Montenegro: Eit kloster, eit mausoleum og nokre gamle byar

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 22. juli 2017.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Montenegro: Eit kloster, eit mausoleum og nokre gamle byar
    I mai var ein kamerat og eg innom Montenegro, eit land eg synst var ganske så fint. Dette blir ikkje noko grundig reisebrev, men heller nokre glimt frå dei ulike stadene vi var innom i løpet av den korte veka vi hadde på oss.

    Den observante lesar har kanskje fått med seg at eg har skrive nokre ord om ein stad som heiter Zjabljak. Det kan du lese meir om her. Dette skriveriet tar føre seg 'resten av landet'.

    00001.jpg
    Kanskje litt overflødig med eit kart, men eg liker kart

    Landet utgjer ein del av det gamle Jugoslavia og har fjell som ragar over 2 000 m.o.h. samt ei god kyststripe langsmed Adriaterhavet.

    Det går vel fly til eit par plassar i Montenegro, men frå Skandinavia er vel Dubrovnik i Kroatia lettast tilgjengeleg. Derifrå er det ikkje rare svippturen med bil før du er i Montenegro.


    Her kjem bilete frå noko av det vi såg rundt omkring. Tidlegare har eg skrive om Zjabljak som ligg oppe i fjella og ved Durmitor nasjonalpark. I dette reisebrevet blir det kloster, mausoleum og gamle byar som står i fokus. Dersom du er uthaldande, får du kanskje med deg ein forfriskande tur på sjøen til slutt.

    Ta deg ein bolle og gå i kloster!
    Omtrent 10–12 mil inn frå kysten ligg eit kloster som er hogd ut i ei fjellside. Dette er eit serbisk-ortodoks kloster som fungerer som eit pilgrimsmål for mange. Klosteret er bygd til ære for heilage Vasilije Ostrosjki og vart etablert på 1600-talet.

    0002.jpg
    Ostrog-klosteret (Manastir Ostrog), 900 m.o.h.

    Det er mogleg å køyre bil omtrent til klosterdøra, men vi parkerte lenger ned i fjellsida og tassa opp nokre ganske greie trappetrinn før vi kom opp til sjølve Ostrog.

    0003.jpg
    Nokre av eit utal trappetrinn på veg opp til klosteret

    Problemet med slike plassar er at det er ofte mykje folk her. Ein skulle kanskje tru at det var litt ro og fred ved eit kloster, men det var ganske hektisk stemning, spesielt inne i klosterforretninga der det nærmast kokte. Slikt er vanskeleg å finna ut av på førehand, men det var likevel spennande å sjå ein stad som ikkje er heilt A4.

    0004.jpg
    Ostrog-klosteret sett frå litt nedi dalsida

    0005.jpg
    Montenegro er full av hårnålssvingar

    Utsikten var heller ikkje upåklageleg.

    0006.jpg
    Utsikten frå Ostrog-klosteret utover dalen under

    Naar de døde vaagner

    Sidan vi først var på aparte stadar som ligg litt høgt over havet, kva var vel meir naturleg enn å ta turen til eit mausoleum som Montenegros statsleiar og nasjonaldiktar, Petar II Petrovitsj Njegosjev, fekk reist over seg?

    0007.jpg
    Inngangspartiet til passasjen som leier opp til Njegosjev-mausoleet

    Herr Njegosjev var prins-metropolitt i Montenegro frå 1830 til 1851. Han skal ha vore involvert i kampen for sør-slavisk sjølvstende frå Det osmanske riket og han var både filosof og poet.

    Særleg glad var han i fjella i Dalmatia og skreiv fleire dikt om desse, mellom anna om Lovtsjen-fjellet. Han ønskte at hans grav skulle bli bygd som eit mausoleum på ein topp like ved sitt høgt elska Lovtsjen-fjell. Som sagt, så gjort.

    0008.jpg
    Inngangspartiet til sjølve mausoleet

    0009.jpg
    Dette er visstnok Lovtsjen-fjellet som Njegosjev lovpriste i sin poesi

    0010.jpg
    Ein statue av Njegosjev og bilete av brosjyren som vi fekk låne under besøket

    0011.jpg
    Mausoleet sett frå baksida

    På sett og vis var dette ein merkeleg plass, men veldig fint. Mausoleet ligg midt i Lovtsjen nasjonalpark (eller Национални парк Ловћен med kyrilliske bokstavar) som er ganske så fint.

    Det er både mogleg å ta seg ein fottur eller berre køyre den halsbrekkande vegen opp frå eller ned til Kotorbukta. Her er det rundt tretti hårnålssvingar og undervegs ser du døden i kvitauga såpass ofte at du nesten blir vand til det. Naturleg nok har eg ingen bilete herifrå…

    0012.jpg
    Så til dei meir kystnære strøka

    Tre gamle byar: Sveti Stefan, Budva og Kotor

    Vi budde i Budva, men brukte mest tid i Kotor som ligg knappe timen unna i bil. Sveti Stefan kjem du berre inn i dersom du bur der, denne ligg eit drygt kvarter unna Budva. Som du kanskje forstår er ikkje avstandane i Montenegro spesielt store.

    Sveti Stefan
    Byen blir første gong omtalt på 1400-talet og på avstand ser det ganske fint ut der. Sidan vi ikkje budde der, kom vi ikkje nærmare enn stranda langsmed moloen ut til byen. Det var no eit par greie bilete ut av det. Og dersom du lurte, ordet sveti skulle ein kunne omsetja med heilag.

    0013.jpg
    Sveti Stefan

    0014.jpg
    Sveti Stefan

    Budva

    Med sine knappe 15 000 innbyggjarar er ikkje Budva særleg stort, men byen har ei historie som strekk seg 2 500 år tilbake i tid.

    I dag er det, som mange andre stader langs den montenegrinske delane av Adriaterhavskysten mange russiske turistar her. Det kan vel endra seg no sidan Montenegro nyss vart medlem av Nato.

    Mitt inntrykk av Budva er at det går fint an å hoppe over eit besøk til denne byen, men dersom eg skal vere ærleg, gav eg vel aldri byen ein sjanse sidan vi var der omtrent berre på natta for å sove.

    0015.jpg
    Gamlebyen i Budva

    0016.jpg
    Gamlebyen i Budva
     
    afirm, Edin, Aussie74 and 14 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kotor
    Inst i Kotorbukta ligg ein by som står på Unescos verdsarvliste med ei historie tilbake til år 168 før Kristus, nemleg Kotor. Gamlebyen i Kotor er større enn den i Budva, men mindre enn den i Dubrovnik, til dømes. Eg synst det var ganske fint her.

    Vi gjorde det obligatoriske då vi svinsa innom Kotor: Klatra opp til festningen over byen, trødde rundt i gamlebyen og åt mat. Med andre ord heilt greitt.

    0017.jpg
    Gamlebyen i Kotor

    0018.jpg
    Viktig å dingle med beina når ein kan

    Når du går opp til festningen over byen, ver obs på at det er eit godt stykke. Eg hadde med vatn frå butikken. Det er mogleg å kjøpe vatn på veg oppover, men prisen blir stivare og stivare etter kvart som mjølkesyra og varmen gjer seg gjeldande.

    0019.jpg
    Utsikten frå festningen utover Kotorbukta

    I Kotor er det trongt om plassen. Når det kjem gigantiske cruiseskip innom har heile byen ein tendens til å kollapse. Samstundes er det vel mogleg å unngå dette, spesielt om ein held seg unna området i juni, juli og august.

    0020.jpg
    Stemningsbilete frå gamlebyen i Kotor

    0021.jpg
    Stemningsbilete frå gamlebyen i Kotor

    Her i stad prøvde eg å forklåre kvifor eg ikkje likte Budva noko spesielt. Det gjekk ikkje så bra. Kvifor Kotor fall meg i smak, har eg heller ikkje noko godt svar på. Som kanskje du har forstått, er eg ikkje direkte lykkeleg når eg har store folkemengder rundt meg. Likevel synst eg Kotor var fint. Kanskje er det sjøturen som eg skildrar i neste avsnitt som gir meg gode minne frå området.

    Eg kan sjå for meg at Kotor er ein grei stad å ha som base for utflukter til området rundt, både til Lovtsjen, Perast, Herceg Novi, Budva og Bars samt alle dei andre stadane langs med Adriaterhavskysten. Ikkje for det, alle desse stadene er like gode baser, så her er det berre å velgje fritt frå øvste hylle.

    0022.jpg
    Gamlebyen i Kotor

    Ein forfriskande sjøtur

    Det siste vi gjorde i Montenegro var å hive oss med på ein drygt to timar lang båttur i Kotorbuka (Kotorski zaliv). Vi vart ei gruppe på fem personar, to fjældaber og tre jankianarar.

    Båtførar var ein serbar som hadde budd i området i drygt 15 år. Han fungerte òg som guide. Vi fekk vite mykje om historia til området og til alle plassane vi såg frå sjøen. Diverre er det meste gløymt no. Det eg hugsar best er det nydelege vêret og den fine stemninga om bord.

    0023.jpg
    Heilt greitt sjøvêr
    Etter å ha fått vite litt om Kotor og området rundt, tassa vi forbi nokre russiske torpedoar som låg på land under open himmel på ein russisk base ikkje langt unna Kotor. Vår serbiske guide sa at dei har fått klar melding om å halde avstand. Rart det der…

    0024.jpg
    Titos ubåthamn

    Etter å ha gløtta litt på dei russiske torpedoane, gjekk vi inn i ein gamal ubåtbunkers. Under andre verdskrigen bygde herr Tito fire tunellar som ubåtane kunne gøyme seg i rett ved Kotor. For nokre år tilbake samla ein masse folk seg i desse tunellane og hadde ei heidundrande fest. Vår guide hadde vore der. Han hugsa ingenting frå festen…

    0025.jpg
    Ubåttunell som tydelegvis er eit ypparleg festlokale

    0026.jpg
    Kotorbukta i møte med Adriaterhavet

    0027.jpg
    Innseglinga til Kotorbukta

    0028.jpg
    Fjella rundt Kotorbukta

    Nokre oppsummerande ord
    Montenegro er etter mi mening i aller høgste grad verdt å ta turen innom. Det er greitt å køyre bil og det er korte avstandar mellom ting det er verdt å stoppe for. Maten er god og folk er sørvisinnstilte og trivelege. Billig er det òg.

    Og med dette skulle det meste av Balkan-turen vere dokumentert:
    Storbylivet i Beograd, Sarajevo og Zagreb
    Småbylivet i Prizren, Kosovo
    Fjellivet i Zjabljak/Durmitor, Montenegro

    Dubrovnik, Split og Hvar har eg med viten og vilje droppa. 'Alle' kjenner vel nokon som har vore der :)

    Eg kunne vel ha skrive nokre ord om Mostar. Førebels skal eg nøye med meg to: Ta turen!

    Over og ut! :)
     
    Last edited: 22. juli 2017
    afirm, Edin, Aussie74 and 23 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for flotte reisebrev!
    Men det er alt for mange steder som må besøkes etterhvert.. :cool:
     
    Kristian liker dette
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig med reisebrev fra steder litt utenom det vanlige. Tommel opp!
     
    Kristian liker dette
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke alle kan ta turen langs den etterhvert nokså opptråkkete krøtterstien til AKL via SIN :)
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og dersom man ønsker hjelp til å barbere den lista, er ikke dette forumet den beste plassen å begynne... :)
     
    holmen liker dette
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk skal du ha for endå eit kjempefint reisebrev. Det er ei fryd å lese, og bokmerket er lagra som framtidig oppslagsverk. Så no lettar eg på hatten til øst og vest, og satsar på å treffe di omtrentlege retning :)
     
    mhsalv and Kristian like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for triveleg tilbakemelding! Og dine hattevift kom fram som nydeleg solgangsbris :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Kristian liker dette
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for historietimen og flotte bilder @Kristian, selv mor likte beretningen.
     
    Kristian liker dette
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig :)

    Hils din mor med min takknemlighet, og glem ikke å ta del i den selv :)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Kristian liker dette
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen litt utenfor "stamrutene".
    Alltid trivelig å se litt andre plasser, og mange av de havner som flere poengterer på den berømte lista...
     
    Kristian liker dette
  14. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for fin rapport!

    Ang. Sveti Stefan så slapp vi inn for å spise lunch selv om vi ikke bodde der for 3-4 år siden, var ikke avskrekkende dyrt heller...
     
    Kristian liker dette
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Heller lettkokt etter varmen der nede :) Men takk!
    Forhåpentligvis får du kryssa av stadig flere steder på lista :)
    Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi prøvde ikke på å gå inn, det var uansett ganske seint på kvelden, men kjekt å vite at det er mulig uten å ha hotell i byen :)
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for et supert reisebrev! :) Har enda mer lyst til å besøke Montenegro nå, men usikker hvor jeg får klemt det inn i lista mi...
     
    Kristian liker dette
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Flotte bilder og ett flott reisebrev. Tusen takk for turen :)
     
    Kristian liker dette

Del denne siden