Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Disse setene kan jeg velge for meg:
    Screenshot_20240817-123713.png

    Dette er setene han kan velge:
    Screenshot_20240817-123736.png
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,496
    Likes mottatt:
    3,971
    Bonuspoeng:
    113
    Hva om du bekrefter f.eks 5 rad for deg selv, deretter får satt reisefølget på 4 rad og så flytter du selv frem? Har hatt en del kokkelimonke med LX og setevalg selv, men før SEN har det har jo endt opp med gratis valg av seter av en eller annen grunn.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Har valgt seter for oss begge lenger bak, men får ikke valgt disse på rad 4 uansett hva jeg gjør.

    I SAS appen får jeg bare beskjed om at "this product is not available".
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,299
    Likes mottatt:
    6,433
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som at implementasjonen hos Swiss gjør at reisefølget ikke arver din tilgang til blokkerte seter. Mulig Senator hotline kan hjelpe til?
     
    holmen liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis.

    Løste det ved å booke tronesetet på rad 5 til reisefølget, og det ene setet i midten på rad 4 til meg. På Expertflyer ser jeg nå at setet ved siden av meg er blokkert.
    Så kan kompisen min flytte seg ved siden av meg når vi boarder.
    Og hvis noen andre har valgt setet ved siden av meg, så kan vi bytte med tronesetet.
     
    kiev, magnusant, Flyrlavt and 2 others like this.
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    4,769
    Bonuspoeng:
    113
    Snedige greier. Samme problem på Swiss med full flex i C og senator på rutingen TRD-CPH-ZRH-DXB.
    Jeg får følgende resultat på LH website, LH app, SAS website og SAS app:
    - ikke mulig å velge sete for meg og og følge uten å betale på TRD-CPH (SAS) og retur. Hvorfor i allverden?
    - CPH-ZRH / ZRH-CPH virker helt fint å velge både for meg og følge. Er kanskje pga blokkert midtsete på disse flightene.
    - ZRH-DXB og retur har akkurat samme symptom som @holmen har.

    Både første og siste flight er et alvorlig i-landsproblem som noen@LH må fikse. Nå!!!
     
    NoLimit, RoadKing and holmen like this.
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,299
    Likes mottatt:
    6,433
    Bonuspoeng:
    183
    Du må være registrert med status hos SAS for å slippe gebyr for setevalg på SK-flyvninger. SAS-appen lar deg oppdatere FQTV per segment, slik at du kan kombinere EBx med Senator.
     
    jgroneng and kiev like this.
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man føler for å nerde litt, kan man lese FAQ om theoretical seating her. Modulen er standardisert i Amadeus, og selv om teksten handler om BA har både SAS, LH og mange andre kjøpt den samme pakken med noen små adjustments for egne medlemsnivåer:

    https://www.flyertalk.com/forum/bri...theoretical-seating-blocked-seats-status.html
     
    Insomnia4u, Rapolo, Flymunda and 5 others like this.
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    4,769
    Bonuspoeng:
    113
    Godt tips. Alt man må kunne bare for å booke en enkel flyreise :rolleyes:
    Har nå prøvd 3-4 varianter av rent nummer med og uten EBD først osv, men jeg får bare feilmelding som sier «unfortunately, we can’t process your request at the moment. Please try again or contact …»
    Er dette et kjent problem, eller bare SK-IT som slår seg vrang?
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Sjonglerer endel med det samme i disse dager, og på 12-15 fighter har det aldri vært et problem å gjøre dette på SAS.no

    Vær OBS på at appen generelt ofte oppfører seg annerledes enn websiden. Så hvis den ene ikke funker, kan det være lurt å prøve den andre.
     
    kiev liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,299
    Likes mottatt:
    6,433
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig Swiss har låst bookingen for endring av bonusnummer? Ellers er et vanlig problem at SAS ikke klarer å oppdatere bonusnummer på LX-flyvninger -- kanskje den prøver å lagre alle segmenter selv om du kun bytter på to av dem?
     
    kiev liker dette
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,159
    Likes mottatt:
    114,711
    Bonuspoeng:
    350
    Akkurat samme problemet fikk jeg. Jeg fikk valgt 4G, men da ble 4D blokkert. Fjerna jeg mitt eget sete og prøvde å booke til reisefølget først kunne hun kun velge seter langt bak. Etter å ha ringt Senatortelefonen, Swiss kundeservice og gud veit hva fikk jeg nummeret til Swiss tech support. De trykka, herja, jobba og sleit. De fjernet hennes EB nr som lå i profilen hennes fra SAS og la inn mitt senatornr på henne. Da klarte de å få oss på 4D og G. Så fjernet de mitt senatornr fra hennes booking. De ante ikke hva som gjorde feilen, men påstod det var en bug siden reisen var booket via SAS
     
    Baldrick and holmen like this.
  13. alexanderberg

    alexanderberg Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg har statusmatchet fra EBG til senator og må fly seks segment med Lufthansa Group før 30.11 for å fornye Senator. Av en tilfeldighet hadde jeg allerede booket en flyvning fra Europa til Oslo (med mellomlanding) med Lufthansa Group (Brussels) med eurobonuspoeng nå i september. Noen som vet hvis disse to segmenten telle mot de 6 flyvninger jeg trenger for å fornye Senator?
     
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det må være betalte reiser som du tjener opp miles på til samme Miles&More konto.
     
    Last edited: 18. aug 2024
    alexanderberg liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,794
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Har matchet til Senator (fra EBG) så har dette til februar 2025 (rekker neppe 6 flighter innen november).
    Spørsmål: hva gir Senator av gratis/billigere baggasje når en flyr på billige Eco-billetter til USA? Vurderer en tur i julen til Florida.
     
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,759
    Likes mottatt:
    32,264
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger funker det knall å bruke appen/nettsiden til det selskapet som faktiskt flyr strekningen hvor problemet ligger. Flere ganger jeg får gjort endringer i LX sin app som jeg ikke får gjort hos LH når det er en Swiss-flight
     
    kiev and RoadKing like this.
  17. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    582
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge Baggasje kalkulator hos United skal du få en insjekket koffert gratis,hvist du velger at du har status som *G,så kort sagt så du sparer 35-40$ og får fast-track,som heter Priorety-Lane,eller noe sånnt,hvist jeg husker riktig.
     
    indahla liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,210
    Likes mottatt:
    36,800
    Bonuspoeng:
    293
    Helvetic Airways operert med LX nummer teller ikke mot statusmatch, ikke sant?
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,794
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om det er mulig å bestille fysiske bag tag som Senator?
    Kommer antagelig aldri til å bli Senator igjen, så hadde vært litt gøy som et "minne" :p

    2024-08-20 08_23_42-Senator status - Benefits _ Miles & More.png
     
    tobeornot999 and kiev like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,693
    Likes mottatt:
    872,303
    Bonuspoeng:
    293
    • Are codeshare flights eligible?
      Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.
      Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.
     
    Cumulus liker dette

Del denne siden