Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen som har sagt noe motstridende om BER :D:p

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    BER er unntaket som bekrefter regelen om tysk ingeniørkunst og effektivitet.

RoadKing and themichael like this.
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger litt hjelp her.
    Har bestemt meg for å fullføre et segment run, aller helst før neste helg. dvs i tidsrommet 17.10 - 24.10.
    Billigste rute jeg klarer å finne i farta er OSL-BRU-FRA-HEL-FRA-VIE-OSL. Krever overnatting i OSL på utreise og HEL. Begge kan bookes med strawberry poeng, så dette ser jeg ikke på som en kost i seg selv akkurat i denne sammenhengen.
    Totalen blir 4900NOK.
    Noen som har bedre alternativ i samme periode?

Grunnen for segment runnet er at jeg har en reise i februar med swiss og lh t/r bkk. Håper dermed at 2x eVoucher (som vi visstnok får) skal gi meg muligheten for 1x biz upgrade, alternativt 2x uprgade til prem eco.
    Biz uograde koster idag 22k/25k og prem eco koster 7k/9k på flyvningene jeg har idag, så ser en grei verdi i dette.

Baldrick liker dette
  4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs litt hva du er ute etter.. Selv tar jeg en weekend i Warszawa nå fredag til søndag, og skal kose meg med god mat og drikke, samt litt shopping. Som bonus får jeg de to siste segmentene jeg trenger. :) Flyr da direkte med LOT, men det er relativt enkelt å finne turer til andre byer i Polen med to legs hver vei, for eksempel Kraków (KRK) og Poznań (POZ). Google Flights er din venn :)

Magnus1001 and themichael like this.
  5. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Barcelona kan også anbefales som er relativ rimelig priset destinajon

Baldrick liker dette
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    I følge tidligere poster på forumet så er også Lufthansa Cityline inkludert.

https://insideflyer.no/forums/threads/miles-and-more-status-match.20566/page-20#post-541891

upload_2024-10-15_14-18-25.png

Magnus1001 liker dette
  7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Er du helt sikker på at vi får vouchere? Jeg mener å ha lest at vi som fullfører challange ikke får vouchere.

Last edited: 15. okt 2024
  8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Er bekreftet tidligere i tråden at vouchere dukker opp når man har gjennomført de 6 segmentene, og forlenget statusen.

Sykkelthor liker dette
  9. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Du verden! Hadde trodd at Lufthansa hadde bedre kontroll på FAQen sin, men det er jo gode nyheter!

10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    Som @Baldrick svarte så er jeg sikker på at vi får, men jeg er ikke sikker på om jeg får brukt på ønsket flyvning. Har googlet litt smått og lest på div andre forum og det virker som om man får brukt evoucher litt tilfeldig, basert på tilgjengelighet og destinasjon.
    Så muligens jeg brenner inne med 2 stk evouchere og blir stuck i eco begge veier til bangkok. Mennsiden jeg ikke har fløyet swiss biz er jeg villig til å ta et lodd her. :)

Sykkelthor liker dette
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg søkte litt rundt på destinasjoner i Polen i tidsrommet uten for mange treff. Ble i ganske mange tilfeller like dyrt eller dyrere med hotell nært flyplassen grunnet sen ankomst og tidlig avgang etc.

Ja, denne ruten var oppe til vurdering, men det blir litt for kort tid på destinasjon til at jeg ønsker å gjennomføre det.

Booket istedenfor:
    upload_2024-10-15_17-23-35.png
    Måtte svi av noen strawberry poeng, men jeg får tid til litt boblebad og sauna på kvelden før jeg snur og reiser hjem igjen. Viktigst av alt, så ga denne reisen mest poeng hos samboer, da jeg slipper å ødelegge helgen. ;)

Trykkern, Baldrick and jgroneng like this.
  12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Ferdig med senator run her også.
    OSL-MUC-BCN-MUC-FRA-OSL. Betalt 2174,- på eco light

OSL-MUC (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering (2 av 10 seter ledig)
    ledig midtsete.

MUC-BCN (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering ( 3 av 10 seter ledig)
    Ledig midtsete

BCN-MUC (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering (1 av 6 seter ledig)
    Ledig midtsete

MUC-FRA (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering (1 av 12 seter ledig)
    Opprindelig tildelt 20A, men pga short connection flyttet til 7E

FRA-OSL (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering (14 av 24 seter ledig)
    ingen ledig midtsete.

Hadde 2 leg fra før, men ene var med Air Baltic så usikker på om det talte, derfor 5 leg for at fullføre og være sikker.

Vanskelig at vurdere om det var lurt at bruke penge på dette….. sas diamond synes jeg gir/ga bedre uttelling, men *A fremover blir LH gruppen.

Baldrick and themichael like this.
  13. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Hjemtur i går med Brussel Airlines i eco light.

BUD-BRU:
    Oppgradert til business. Ble fin flight av den grunn!

BRU-OSL:
    Fikk sete bak biz rad ellers ikke noe spes.

Så oppgradert 2/4 legs, alltid fått sete foran. Fornøyd med det!

Siste legs nå i november gjenstår.

Baldrick liker dette
  14. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Held på med senator run eg og, og har litt samme problemstillinga med at eine segmentet så langt er operated av Air Baltic, men eg flaug på LH codeshare. Nokon som har erfaringar med det og om det blir telt med. Ev kor lang tid det tar før du når 6 godkjente segmenter og får anarkjent at du har møtt kriteriane?

Har berre planlagt 6 segmenter så håpar den Air Baltic-operated flighten held, litt oversight av meg å ikkje sjå det ved bookinga, men no er flygninga unnagjort.

Segment 5 & 6 er mot slutten av Oktober så om varsel på møtt kriterie kjem kjapt så kan eg rekke å ta ein kjapp tur om det trengst. Ellers så er 2 av 6 segment interkontinental business, der ein blei oppgradering te F pga Senatorstatus og fullt fly :)

Ellers så ser senatorstatus framover ut til å bli hardt å klare, krev langt meir enn Diamond på Sas kan du sei...

Baldrick, Teknolai and Schlandy like this.
  15. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Sto status M/M på boarding kortet som Senator, skal det ikke stå Senator?

Svarer på eget spørsmål. Av ukjent grunn. Selv om hadde allerede fått Senator status og bestilte billett med riktig status og medlemsnummer, så ble ikke senator oppdatert på boarding kortet. Måtte ordne på flyplassen.

Bestemte meg i siste liten i går for å ta Senator run

flyet til München er fullstappet, satt nesten bakerst, men fikk blokkert midtsete 1. leg

2. Leg satt ved vingen, igjen blokkert midtsete, vannflaske, men det fikk vel alle.

Last edited: 18. okt 2024
    Baldrick liker dette
  16. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er også på denne galeien, riktignok med ekte jobbreiser i bunnen. Har siste del med LH og EN (air dolomiti) om et par uker, og har fått lagt inn senator status på hele reisen. Setevalg LH og EN gikk på et vis, men finner ikke ut hvordan velge SAS-seter gratis for TRD-OSL og CPH-TRD. Har lest oppskriften en eller annen plass her inne, noe med å legge inn diamantstatus en eller annen plass, men håpløst å gjenfinne. Noen som kan hjelpe?

Baldrick and tobeornot999 like this.
  17. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for tips, Senator cafe er rolig og har nydelig focaccia sandwich og smoothies.

tobeornot999 and themichael like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter der nå ..

ina liker dette
  19. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter på boarding til Frankfurt
    Boarding til Frankfurt :)

20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    I Lufthansa app, trykk på aktuell reise, så "manage my booking", bla et godt stykke ned til feltet "passenger" og trykk på pil ned ("v"), og så trykk på "Modify". Da kan du endre F&F program til EB, åpne reisen i SAS app og velge sete, så bytte tilbake til M&M program i LH app.

Del denne siden