Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,299
    Likes mottatt:
    6,433
    Bonuspoeng:
    183
    Mistenker vi må klare oss med screenshot av digital kort som minnne. Det er oppgitt at mottakere av statusmatch ikke får tilsendt fysisk medlemskort, og ut fra hva jeg kan finne av informasjon kommer bagtags vanligvis i samme velkomstpakke.

    https://lufthansa.statusmatch.com/terms/:
    • Approved members will not receive a physical status card. The digital status card is available from the time of upgrade in the Miles & More app.
     
    Last edited: 21. aug 2024
    eventyrer liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Men dette blir forvirrende..
    SWISS flight med LX nr, operated by Helvetic teller jo?
     
    Nordlands liker dette
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Mener noen fikk bekreftet at det teller ja. Sånn som jeg har skjønt det er Helvetic Airways sine flighter for Swiss ikke codeshare, men wet lease?
     
    Nordlands liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn jeg har skjønt det også. AirBaltic opererer også flighter for Swiss. De bør da også telle.

    Tenkte at spørsmålet/svaret over her kunne misforstås. :)
     
    Nordlands liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,210
    Likes mottatt:
    36,800
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker at jeg er litt usikker. Men kan lande en god time før med Helvetic kontra LH til GVA. Og når jeg skal kjøre et stykke også i rehersal dinner på kvelden. Hadde det vært fint å ha godt med tid. Samtidig gidder jeg ikke miste status matchen fordi en flight ikke telles med.

    Får kanskje snakke med noen?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Ta en for laget og meld tilbake. :)
     
  7. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Blitt oppgradert til Senator jeg og. Har en flyvning med singapore til australia i julen. Bør jeg da legge inn Lufthansanummeret på strekkene med singapore istedenfor Krisflyer (hvor jeg har null poeng)
    Regner med jeg kan bruke Senator til lounge i Singapore med en gjest?
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,586
    Likes mottatt:
    22,714
    Bonuspoeng:
    183
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    3,561
    Bonuspoeng:
    93
    Kimmam, Insomnia4u and themichael like this.
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,094
    Likes mottatt:
    14,878
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har nettopp tatt en skriftlig for laget. Trodde jeg viste svaret, men nå skal vi få det svart på hvitt.
     
    holmen liker dette
  11. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Sitter og venter på at Senatorstatus skal vises. Noen som har fått det på plass raskere enn 10 virkedager? Ble godkjent fredag og skulle gjerne hatt det synlig nå fredag ;)
     
  12. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Det kom ikke lenge etterpå (6-7 dager). Mener jeg måtte logge ut, og så inn igjen for å se endringer til senator, men det har du sikkert allerede forsøkt.
     
    Maraug liker dette
  13. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Nei det viste jeg ikke :) Gjorde det nå, og nå er det GULLfarget! Tusen takk!!!!
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,210
    Likes mottatt:
    36,800
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært i chat og telefonkontakt med LH i dag. Ingen kunne skive noe definitivt/ noe svart på hvit, ment tja, eller vet ikke. Eller SAS varianten. Svarer på noe helt annet en det jeg spør om.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,210
    Likes mottatt:
    36,800
    Bonuspoeng:
    293
    Da e jeg blitt senator og booket om ikke fløyet endel legs.

    Så var det å få registrert statusen. Noen tricks for å få registrert på en 117 billett for poeng.

    flyr mest LH gruppen så vil veldig gjerne ha senator. registrert. får sikkert gjort det på flyplassen men....

    Får verken lagt inn på app eller nettside eller per telefon. Verken M&M eller EB forøvrig.

    tips?
     
    tobeornot999 liker dette
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    Leser denne som at vi kan forvente kort og tags så snart challenge er kontrollert utført og status forlenges, eller?
     
  17. twt2

    twt2 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr t/r Munchen med LH i oktober, mangler ergo fire for forlengelse av Senator.

    Tenker å booke OSL-POZ-POZ-CPH (skal til CPH i annen forbindelse) med LH og får mellomlanding i Frankfurt begge veier. Totalt fire legs, dette godkjennes slik jeg har forstått som totalt fire flygninger slik at jeg totalt har seks (inkl OSL-MUC t/r) og at dette gir meg Senator til 2026?
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ikke noen problemer med å gjøre det på SAS.no selv. Altså legge til m&m på en 117 utstedt billett som operereres av TG. Selv om flighten går etter 1. september på EB poeng.

    For å få m&m for flights utstedt på 117 etter 1. sept, på *A metal som fortsatt er i *A når flighten skal flys, er nok det beste en chat til operating carrier.

    Eller direkte prøv deg direkte på flyselskapets sider. Feks Turkish har nettsider som noen ganger tillater litt av hvert i manage-booking siden, og andre ganger ikke. Mens Lufthansa selv har så dårlige nettsider at SAS fremstår som IT-guruer :p
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du mener OSL-FRA-POZ og POZ-FRA-CPH så har du fire legs, ja.

    Da holder det med en OSL-MUC-OSL i tillegg for å komme opp i seks legs tilsammen, og oppfylle vilkåret til Lufthansen for å beholde matchen.
     
  20. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som klarer å finne en tur/retur med 2x3 legs til en rimelig pris? Kan reise fra KRS, TRF eller OSL, gjerne en overnatting. VIE hadde vært flott.
     

Del denne siden