MR til Singapore i Biz

Tråd i 'Reisebrev' startet av TigerTravel, 31. juli 2017.

1. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    @TigerTravel, unnskyld for at vi kaprar reisebrevet ditt ^^. Om du vil starte med blanke ark når turen startar så send PM, så skal vi prøve å rydde opp på eit vis.
    • Gardens by the Bay - sjølv om du kanskje ikkje er som meg som synest tre og blomster er heilt topp. Gå gjennom Supertree Grove i skyggen av Marina Bay Sands og sjå om du ser ein avatar svinge seg i metalltrekronene. :)
    • Prøv å krysse gata, det er ofte umulig utan å bruke ein underpass, som igjen er umulig å bruke utan at du hamnar i eit underjordisk kjøpesenter der du kjem til å rote deg vekk. Då er det heldigvis berre å gå heilt i kjellaren, der finn du masse god mat.
    • Finn deg eit hus(hotell)tak som du kan sitte på og sjå ut over byen når det er mørkt.
    • Om du er glad i humle, malt og god musikk fekk eg fleire tips frå @TravelManBiz om Brewerkz. Dette tipset delar eg gjerne vidare med eit stamp of approval.
    • Forsiktig med ølet slik at du kan stå opp tidleg og spasere litt rundt i byen før du set kursen mot flyplassen.
    • Husk paraply.

Edvard, SAJblue, Upsaker and 7 others like this.
  2. TigerTravel

TigerTravel Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    @Stuttfeiten, det går helt greit. Jeg overlater moderering av tråd til moderatorene. Det er nå en gang slik at det å planlegge turen er noen ganger mer enn halve morroa, dessuten setter jeg pris på innspill, tanker og brain farts fra communityen, så da må man nesten tåle litt OT, om så er.. bare kjekt!

At man underveis får høre om galninger (kremt, kremt) som reiser til NZ to ganger på under et halvt år for en kjapp kvalifisering, er nå bare litt av sjarmen IMHO.

3. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Flott at det gamle "skylde på kompisen" trikset holdes i hevd:)
    Synes forøvrig at t- skjorter er til for å gis/byttes bort....hehe

4. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Og takk for tipsene @Stuttfeiten , jeg fører de opp på OneNote listen min for turen. Har allered sett meg ut Gardens by the Bay som en sted jeg skal innom.

Etter hvert som hotell bookes og lørdagsplanen legges så deler jeg her inne på tråden.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,694
    Bonuspoeng:
    293
  6. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg leste den tråden din @Upsaker og har allerede notert det:)

Upsaker liker dette
  7. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange poeng er det på en slik tur, egentlig?

8. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    30.200 for SVG-LHR-SIN t/r. 30.950 om man er EBG eller EBD.

Brunello and Stuttfeiten like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,699
    Bonuspoeng:
    293
    Lettlurt ...

Stuttfeiten liker dette
  10. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Blir jo nesten for lett... Ihvertfall om man går for status for sportens skyld, slik jeg har inntrykk av at mange av oss gjør :/ På den annen side, Diamant, hmmmm..... Er det fremdeles Stelton kakespade som utgjør forskjellen?

SAJblue liker dette
  11. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske så sporty av TS å gå for en slik rundtur. Det som er lett for noen, kan være et stort steg for andre. Og uansett, så er det mer moro enn å kjøpe det.

TigerTravel, FFlyer and Stuttfeiten like this.
  12. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    DA var dagen kommet for 24 timer i Singapore. Første gang jeg reiser dit, første gang med Singapore Air, første gang med A380 og første gang i business i long-haul på noen år!!! Det gledes:D:D

Sola viser seg fra en fin-fin side i høstsolen.
    3041DB17-B828-4FE2-8FD0-9E766B6A32A9.jpeg

Lnbre, Flosshatt, lMartin and 16 others like this.
  13. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg til å høre mer ;)

TigerTravel liker dette
  14. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært en laaaang dag med mye jobbrelatert aktivitet. Gjør bare at denne turen er enda mer velkommen og ser frem til en god natts søvn før turen går til lounge i morgen. SQ317 med avgang 1125 er brukervennlig og gir god tid til å nyte lounge.

Er nå godt installert på 2C på SQ2677, eller SK4627, om du vil. Fikk tid til en rask Boston Lager + litt shopping av byttebort gaver til SQ crew. Har stoooore forhåpninger om å gå av på Changi lørdags morgen med Limited Edition stash i bagasjen.
    1C2A6409-D492-4609-984E-F828977B47A9.jpeg

Nanping, Flosshatt, KRS and 14 others like this.
  15. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    God tur!!!

TigerTravel liker dette
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,694
    Bonuspoeng:
    293
    Good tur! Men bare 24 timer i Singapore?

TigerTravel liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Bon voyage, ser fram til rapport.

TigerTravel liker dette
  18. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, denne gangen ble det det. Men har forhåpninger om å få til en langhelg Down Under neste år hvor det kanskje blir mulighet for et par netter i Singapore ene eller andre veien.

19. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Fisk i kuben i dag. Helt greit det, men likte bedre den de serverte til Gdansk. Husker ikke i farten hva som var oppi, bare at jeg hadde et godt inntrykk. Men denne brødsaken de serverer i en eske for seg syntes jeg ikke noe om! Muffin bar eller hva de kaller det... Jeg ga beskjed til cc på Gdansk turen, siden hun spurte, og hun var helt enig. De har gitt beskjed om det videre til Sverige med den tilbakemelding at svenskene visst liker det... de om den.

D000F39D-324B-4D45-AB89-4F91676C539C.jpeg

Kunne ikke finne Bose klokkene mine i dag så stakk innom Elkjøp og kjøpte nye QC20. Veldig godt førsteinntryk, og fikk begynt på Designated Survivor på Netflix. Har ikke sett den før så lastet ned hele sesong 1. Når skal HBO tilby offline?

C8104071-D833-4A8B-BC52-E91A9383C6F9.jpeg

Last edited: 16. okt 2017
    SAJblue, chrt, KRS and 9 others like this.
  20. TigerTravel

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Turen ble lagt opp slik at jeg fikk en overnatting i London. Da er det veldig greit med Hoppa bussene som tar deg til de fleste hotellene i nærheten av Heathrow. £9 tur/retur er schweine billig og de plukker opp samme sted som de andre bussene - ut av T2, ned trappene og så er du der. Praktisk!

Var også veldig fornøyd med timingen i morges. Bussen stod der når jeg kom ut av hotellet så da slapp jeg vente 20min på neste. Fin start på dagen!

Bussen til hotellet.
    FD5ED6EE-F26C-44E9-910D-84BD1506E5DE.jpeg

Fredrik81, KRS, Upsaker and 7 others like this.

Del denne siden