Morsomme opplevser

Tråd i 'Reisebrev' startet av NorskHamburger, 24. nov 2017.

  1. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Er fredag midt i den tristete årstiden og er ute etter humor. Dette får bli en tråd med morsomme og flaue opplevelser på flyturer.

    Post din morsomste opplevelse på tur
     
  2. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Kan starte,
    I høsten 2009 eller 2010 (usikker). Satt i fast på LHR etter moder jord bestemte seg for å spytte ut masse aske på Island.
    Etter timer med forsinkelser fikk jeg endelig plass på sikkert kveldens siste og eneste flyvning til OSL.

    Hadde det som het economy pluss på den tiden om jeg ikke husker feil og fikk sete ved siden av en som kom direkte fra jemen. Han var iført i hvitt fra topp til tå.
    Det hele startet med at han hadde helt klart drukket litt på forhånd og var i det humøret hvor man bikker over fra morsom til smålig agressiv. Han luktet ikke bare alkohol med nærmere sagt avføring med en god blanding av svette.
    Når lyset med setebelte ble tent begynte han å mase etter alkohol fra CC.
    I luften prøver han å skru på telefonen sin, og prøver å ringe en kar som han skulle fortelle at han var i luften og på vei til OSL. CC var så klart like møkk lei han som jeg var og fikk bedt han slå av telefonen.
    Han fikk til slutt ett glass RØD vin og koste seg nok godt med den.
    Men ALLE rundt han var lei lukten og han personlig.
    Men rett som det var så slo karma til og den lille gutten som satt i setet bak han sparket setet hans og rødvin sølte utover hele det HVITE antrekket hans.

    Skal si CC hadde ønsket de var tomme for tørke papir.
    En innestengt latter inni meg gjorde at den resterende timen gikk relativ fort.
     
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også en opplevelse fra hin askesky.... Men for meg ble det overgang til tog - og litt av hvert. Jeg skulle på feltarbeid på utsiden av Fosen , men også på et møte på Innerøya. I dagene før avreise ble det mer og mer hektisk. Ombooking til tog (som var ganske så fulle) gikk endelig i orden. Skulle ha leiebil fra Trondheim til Innerøya. Kom meg av gårde med toget, men hadde tre bytter på vegen: Oslo, Hamar og Røros. På Hamar så det ut som jeg hadde trukket vinnerloddet. Mitt sete var ved siden av noe som glatt kunne passert som Miss Universe-kandidat. Hau hau, tenkte jeg, dette kan bli en trivelig tur. Men i det jeg hadde begynt å legge kløktige planer for en hyggelig passiar, kom det stavrende en middelaldrende++ kvinne på krykker. Hun hadde tydeligvis ikke sitteplassbillett -- og jeg kommer fra et møblert hjem "#¤%"#¤&! Med andre ord ståplass for meg. Jeg kan da forklare at hvis det finnes Karma, er den høyst kortvarig. For ved neste stopp viste det seg at jeg var i ferd med å havne ved siden av hin åpenbaring igjen..... Helt til min nemesis,- krykkedamen uten sitteplass viste seg. Da innså jeg at det ikke var min dag, og jeg valgte like greit å melde meg frivillig til buss -toget viste seg å være overbooket. Ned mot Trondheim gikk det opp for meg at jeg ville få problemer, -dels med møtetidspunkt og dels med leiebil. Ordnet bilen først, og vel på plass i den ringte jeg min kontakt for å fortelle at jeg ville bli ca en time forsinket. Vedkommende var nokså overrasket å høre fra meg -for møtet skulle ikke være før dagen etter :) I askesky-stresset hadde jeg rett og slett booket tog en dag for tidlig :)
     
    Upsaker, DanH and Travellingalf like this.
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Australia for jobben, og tok fire dager fri for å dykke på revet. Utreise var fra Sydney, og eg hadde booka Jetstar frå Cairns til Sydney kl 0820, og tropper opp på ein heilt tom flyplass for å få beskjed om at eg hadde booka 0820 pm istaden for am, og dette hadde ikkje eg tenkt på i det heile når eg booka frå kalde Noreg.
    Ny billett var 11 000 kroner(full flex last minutt), og dette var ikkje så noko eg hadde så veldig lyst til. Eg hadde også nesten maksa ut det eine kredittkortet eg hadde då, og måtte få låne pc for å overføre penger. Så spør dama kor mykje eg har att på kortet mitt, og eg får kjøpe billett til 2500 kroner, og rekk flyet mitt videre, Det hjelpte at eg hadde Qantas frå Sydney til London, og sjølv om dette var eco så var det fleksible billetter.
     

Del denne siden