Hei, Siden det ikke allerede eksisterte og jeg har et spørsmål oppretter jeg en tråd for M&M. Jeg har i kveld (i natt...) gjort et dypdykk i Miles&More programmet for å se om dette er noe å satse på fra nyttår. I mitt tilfelle vil Aegan faktisk gi en noe høyere opptjening på businessbillettene mine hos Swiss, men oppgraderingsvoucherne M&M gir til Senator gjør meg nysgjerrig. Noen som vet noe om vilkårene rundt disse voucherne? Kan de brukes fra aller laveste økonomi til business? Kan de brukes fra laveste business til first? Jeg ser at f.eks Z-klasse som jeg vanligvis havner i ikke kan oppgraderes til First med poeng, det er ikke så kult. Takk
Miles & More er et tungt program hvor du må fly masse for å oppnå silver eller gold status. Gir deg dårlig poeng opptjening. Hold deg til Eurobonus opptjening. Lettere å oppnå silver, gull og diamond der enn i Miles & More.
Det var jo et merkelig resonnement uten å vite mine reisevaner? M&M gir meg bedre opptjening enn EB ville gjort.. Jeg bor utenfor Skandinavia og flyr i praksis ikke SAS. (Nesten) Utelukkende Swiss longhaul i Z-klasse. Vil kunne kvalifisere til Senator, Men selv med M&M Elite bonus vil Aegan gi meg litt bedre opptjening på Z-klasse hos Swiss. Dog kan to oppgraderingsvouchere som kan brukes fra Biz til F potensielt veie opp for den litt lavere opptjeningen, med mindre oppgraderingsvoucherne stiller krav til bookingklasse slik om oppgradering med poeng.. Heller riktignok mot Aegan akkurat nå. Etter bare to t/r til f.eks. Hong Kong har jeg kvalifisert til *G og jeg kan dermed fly CX til Tokyo om jeg vil (og det er noen ganger jeg vil ) *A uttakstabellen til Aegan ser også fin ut. Eller glemmer jeg noe om Aegan?
Det er samme restriksjonene, som f.eks. P og Z er utelatt. Og så vidt jeg husker så går det to vouchere for en oppgradering for flight som går fra en sone til en annen.
Takk! Da kan jeg ikke se noen gode grunner til å gå for M&M Senator istedenfor Aegan, men det er kanskje noe jeg overser?
Flighter som kan oppgraderes ser du normalt i bookingdialogen. Var tidligere samme regler med voucher som "mileage upgrade" indikerer.
Gjorde et par dummysøk og det ser ut til at noen av mine potensielle flyvninger kan oppgraderes med miles (og da også med vouchere sansynligvis). Men f.eks. vil FRA/ZRH-HKG kreve én eller to vouchere?
Så vidt jeg har forstått krever det 2 (don't shoot me if I am wrong).. Du har sikkert mer detaljkunnskap om dette pr. nå KristianSK, men om du reiser såpass mye med selskap i M&M tror jeg personlig jeg ville gått for M&M fremfor Aegan. Selskapene har jo en tendens til å være snillere med diverse ovenfor sine egne, men dette blir jo en vurdering selvsagt..
Jeg vil isåfall kvalifisere til SEN med et krampetak, så vil jo gjerne ha litt igjen om jeg går all in i M&M. Om det er noen Senatorer (enten i M&M eller i USA) på forumet hadde det vært morsomt å høre deres erfaringer..
Med en voucher får du bare oppgradert intra-Europa. Står en del her: http://www.flyertalk.com/forum/luft...ore/1078433-evouchers-questions-merged-q.html
Jeg tror M&M har innført miles-surcharge for bl.a. LX fly i de laveste bookingklassene i business, dvs. du får oppgradert men du må betale ekstra poeng i forhold til tabellen (85000 poeng i stedet for 65000). Hvordan det går ut for vouchere vet jeg ikke.
Et par spørsmål: 1) Whatever happened between LH/M&M og Turkish? Makan til elendig opptjening har jeg sjelden sett. Dårlig opptjening i utgangspunktet og kun 25% av opptjente miles teller som status miles?!? 2) Hvor mye koster en t/r Europa - Asia i F i miles?