Ved evakuering er det ut nærmeste nødutgang - og mange av disse er gjennom gatene. Så dette er nok beredskapsplanen. Flyplassen er stengt.
Mener det sto at det skjedde ved bagasjebåndet? Tror ikke det er sikker sone, men mulig jeg tar feil. Fløy forøvrig fra/til FLL med JetBlue i mars. Mener det var bare å spasere rett ut/inn etter pickup.
Det meldes nå at skytteren ankom flyplassen med fly, med våpenet sjekket inn i bagasjen. Det er i så fall hårreisende.
Det er vel i utgangspunktet ingen problem å sjekke inn fungerande våpen? Eg har sjølv reist med både jaktrifte og ammunisjon i innsjekka baggasje. Reknar med at reglane ikkje er veldig annleis i USA.
Er ikkje det eit av "triksa" for å vere sikker på å få bagasjen din? Ved innsjekk: "I'm declaring a firearm in my luggage", og så må dei merke bagasjen på alle mulige måtar og forsikre seg om at du ikkje blir skilt frå kofferten? Meinar eg såg ein video på Youtube-university om dette for litt sidan, "buy a starting pistol, place in bag, declare it at check-in, they can't tell the difference from a real gun and will have to tag your bag from here to eternity, no way you're ever gonna loose it."
Jeg trodde ikke det var lov å frakte ammunisjon sammen med våpenet, men da tar jeg vel feil. Stemmer, har sett noe lignende. Ja, dessverre.
So lenge du har det i to separate kolli trur eg ikkje at det er noko problem, men klart at det burde vere litt strengare i USA, der dei har våpen som kan gjere ein del meir skade..
CNN sa for litt siden at 20 "rounds" med ammunisjon er lov. Uten at man nødvendigvis skal ta det som fakta. Nå skal man da ikke nødvendigvis fokusere for mye på hva som er lov og ikke lov å ta med på fly. Dette var landside, hvor man kunne komme inn uten noen for for sikkerhet. Hvem som helst kunne kommet inn i dette området med så mange våpen og så mye ammunisjon de ville. Det at gjerningsmannen i dette tilfellet sjekket det inn i bagasjen er en kuriositet, men jeg skulle tro at det ikke er så veldig relevant hva sikkerhet angår. Tragisk er det uansett.
Det er USA, de kommer aldri til å bli siviliserte nok til å innse at våpenloven deres er spinnvill (flertallet altså)
Jeg blir regelrett uvel hver gang sånt skjer, men det skremmende er at for hver gang, går det litt lettere. Hvordan man venner seg til at "slikt skjer", er rett og slett ekkelt. Jeg har aldri vært på den aktuelle flyplassen, men det er vel ikke akkurat alle flyplasser det er helt fri adkomst til baggage claim? EDIT: Mannen kom med et fly fra Canada. Jeg fjernet det jeg hadde skrevet om våpenlover. Uansett litt vel perifert her.
Psykis syk veteran som ikke burde hatt våpen. Har vært innlagt, men børsa tar de aldri. Bodde i Alaska Amerikanerne må våkne og se hva de sinnsyke våpenlovene er med på. Det dør over 100 barn hvert år i ulykker med våpen!
Han gjorde ikke noe ulovlig før han laded våpenet og begynte å skyte. Han var veteran og psykisk syk, men ikke vurdert en fare for andre. Men han hørte 'stemmer'. velvel .. skal fly til FLL om noen timer. Alle foregående fly er kansellert men vår er fortsatt satt opp. Snakkes om å sende oss til West Palm eller Miami. Vi får se ....