Jeg regner med flere har benyttet seg av denne, men jeg kan ikke se mer omtale enn posten til themichael.
Jeg kan godt stå frem
Jeg har EBG med kvalifiseringsperiode ut april 2024 og grace period ut juli.
Jeg klarte ikke å rekvalifisere, men jeg fikk matchet til Senator, som jeg så fikk matchet tilbake til SAS.
https://statusmatch.flysas.com/
Det tok ca en uke å få bekreftelse på match, men kontoen er ennå ikke oppdatert med ny utløpsdato, 4 dager senere. De sier det tar opptil 10 virkedager.
Selvfølgelig litt kreativt, men kanskje dette kan spare noen for diverse kredittkort for å hente inn statusen.
Og eventuelt betaling for match til FlyingBlue for status i Skyteam.
Det er noen vilkår for å beholde statusen:
Litt spent på hvordan dette beregnes, da jeg allerede har hatt 2 flygninger med SAS etter match ble innvilget, men altså før statusen er oppdatert.
Det blir uansett ikke noe problem med antall flygninger før utgangen av mars neste år.
Da skal statusen vare ut neste kvalifiseringsperiode pluss grace period. Ut juli
2025 2026 for min del.
Etter jeg søkte har det i tillegg kommet inn vilkår om minimum 3 måneders medlemskap i programmet du matcher fra. Jeg signet opp for Miles&More nylig, men det skapte ikke problemer for meg hvertfall.
SAS hevder å kunne verifisere statusen, og det kan sikkert stemme så lenge de fortsatt er i samme allianse.
Vis alt...