Miljøpartiet de grønne vil «strupe» all flytrafikk.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 18. nov 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,931
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal jo være glad for mye av det og vi vil ikke ha det som i Kina som da besluttet en høyhastighets jernbane til Tibet.
    De bare bygget den ....

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,497
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg ikke uenig i. :)

Jeg har jo jobbet med utbygging av både vei og jernbane, og det er utrolig irriterende å måtte ta hensyn til alle som tilfeldigvis har eiendom i nærheten.

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293
    Også veldig irriterende at noen kommer og anlegger en jernbane i hagen din, den sommeren du var på 8 ukers ferie... :)

holmen liker dette
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel verre enn det ...

«I 1891 og 1892 la Samferdselsdepartementet fram to proposisjoner for Stortinget om en hovedretning for Bergensbanen fra Hønefoss over Humledal til Sandvika. Stortinget utsatte saken og vedtok senere en tilknytning fra Hønefoss via Roa til Gjøvikbanen. Vedtaket var begrunnet dels i militære og økonomiske forhold, men også i at Drammenbanen den gang ikke var utbygd for normalspor. Forslag har senere blitt lansert flere ganger, og Stortinget har stemt over det i 1954, 1978, 1984 og 1992. I 1992 ble forslaget vedtatt, men ikke fulgt opp med finansiering»

https://no.wikipedia.org/wiki/Ringeriksbanen

Eddie47 liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det er fint. Men mon om det er like fint den dagen pengeboken (les: oljefondet) er tomt, vi sitter på hver vår haug og spiser noen gammelpoteter og jubler over å ha fått trukket en stakkars torsk fra det forurensede havet?

For vi må gjerne legge ned flytrafikken i Norge. Slutte å bygge veier og heller la dem forfalle. Vi må for all del ikke sette opp vindmøller og vi skal slutte å bruke plast.

Vi skal ha hest og kjerre og vi skal bruke seil på skipene våre.

Men så ser vi oss rundt, og oppdager at havet ikke er fullt av fisk, det er sur nedbør og dårlige tider på grunn av luftforurensning.

For hva hjelper det om et folkeferd på størrelse med en forstad til Shanghai eller Los Angeles går bananas i tilbake til naturen, når det er nasjoner der ute som er 100, sogar 1000 gangen oss som gir blanke og kjører på som før.

Det er en manglende selvinnsikt og navlebeskuelse av rang, når man sitter her oppe på berget og skal "berge verden".

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger tror jeg det kunne vært en god ide. Opplyst enevelde er undervurdert :rolleyes:.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Insentiv er et positivt ord :p

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,509
    Bonuspoeng:
    183
  10. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er du nordmann og per definisjon priviligert, men jeg lover deg at norsk byråkrati er ikke så ille. :)
    Jeg kommer for eksempel fra italia. I byen jeg vokste opp ble prosjektet for en 5 km lang ringvei startet rundt slutten av 70 tallet. Tidlig i 90 tallet ble det bygd i et halvt år, før arbeidet ble satt på vent, sånn at man kunne se de fine betongstolpene veien skulle være oppå. Tidlig i 2000 tallet ble prosjektet satt i gang på nytt, og i 2004-5 ble veien endelig ferdig.
    I slutten av 2017 hovedbro i samme ringveien falt ned etter noe styrtregn, helt sikkert noen som har stjålet litt på materialer og klart å bestikke byråkratien som kontrollerer det.

Tilbake til tema så skjønner at dette er ubehagelig, alt endring er i grunn det.
    Men jeg mener at vi kan ikke akkurat anse som en skandale at et parti som heter Mijølparti de grønne faktisk driver med politikk fokusert på klima. Ganske så forfriskende å se at de oppfører seg slik navnet tilsier.
    Kanskje pga. min status klarer ikke å se samme intern konsekvens i noen som i navnet sitt driver med "fremskritt" for eksempel. :rolleyes:

holmen and Eddie47 like this.
  11. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, omtrenthele budsjett forslaget til MDG går egentlig ut på at man burde gjenbruke mer, også klær, og det burde være standard å fikse istedenfor bruk og kast. Dette tenker de å muliggjøre ved å fjerne moms på reparasjoner og øke avgifter andre steder. Og dette er noe som til en visst grad driver å skje i Europa også.
    Så ja, det er nok mange som har merket seg at teksil er miljøverstingen og jobber med det ;)

holmen and Eddie47 like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Sant. Det skal de ha, de står faktisk for det de lover, i motsetning til resten av røkla.

fly4fun liker dette

Del denne siden