Spørs litt hva man vil ha. Jeg har blitt veldig glad i Nordmarka etter at jeg flyttet til Oslo, men du går jo bare i skau hele tiden. Langt mellom utsiktspunktene. Naturen rundt Bergen er rett og slett fantastisk. I motsatt ende har Bergen enda ikke skjønt dette med et yrende gateliv (utenom skostredet og deler av kong oscars gate). Resten av sentrum kan fort fortone seg som et turisth*****, spesielt etter de bygget den der mathallen på torget... Og ikke nok med det, fra Bontelabo og utover langs hele sandviken så bygges den ene etter den andre sjøgløtten inn, mens en i Oslo har klart å ta vare på akkurat dette. At Bergen skal være det mest oppskrytte reisemålet i noen som helst kategori plasserer jeg dog i kategorien "forsøk på å provosere". Litt som jeg klarte om USA for en del år siden i denne tråden (en del av svarene henger ikke sammen ettersom den som tok seg nær av det gikk tilbake og slettet alle innleggene sine på forumet/satt inn punktum for teksten).
Nusa Lembongan, og spesielt hotellene langs den lille hovedgata på stranden, er gull. Kort båttur fra Bali og det er supersjarmerende. Jeg holdt meg bevisst borte fra samlingene ved villaer som finnes på øya, men de så veldig ålreit ut om man ønsker å gå en klasse eller to opp fra det de vanlige hotellene tilbyr.