Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Får håpe den åpner snart igjen, om den har blitt pusset opp såpass lenge. Sist jeg var på SQ sin var i desember i fjor da jeg var ekstra tidlig ute og orket å traske 40min mellom A og B-delen av terminalen..! Kanskje noe off-topic, men vet vi om SAS går til t3 eller t4 på LHR?
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Enn så lenge ser det ut som de forblir på T2 siden de har laget avtale med Lufthansa om tilgang til deres Lounge etter 1. September. De ønsker sikkert å flytte nærmere partnerne etterhvert, men det med mindre det er noen kapasitetsbegrensninger på en av terminalene som spiller inn så blir det bare spekulasjoner. En kan jo tenke at det er naturlig at de samlokaliseres med AF og KLM i T4, men samtidig er det jo sikkert flere som kommer til å gjøre transfer til Delta og kanskje Virgin på LHR enn til europeiske flyselskap, så det taler jo for T3
     
    turaga008 liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,621
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil si at 10-12 minutters gange er nok hver vei, men det spørs selvsagt på farten :)

    T4 er mest sannsynlig for SAS (nesten hele SkyTeam er der, bortsett fra Delta+Virgin) - men ingenting er annonsert ennå.

    Så langt vet vi bare at SAS har avtalt med LH at man kan bruke loungen deres (men ikke SQ, UA osv) mens de fortsatt er på T3. Antagelig ingen særlig langsiktig løsning.
     
    turaga008 liker dette
  4. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg vært på første del av Senator-run, og har gjennomført fire av seks legs. Alt ble booket i Economy Classic. Her er en kort rapport, og felles for alle legs var at jeg ikke fikk Senator-velkomst på noen av flyvningene. Det gjør ikke meg noe, men tenkte jeg ville nevne det.

    Fredag 26JUL ARN-MUC-BER
    Fast track på ARN fungerte som det skulle. Flyet ble en del forsinket, så jeg ble sittende ganske lenge i loungen på ARN. Jeg begynte faktisk å bli litt nervøs for å ikke rekke flyet til BER, så jeg dobbeltsjekket reiseforsikringene mine i tilfelle Lufthansa skulle bli vanskelige å ha med å gjøre. "Heldigvis" var også neste fly forsinket, så jeg rakk innom Senator-loungen og fikk i meg litt mat, dessert og ispinne. Flyet landet i Berlin nesten en time forsinket, så jeg kom meg først i seng på flyplasshotellet ved midnatt.

    Lørdag 27JUL BER-MUC-ARN
    Fire timer etter at jeg la meg ringte alarmen, og det var bare å stå opp, stelle seg og gå de fem minuttene til terminalen. Her finnes ingen fast track for Lufthansa, men de har en fast track som hvem som helst kan forhåndsbooke, noe jeg hadde hadde gjort en uke tidligere. Det fungerte utmerket. Senator-loungen var nesten tom, og her ble jeg i det minste anerkjent som Senator og ble tilbudt engelske aviser. Det var hyggelig, om enn noe retro. Boarding og avgang skjedde som planlagt, og flyet landet et par minutter tidlig i MUC. Så ble det ennå et besøk i samme lounge som jeg var i 10 timer tidligere, før jeg gikk til gaten. Jeg visste allerede at flyet var fullbooket, så jeg sjekket appen hele tiden for å se om jeg hadde fått nytt sete lengst frem... Men nei, det skjedde ikke noe. Så når boarding startet hadde jeg innfunnet meg med at det ikke skulle bli noen Senator-oppgradering, men i det jeg scannet boardingkortet hostet maskinen ut en lapp med nytt sete: 1C. Dessverre var business fullt av høylytte barnefamilier, så kanskje hadde det vært bedre bak i balja allikevel o_O

    Leg fem og seks tar jeg i oktober, da blir det ARN-BER med SK (Go Light) og tilbake noen timer senere, BER-ZRH-ARN med LX.
     
    Liza, Baldrick, turaga008 and 8 others like this.
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,621
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk update fra SAS idag om deres egne matches.

    Jeg skal til EBG fra OW Sapphire, men de sendte mail nå om at de ikke lenger kan holde sin egen 10 dagers frist, og at det nå er 20 dager som gjelder istedet.
     
    Fly med oss liker dette
  6. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser Lufthansa har noe som heter Miles&more bundles hvor du kan kjøpe miles. Som senator har vi vel tilgang til Swiss F award billetter samt en kan booke de god tid i forveien? I så tilfelle ser det ut som antall miles en trenger for enveis er 91.000. Jeg fikk 40.000 miles som erstatning så trenger å kjøpe 50.000 som p.t er prise til 1000 EUR. Er klar over at Lufthansa har noen heftige avgifter på award billetter, men kanskje det blir mulighet for en F tur til med Lufthansa gruppen.....
     
    Cumulus, Teknolai, RoadKing and 5 others like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,621
    Bonuspoeng:
    183
    Oppfølger til meg selv:

    Noen som vet hvilke flights SAS teller for å sikre kortet videre etter 31 mars?

    De sier egentlig kun 5 ganger på SAS metall uten noen spesifikasjon eller presisering av revenue flights, billig-flights eller annet.

    Hva med TPC flights (de bør telle)?

    Hva med bonus flights (non-revenue, men er jo likevel en flight på SAS metall)

    Og hva med go-light nesten gratis billetter (de teller jo helt sikkert)?
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,926
    Likes mottatt:
    22,617
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro alle billetter som gir poeng.
     
    Nordlands liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,057
    Likes mottatt:
    33,323
    Bonuspoeng:
    293
    Hold oss gjerne oppdatert med dine erfaringer :)
     
  10. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    93
    Will do, men om det blir så blir det ikke før neste år.
     
    RoadKing liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sikkert "Bundle&Go" du snakker om?
    Da kan det være lurt å vente litt hvis du kan, fordi dem har kampanje et par ganger i året, slik at du får mellom 30% og 60% bonus på toppen (slik var det i hvert fall tidligere).

    Travel-Dealz.com har en tabell over tidligere kampanjer:
    https://travel-dealz.com/deal/bundle-go-miles-more/

    Helt klart at det kan være en interessant måte å bestille First Class billetter uten stresset man opplever når man bruker programm som ikke er M&M. Og for en billett som ellers koster 10 000 Euro, så er det kanskje ok å punge ut med 500-600 Euro i avgifter.

    Det heter forresten "Bundle&Go" fordi du får noe tulle-fordeler (ikke verdt å nevne - egentlig) på toppen. M&M selger jo ikke noe miles :D. Du kjøper altså fordelene og får noe miles i tillegg o_O.
     
    Fly med oss and Ololsen like this.
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,299
    Likes mottatt:
    6,433
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing and themichael like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, og First er jo gjerne rimelig priset fra Oslo. Søker man FRA-HND derimot, så blir det gjerne 5-siffrete Euro beløp.
     
  14. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    93
    Ja har fått med meg at de selges rabbatert enkelte ganger så venter nok til det. De har svært strenge forbrukerlover i Tyskland som gjør at de ikke har lov til å selge Miles på samme måten som f.eks SAS gjør.
     
    Fly med oss liker dette
  15. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    93
    Har sittet å søkt en del på award reisene til Lufthansa på miles & more sidene. Det er kun Lufthansa sine F seter som dukker opp. Ikke noe Swiss. Du kan for øvrig betale avgiftene for 24.000 poeng ekstra. Se eksempel OSL-LAX under:
    upload_2024-7-28_23-24-1.png
     
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder avgiftene, så er USA ekstra kostbart. Lufthansa har bare noen måneder siden økt drivstofftillegget - men enn så lenge bare til Nordamerika (og bare for LH gruppen selv).
     
  17. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    Booket følgende:
    OSL-MUC-OTP-MUC-WRO med LH
    WRO-WAW-GDN med LOT

    Sitter i Warszawa og venter på flyvning nummer seks til Gdansk nå. På fire Lufthansa-flyvninger ble vi hilset på av purser før avgang kun på første flyvning. Ved boarding på retur i München spyttet maskinen ut to lapper med oppgradering til business, noe som ble satt stor pris på.

    Som diamantmedlem siden statusnivået ble introdusert har jeg aldri opplevd verken hilsen eller oppgradering fra SAS, så foreløpig er jeg nokså fornøyd med LH Sen.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,926
    Likes mottatt:
    22,617
    Bonuspoeng:
    293
    Også skjedd med en venn av meg to ganger i juli. Den ene gangen som diamant, den andre som senator.
     
  19. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Det stemmer vel ikke helt med informasjonen på denne siden

    https://www.lufthansa.com/iq/en/security-fast-lanes

    Airport Location of Fast Lane Available for
    Berlin (BER) Terminal 1 HON Circle, Senator, Star Alliance Gold, Frequent Traveller, First Class, Business Class, Economy Flex
     
    kaiarne, Fly med oss and Nordlands like this.
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,735
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, jeg påpekte det samme i en annen tråd, der er priority lane for *A gold / business dårlig merket litt til høyre for midten i avgangshallen, og BER runway litt til venstre som er åpen for alle men krever gratis forhåndsbooking. Jeg har brukt begge.
     

Del denne siden