Miles for Economy class billet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flystasjon15, 09. okt 2015.

  1. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Har kjøpt en economy class billet OSL-FRA-LAX-FRA-OSL med Untied Airlines med booking classe K,L, og lurte på hvor mange Eurobonus poeng jeg opptjener på reisen. har gull-
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    United på alle strekkene?

    OSL - FRA: 710 miles = 900 poeng * 0,5 (klasse K, L) = 450 poeng
    FRA - LAX: 5806 miles = 6000 poeng * 0,5 = 3000 poeng.

    Samme for returen, så 6900 poeng såvidt jeg har skjønt..

    Håper noen kan irettesette meg dersom dette er helt feil. Er litt ny på dette selv.

    Brukte milecalc.com for beregning av miles.
     
  3. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Miles rundes vel opp til nærmeste hundre så vidt meg bekjent, så OSL - FRA 400p og FRA - LAX 2950p i så fall. Tot 6700 t/r.
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Etter oversikten under Business Partners og United blir miles rundet opp til nærmeste 300 for de aktuelle klassene.
     

    Attached Files:

  5. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Når det gjelder opptjening med UA, så er minimums-opptjeningen 300 poeng i EuroBonus, mens beregning av poeng skjer ut fra nærmeste hundre avrundet oppover som nevnt av wrellert.

    UA flyr for øvrig ikke mellom FRA og OSL. De flightene er enten med SK eller LH og da er det den faktiske booking-klassen med disse som avgjør. Under forutsetning av at det er K og L klasse med disse selskapene også, så får du kun 125 EB poeng per strekning med LH og 500 (pluss status bonus) med SK. Dessverre er det ikke alment kjent hvordan booking-klassen til ett selskap i *A mappes til booking-klassen i et annet selskap så det er ikke sikkert at K og L er de faktiske booking-klassene. Er opptjening av poeng viktig, bør en unngå code share i den grad det er mulig.

    For LAX-FRA finner jeg flere ulike avstander. LH operer med 5794 miles, Star Alliance Flight Search med 5798 og UA med 5806. På mitt overfladiske søk fant jeg for øvrig ingen direkte-flyvninger med UA, kun med LH. Det er av betydning for opptjeningen. Flyr en med UA gir K og L 50% opptjening mens LH bare gir 25% for de samme booking-klassene.

    Er eksempelvis alle flyvningene med LH vil du kun opptjene 3150 EB poeng (125+1450+1450+125), men for å finne det eksakte svaret trenger en å vite opererende flyselskap for alle strekningene, faktisk booking-klasse (om det er code share) og hvilken av avstandene LAX-FRA en går ut fra.
     
    wreilert liker dette
  6. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte på UA, og alle flys av LH med K, L
     
  7. awardtiger

    awardtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har booket en tur med Lufthansa, og lagt inn Eurobonus-kortet. Miles&More kalkulatoren sier jeg ville fått 3800 miles for turen hvis jeg hadde hatt Lufthansa kort. Blir det likt antall Eurobonus-poeng eller er det an annen skala?
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer an på om det er innenlands i Tyskland, Europa eller interkontinentalt.

    Se vedlegg.
     

    Attached Files:

  9. awardtiger

    awardtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det er interkontinentalt - T-klasse.

    Men jeg har allerede funnet ut hvor mange miles det blir på M&M - 3.800, da Lufthansa har en kalkulator på siden, hvor man kan legge inn hele flighten og klasse, så viser den miles.

    Men spørsmålet er om det da blir akkurat det samme i Eurobonus-poeng, siden det er dette kortet jeg har lagt inn, eller om det er en slags omregningsfaktor mellom Lufthansa Miles og SAS Eurobonus.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden