Bare en liten frustrasjon her når det gjelder reiseforsikring.
Lang bakhistorie veldig kort: Vi planla først en tur til Florida og Panama med svigers i 2021, som ble flyttet til 2022 (takk, Covid!). Turen måtte kanselleres på grunn av sykdom med påfølgende dødsfall. Det som kunne kanselleres ble kansellert snarlig, men det å melde krav til Axa, som håndterer reiseforsikring for AMEX, har latt vente på seg fordi det hele har vært ganske emosjonalt.
Jeg begynte å dokumentere alt kort tid etterpå, og prøve å hente ut kvitteringer for flyreiser, betalinger, refusjoner og alt som er, heldigvis.
Nå sitter vi her 2 år etter og jeg prøver å få meldt inn kravet, og må krangle meg igjennom en portal. Hvor hvert eneste kjøp og dato skal registreres i detalj, nærmest ned til hvilken bukse jeg hadde på meg da jeg bestilte reisen..
Spørsmål som "Når kontaktet du reiseoperatøren for å kansellere?" høres jo enkelt nok ut, men når man har satt sammen en reise for 6 personer, som flyr med flere forskjellige flyselskap på forskjellige datoer
Det hadde vært vesentlig enklere om jeg bare kunne sende de en epost med min oppstilling og alle vedlegg med fornuftig navn og en vedleggsliste, enn at jeg må bruke et par timer (1 time så langt) på å presse tall inn i skjemaene deres.
Sist gang jeg meldte krav til både kredittkort og helårs reiseforsikring ble jeg beskyldt for forsikringssvindel, helt til jeg gjorde de klar over at jeg helt fra starten hadde opplyst om begge selskaper og hva jeg krevde fra hvilket selskap og hvilke poliser etc. Da ble tonen en annen..
Håper på at det går bedre denne gangen, det er tross alt 23.000 som jeg håper å få refundert.
Noen andre historier om kompliserte reiseforsikringskrav som kan muntre meg opp mens jeg fyller ut resten?
Vis alt...