MAX. POENG?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Oslo1989, 30. okt 2017.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Har kommet sakte i gang, men endelig bestemt meg for å gå for gullstatus :p

    Har 1000 poeng og opptjeningsperioden går ut 30.april.
    Jeg har en vip plus til ewr i påsken som gir 8000, så da står jeg på 9000. Mangler 36.000

    Jeg har hørt om Singapore airlines business, som til Sin via Fra kan gi meg 30.000, og resten kan fikses.

    Noen andre selskaper/tilbud/forslag for å nå dette innen april til en god pris men helst ikke 3-4 sas plus etc. Gjerne reise i februar til 30.april.

    Flere som gir 200% som av og til har biz tilbud?

    Et spm til. Når jeg opptjener grunnpoeng, vil de gjelde sammen med ekstrapoengene? 100k trumf poeng og 90k grunnpoeng kan kjøpe en ct billett for 190k?

    Takker for alle svar!
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,328
    Bonuspoeng:
    183
    Både grunn og ekstrapoeng brukes for å kjøpe billetter ja.

    For å samle gull så er vel en kampanje med Singapore en god deal. Kombiner med MC premium og du er i mål.
     
    Robert H liker dette
  3. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt stalltips blir å vente på tilbud i biz fra Singapore Airlines og ta en tur med de - anbefales. Via London gir dette rett rundt 30/31 tusen.
    https://insideflyer.no/forums/threads/mr-til-singapore-i-biz.8660/

    Jeg vill også skaffet meg MC Premium som gir deg 1000 status poeng per måned.

    Disse to stegene vil gi deg poengene du trenger innen utgangen av april.
     
  4. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Haha @Wiolenze, du kom meg AKKURAT i forkjøpet :D
     
    Robert H liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og hvorfor ikke bare forlenge reisen med Singapore Airlines til New Zealand for ett par tusenlapper ekstra? Da har du gullet i boks på en tur :)

    Hilsen-han-som-snart-skal-til-NZ-for-andre-gang-i-år-med-SQ-i-C
     
    Robert H, phithor, Nanping and 10 others like this.
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Når drar du?

    C
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser til Christchurch sammen med @Stuttfeiten 1. desember.
     
    watchaddicted and Eddie47 like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    .... høres ut som en kjedelig tur ... det blir vel begrensninger både på champis og fest ...
    Ja ja .. du får ta for deg når @Stuttfeiten sover ..
     
    Nanping, Travellingalf and RoadKing like this.
  9. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Når bestilte du og hva måtte du ut med om du vi si det?

    Var innom SQ sine sider nå, og så at de hadde kampanje som varte til 30.Oktober, men det er 31. i singapore nå, så kom at den var utgått.

    Jeg ser at en CT fort kan gå til asia, så skulle helst hatt en 200% reise til andre siden av verden. Har tap også 200% eller har jeg misforstått?

    Er alt for rastløs og vil ha gull og CT og det hele alt for fort merker jeg :p
     
  10. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Det er fortsatt noen muligheter igjen til CHC. F.eks avreise 28. jan og hjem 8/9/11. feb. til kr 21.962,-. Da får du ny biz i 77W ned og A380 hjem, begge via FRA (alt. A359 via AMS hjem). Jeg booket en tilsvarende rute før i dag, bare med avreise noen dager tidligere. :)
     
  11. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Sorry - da var det over midnatt og prisene spratt opp med noen tusen umiddelbart...
     
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis en ikke har tålmodighet til å vente på neste tilbud (JEG vit ikke en gang om det kommer, langt mindre når) finnes det som flere av de erfarne har nevnt muligheter med tur til Auckland eller Christchurch. Bortsett fra en litt billigere i jula ( men tror den går om Moskva) ser det ut som "prisgulvet" i biz til AKL ligger på 25.5' - 27' På flere av disse turene kan du få med deg B777, A380 og tur innom Frankfurt.
    upload_2017-10-31_8-19-37.png
     
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    For TAP , se https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/tap/

    Men jeg har en mistanke om at du kun får 150% på J (Biz saver (?)) og må opp i den dyreste BIZ-klassen for å få 200%. -Selv om SAS -tabellen KAN tolkes som både C,D, J og Z gir 200%
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    TAP har gitt 200% til Eurobonus selv etter at de endret til 150% opptjening i sitt eget program 1. september. Kan selvfølgelig endres over natta.
     
    ArthurDent liker dette
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mange som har kommet meg i forkjøpet med gode svar her ser jeg. Men i alle fall; de siste par årene så har SQ ganske hyppig hatt kampanjer, også i Business, og dette er altså den andre gangen jeg benytter meg av muligheten til å reise i sus & dus og samtidig opptjene nok poeng til EBG på en reise.

    Reisen jeg skal på nå i desember til Christchurch betalte jeg litt under 21 000,- for, den 31. juli som det var siste dagen under forrige kampanje.

    I mai var vi i Auckland og betalte drøye 25 000,- for den turen, som ble bestilt i slutten av desember -16 (som var kampanjen før den forrige tror jeg). Noe dyrere altså, men vi valgte da selv å gå opp litt i pris for å få fly A350, A380, 777-300ER i tillegg til 787-9 med Air New Zealand.
    Jeg kan love deg at det var en fantastisk tur og jeg gleder meg STORT til avreise om en måned igjen, selv om hardware ikke blir like spennende denne gangen.

    Uansett, med det tempoet SQ har kjørt offisielle og uoffisielle kampanjer i den senere tiden så er det bare å sjekke prisene med jevne mellomrom - kommer helt sikkert flere og antakeligvis før du vet ordet av det.
     
    Upsaker, Eddie47 and Oslo1989 like this.
  16. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for bra svar! Skal sterkt vurderes om feriedagene passer med neste tilbud.

    Hvordan er setene til SQ? Lie-flat, bra?
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    De er i utgangspunktet noe av det beste som finnes, i alle fall i Business. De er brede nok til to av meg og har alt du trenger. De har ett noe pussig system for å legge setet ned til seng (du må ut av stolen), men det finner du fort ut av. Underholdning, lagerplass etc. er på topp, for ikke å snakke om service, mat & drikke. Stalltips nummer 1; velg bulkhead sete(r) om mulig da de har enda bedre plass, spesielt for bena, enn de andre setene. Til slutt så vil jeg sterkt anbefale å reise via AMS med A350´en viss du kan - ett fantastisk fly!

    Og skulle du trenge hjelpe med bestilling, setevalg eller andre ting som gjelder reisen med SQ så er de veldig hjelpsomme på kontoret i København.
     
    Thomas123, DanH and Oslo1989 like this.
  18. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig!! Da skal jeg følge med konstant for gode tilbud!
     
    Travellingalf liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å begynne å glede seg! :)

    IMG_5017.jpg
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det oser klasse av det bildet der. Skikkelig profilbilde materiale :)
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden