Mangler poeng fra Wideroe

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Xflipper, 19. aug 2015.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Er det flere som ikke har fått poeng fra Wideroe i det siste?
    De to siste gangenne jeg har flydd med dem har jeg måtte etterregistrere poeng.
    Vet at EB-nummeret er på biletten siden det står på, og i tilleg har jeg fått poeng for fligth nr2 på samme bordingkort. Skal vel ikke ta lengre en 14 dager?

    Andreas
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i gang med en Norge Rundt-tur og foreløbig har det kommet inn 5 av 7 flighter første flydag og 3 av 4 fra andre. Venter litt med å etterlyse resten siden det ikke har gått en uke en gang, men lurer jo på om jeg bør etterlyse med en gang eller om det er sannsynlig at de dukker opp? :)
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ein opplagd detalj, men har du sjekka om det er ei anbudsrute du har reist med? Dei gjev isofall ikkje opptening i Eurobonus.
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Må minst vente 14 dager før man "krever" poeng i følge sas sine sider.

    Fløy med Wideroe i sas pluss fra KRS til CHP så regner med det var vanlig wideroe flight. Kanskje dumt spørsmål, men hva er en anbudsrute?
     
  5. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er ikke jeg ekspert (så korriger meg gjerne), men kort fortalt er anbudsruter statsstøttede ruter, som legges ut på anbud, og som sikrer anbudsvinneren økonomisk støtte og "monopol" på den gitte ruten.

    Man opptjener ikke EB-poeng eller kvalifiserende legs på anbudsruter. Se link for liste over Widerøes anbudsruter.

    http://www.wideroe.no/anbudsruter
     
    afirm and Xflipper like this.
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Takk!
     
  7. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Xflipper liker dette
  8. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mangler også en Widerøe fra KRS-CPH fra 1/8, men venter litt med å etter-registrere.
    Sist gang Widerøe var trege, tok det 22 dager.
    Alle KRS-CPH(-KRS) med Widerøe er bonusruter. Hele 250 poeng i eco....
     
  9. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mangler 5 av 24 flighter utført i perioden 10. august til 14. august. Mangler to registrerte segment på å tippe fra EBS til EBG. Litt irriterende å sitte å vente på at de skal tikke inn, så jeg ringte SAS, men ikke noe å hjelp å få. Så da blir det å vente til neste mandag med å registrere den første, så vente til onsdag for å registre den de to fra den 12. august, og så vente til fredag for å ta de to fra den 14. august.

    Det er irriterende er at du må passe på som en hauk for at du skal få de poengene og segmentene du har krav på, samtidig som at jeg ikke kan klage så mye siden alle flightene ble gjort på NN-tur.
     
    KatManDu liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig iriterende at du må sitte å følge med. Får vente å se denne gangen å satse på at de kommer. Tar det rundt 1 mnd får etterregistrer jeg de o_O

    Har aldri flyd wideroe i eco siden jobben har betalt til nå, da er det pluss, og 1000 peong per leg. men 250p var jo ikke noe og skryte av :eek:
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    gammel tråd, men nytt tema.
    har en kollega som ønsker å etteregistrere en del WF flygninger, men får kun "en feil oppsto" på sas nettside.

    noen som har peiling om det er nettsiden, eller er dette et kjent problem?
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Når det gjeld feil på nettsida hos SAS, så har det tidlegare vore rapportert om visse problem for Safari-brukarar. Eg har eit par gongar slitt med Firefox. Mogleg at Explorer kan løysa problemet. Veit ikkje kor aktuelt akkurat dette er per no.

    Er du sikker på at poengopptening er mogleg på WF-rutene som din kollega prøver å etterregistrere?
    https://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus/wideroe-ruter
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    joda, det er BGO_TRF så det burde være kurant.

    har stort sett vært explorer i bruk.
    vet ikke hva som kan være løsning hero_O
     

Del denne siden