Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. connoisseur

    connoisseur Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har fått statusmatch fra EBG til Senator og har bestilt en reise SVG - FRA - AGP i økonomi via Lufthansa sine nettsider. Må jeg registrere Miles&More-nummeret mitt for at denne reisen skal telle som legs mot rekvalifisering til Senator eller går denne koblingen "automatisk" siden bestilling er via Lufthansa? Hvis M&M ikke er strengt nødvendig, er det noen fordel ved å bruke EB-nummeret her i stedet?

    Er det forresten noen som vet om man får fast track og business check-in når man reiser med følge som ikke har status når alt er på en booking?
     
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært spurt om før og er omtalt i statusmatch faq. Flygninger må ha opptjening til Lufthansa M&M. Om du var innlogget når du bestilte skal det være registrert riktig.

    Check in og lounge skal ikke være noe problem med 1 gjest, men fast track tror jeg ikke er garantert utenom at det skal virke på FRA og MUC, og mange steder vil også gi tilgang til gjest på forespørsel.
     
    connoisseur liker dette
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,300
    Likes mottatt:
    17,755
    Bonuspoeng:
    293
    Anbefaler å lese denne som en start:
    https://lufthansa.statusmatch.com/faq/
     
    tobeornot999 and Nordlands like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om det virkelig fungerer med gjest på MUC? Der er det selvbetjent sluse på Goldtrack, og dermed ikke mulig å spørre pent om fast track. Meg bekjent er det ikke inkludert noe gjester i FT på Senator statusen, men jeg tar veldig gjerne feil på det ;).
     
    Nordlands liker dette
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Fant en tråd fra 2019 på flyertalk hvor noen skrev at det fungerer der, bare gjest skanner etter SEN/HON. Også noen som hevdet at hvem som helst slipper inn der, med å skanne BP to ganger. Forbehold om at systemene kan ha vært oppdatert siden da.
     
  6. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Har sjekket kravene for å opprettholde statusen. Der må man fly med de samme selskapene som man må for å få f.eks HON points, for å få tellende flyvning.

    «You can earn Qualifying Points and HON Circle Points on all flights operated by the following airlines: Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Discover Airlines, Air Dolomiti, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines and Luxair.»

    Men, jeg fløy zrh-osl (LX1218) operert av Helvetica søndagskveld og ser at det har tikket inn HON points på den flyvningen.

    Teller den da også mot de 6 flyvningene for å få SEN? Evt flyvninger operert av Air baltic hvis man bestiller hos Lufthansa?

    Statusmatch mailen ga meg ikke noe svar på dette spørsmålet annet en at de henviste til FAQ’en…
     
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Wetlease flygninger teller som regel fullt, i dette tilfellet ville jeg forventet likt som en "ren" SWISS flygning. Om det hadde vært en codeshare hvor flygningen også ble solgt av Helvetic ville det vært noe annet. Men forbehold at de kan bruke mer firkantige regler for statusmatch challenge.
     
  8. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Regnet med det var på grunn av wetlease, satser på det samme med airBaltic osl-fra/fra-alc T/r, men må lete frem en LH support Mailadresse slik at man kan være helt sikker
     
    Nordlands liker dette
  9. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    "Gold: Minimum 5 flown SAS flights until 31st of March 2025"

    Litt usikker på om 5 flyreiser telles hvis vi flyr med SAS connect og Xfly med flynummer SK xxx/xxxx bestilles direkte fra SAS-nettstedet? Jeg fant ingen FAQ som lufthansa's
     
    freddyen liker dette
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,491
    Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Det tar jeg som en så stor selvfølge at jeg ikke gidder å spørre en gang :)
    Disse flightene teller jo for poeng og segment.
     
    tobeornot999 liker dette
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,491
    Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er rause etter Status match!
    Dette kan jeg ikke se annonsert noen steder, men jeg klager ikke!

    upload_2024-7-16_20-33-34.png
     
    Last edited: 16. juli 2024
    Baldrick, tobeornot999 and themichael like this.
  12. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har førstehåndserfaring om mellomlandinger telles som segment, eller om det kun gjelder flyreiser slik det er beskrevet i FAQen til LH?
     
  13. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for at du deler denne! Jeg registrerte meg for Miles & More for to dager siden og fikk akkurat Milestone 1, med tilbud om 2000 miles extra. Kun for flyvning med Brussels Airlines, siden jeg har adresse Belgia.

    I mailen står det også tilbud om 500 miles hvis jeg laster ned appen. Hvor lang tid gikk det mellom milestone 1 og 5 per mail?
     
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk 5 uker fra milestone 1 til 5. Fikk faktisk poengene akkurat nå når jeg åpnet appen på nytt, da kom det en popup med "500 miles for your first app visit". I transaksjonslisten er det 2x500.
    upload_2024-7-18_16-45-41.png
     
    Teknolai liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,449
    Likes mottatt:
    8,850
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd å lete på profilen, men finner ikke milestones noe sted?
     
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Det kommer på mail, har heller ikke funnet informasjon om det noe annet sted.
     
    Spielhaug liker dette
  17. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde du åpnet appen før du fikk mailen om milestone 5?
     
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde ikke lastet ned miles & more appen før jeg fikk mailen om milestone 5, bare logget inn på nettside og Lufthansa app ;)
     
    Teknolai liker dette
  19. JorgenD

    JorgenD Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har fått statusmatch til Senator. Min erfaring er at du ikke får fast track. Ved reise ut fra OSL spurte jeg ved innsjekkingen om hun kunne legge til sønnen min på fast track. Hun svarte at hvis han gikk etter meg så skulle det gå bra. Det gjorde det ikke. Tidligere i sommer skjedde det samme på Heathrow med min datter. Jeg spurte i innsjekk om hun kunne legges til, fikk positivt svar, men hun kom ikke gjennom. På Heathrow stod det heldigvis en ansatt ved fast track som hjalp henne gjennom likevel.

    Business check-in går fint.
     
  20. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke klart å få fast track ut fra SVG med LH med følge her heller.
     

Del denne siden