Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. stemnic

    stemnic EBD - Aspiring LTG

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Relevante delen av artikkelen:
    – Vi er i forberedelsene for å tilby en «status match» fra Eurobonus til Miles & More (Lufthansas fordelsprogram, red. anm.) på attraktive vilkår. Flere detaljer kommer i løpet av de kommende månedene, skriver den tyske flygiganten i en epost.

    I klartekst betyr det at særlig gull- og diamant-medlemmer vil få tilsvarende nivåer hos Lufthansa og dermed fortsette å benytte de samme fordelene som før innen Star Alliance-samarbeidet etter at SAS bryter ut, som flyplasslounger, ekstra bagasje og så videre.

    Det er disse trofaste kundene som bidrar klart mest til inntjeningen hos flyselskapene, og kampen om lojaliteten er hard.

    https://www.dn.no/luftfart/sas/luft...ed-skilsmisse-tilbyr-status-match/2-1-1628118

    Antar dette betyr
    Gold/Diamond -> Senator
    Kan ikke forestille meg at Lufthansa gir HON til Diamond
     
    Kristian, Liza, RoadKing and 9 others like this.
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,250
    Likes mottatt:
    5,471
    Bonuspoeng:
    183
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de gir HON til Diamond er de mildt sagt gavmilde, men kanskje Pandion?
     
  4. stemnic

    stemnic EBD - Aspiring LTG

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Basert på forrige status match de hadde mot Alitalia MilleMiglia så ser det ikke ut som de matchet "Freccia Alata Plus Per Sempre Card" som afaik er HON equivalenten der.

    Så antar det blir mye av det samme her
    • Alitalia MilleMiglia Ulisse = Miles & More Frequent Traveller Status
    • Alitalia MilleMiglia Freccia Alata = Miles & More Senator Status
    • Alitalia MilleMiglia Freccia Alata Plus = Miles & More Senator Status
    https://meilenoptimieren.com/miles-and-more-statusmatch-alitalia-millemiglia/
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,881
    Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    HON match er sikkert bare å glemme, selv for Pandion. Tipper det blir EBG/EBD/EBP -> Senator.

    Hvis det blir EBS - FTL så er det faktisk en veldig bra upgrade for EBS, da FTL gir lounge på egne lounger.
     
    Frode789 liker dette
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    2,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er usannsynlig med HON for Pandion dessverre :oops:
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,879
    Likes mottatt:
    7,941
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, og dette var jo forventet.

    Betyr Senator for både gull og diamond hos SAS. Og dette er jo tilsvarende som de samme kortene har hatt i dag hos LH gjennom *A.

    HON henger så høyt internt hos LH at de helt garantert ikke deler det ut til SAS diamond, men kanskje til pandion.
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipper følgende:

    EBG -> Frequent Traveler
    EBD,EBP -> Senator

    Senator henger mye høyere enn EBG.

    Også blir det kanskje noe ala hva BA gjorde i sin match retta mot USA, at du iløpet av 6 måneder må ha noe aktivitet for å beholde statusen et helt år.

    Hvis også EBG skal bli Senator så er det mulig at "challenge perioden" blir kortere for eksempel 3 måneder.
     
    Ursa, Wiolenze and NoLimit like this.
  9. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er vanlige terms for å beholde senator?

    Og noen som vet om man kan få Lufthansa-kredittkort noe sted?
     
  10. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Er enig i at Senator er vanskeligere å kvalifisere til enn EBG. Men hvis jeg ikke skulle få perks med fast track, lounge, priority boarding og evt bagasje - hvorfor i all verden skulle jeg orke status matche som ebg?

    Edit: Man er jo *A gold, blir det ikke da rart å matche til *A silver?

     
    kaijoar and The_Dude like this.
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,915
    Likes mottatt:
    7,095
    Bonuspoeng:
    183
    Det er et viktig poeng at Lufthansa gjør dette for å stjele kunder fra SAS. Det kan virke mot sin hensikt hvis de potensielle nye kundene føler seg "nedgradert" fra gull til sølv i Star alliance. Så er det jo et annet spørsmål om Lufthansa egentlig bryr seg om medlemmer som såvidt kvalifiserer seg til gull med litt hjelp av kredittkort.
     
  12. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Blir intr å se vilkår, og også vurdere rekvalifisering hos LH, det er vel rimelig vanskelig i forhold til SKG.

    Min periode går ut slutten av may og gull varer tom august, så lurer på om jeg rekker å være med på denne statusmatchen.
    Har egentlig satsa på Qatar og oneworld, men er mye frustrerende issues med QR.
     
    Spielhaug liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,261
    Likes mottatt:
    8,230
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant, hva issues er det da?
     
  14. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    562
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det er sikkert ikke slitsomt
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,810
    Likes mottatt:
    32,869
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sagt A, så må du si B. Hva gjør de galt? (Jeg tenker 1W på sikt, men ikke Qatar spesielt)
     
    Wiolenze liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,810
    Likes mottatt:
    32,869
    Bonuspoeng:
    293
    Nå vet jo heldigvis (?) ikke Lufthansen (og andre) at mange av oss er oppe i de stratosfæriske nivåer pga cc her og der, at man i SAS knapt trenger å forlate bakken for å bli høyt anerkjent reisende.

    Lufthansen har vel for alt jeg vet tilsvarende avtaler med cc som gir kvantesprang på vei mot status?

    Men, du har et poeng. Har tenkt litt på det de siste årene hvor jeg har rekvalifisert til EBG/EBD med relativt lite reiser, mens jeg i hine hårde dager fløy langt og ofte for å kvalifisere. Det er jo egentlig spennvilt at det går an å bli statuskunde med et flyselskap uten å forlate bakken.
     
    Wiolenze and The_Dude like this.
  17. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,122
    Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    113
    Her tenker jeg det kan bli strenge krav til reisemønster, fordi de sikter seg inn på frekvente turende.

    Uten solide cc avtaler på plass i markedet tror jeg dette tiltaket har lite verdi for noen parter, da med unntak av dem som reiser LH titt og ofte.
     
    RoadKing liker dette
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,560
    Likes mottatt:
    30,513
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @haakonks i hvilken match som kan forventes, om EBG blir gitt senator for er med over dobbelt så tung kvalifisering så blir jeg overrasket.
     
    RoadKing liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,915
    Likes mottatt:
    7,095
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvis man ser på presedens med statusmatch fra Alitalia så ser det jo litt mer sannsynlig ut at gull får Senator. Uansett er jeg glad for at jeg har Diamant akkurat nå. Sånn for sikkerhets skyld.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,915
    Likes mottatt:
    7,095
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa kan nok sette krav om reisemønster, men det vil jo kreve ganske mye mer kundeserviceressurser (eller hvem nå enn som blir sittende og godkjenne hver enkelt match). Så spørsmålet er om det ikke er like greit å enten bare ha en challenge eller rett og slett la folk som har et labert reisemønster falle av naturlig. Stjeler man nok kunder som faktisk reiser mye så betaler det for kundene som er innom Lounge på Frankfurt et par ganger i løpet av året de har status.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden