prøve å gjøre Japan turen ferdig ila denne uken. LH VS ANA, EVA vs THAI(en favoritt), SQ vs TK, Air China VS LOT? Mye å tenke på , time will show God dag i luften som på bakken.
God ettermiddag frå Sunnfjord. Godt med kaffi og jobb. Nett ferdig med lunchen og snart er det kake. Unitedsiger i helga. Arvingen sov i heile natt. Blir vanskelig for meg og å finne noko å klage over... Berre ein månad att til neste flytur.
Du verden, Insideflyer OG FIVH. Det er en særdeles interessant combo Vi skal forsøke å passe på deg så du ikke pådrar deg kognitiv dissonans (ikke sant, drsyk)?
God ettermiddag fra bollestua på BGO. venter på WF 589 som skal vispe meg til det blide Sørland. Har vært en liten uke på Vestlandet. Skal bli kjekt å se sola igjen.
Melder første dag etter ferien herfra også. Motivasjonen varte ca. i 4 timer før jeg begynte å glede meg til neste ferie. Trøsten får være at det ser ut til å bli mer enn nok flyturer i nær framtid i alle fall, selv om disse bare er jobbturer til ikke alt for eksotiske reisemål. Ellers virker det som om regnbygene kun er avbrutt av skybrudd her i dag. Lite trøst å finne altså Ønsker alle en fortsatt strålende dag, ferie eller ikke
Jeg sa at jeg ikke eier flyskam og har mer enn 30 flyvninger hittil i år Men miljø var ikke deres store fokus, det var mer på bærekraft i andre former. Naturvernforbundet, MDG og slike kan hate meg for flyvningene mine istede Men takker for omtanken. Er bare 12 uker
Avstanden til kognitiv dissonans og den combo, er utenfor enhver fornuft, @Avixlo er et prakt eksempel på den bærekraftig fremtid, med IF på ene hånden velbalansert med flyskam på den andre. Sier du deg enig @Avixlo
God kveld fra BGO. Halvveis til MOL fra TRF. WF leverer alltid en hyggelig reise og jeg må si jeg har til gode å møte en fra crew som ikke har vært hyggelig. Regnet strømmer ned men sånn er det vel her på feil side av fjellet Ha en fin resten av mandagen!