Når lommebok med kredittkort og alle andre kort blir rappet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av no-backpacker, 26. nov 2015.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på om dette er rett sted å poste, men jeg prøver...

    Da har jeg opplevd å bli frastjålet lommeboken med alle kreditkort og pengene i... Irriterende og mye jobb, men alt er sperret og meldt til politiet og jeg fikk min bror (mannen er i Kina) til å overføre penger til Western Union, så nå har jeg kontanter ihvertfall....

    Spørsmål: Hva gjør man med Eurobonus, Flying Blue, Ambassador osv... kortene/programmene? Gir man beskjed? Får man nytt nummer? Eller satser man på at det ikke skjer noe? KAN de gjøre noe med bare numrene?

    Xxx.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, triste som faen (Ari Behn)
    Nei, det skal ikke være mulig å gjøre noe med iallefall EB og IHG.
    Der trenger du "gode" passord, samt security code.
    Men så er jo de seriøse "hackerene" alltid lenger fremme enn oss dødelige,,,

    Håper du kommer deg trygt hjem.

    XXX.
     
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Argh, ja, man kan vel trygt si at jeg var litt motløs i det jeg skjønte at jeg hverken hadde kontanter eller en eneste cent i Euro... :) Det verste er likevel at noen har alle kortene mine + førerkortet OG at jeg må få alt nytt. Forbanna irriterende (sorry... :) ), sepsielt fordi jeg skal reise på tirsdag igjen og ingen kan lov meg nye kort før det. Nå har det ikke pleid å ta mer enn 3-4 dager før, men med min flaks for tiden, så tar det vel tid...

    Kan man forresten reise uten kredittkort?

    Xxx.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager het det "Cash is king", det sier litt om hvor langt man er kommet når man kan stille spørsmålstegn ved det.
    Hvis flybilletten er bestilt med CC, så kan det hende du sliter. Kommer an på selskapet. Hotell vil jo gjerne ha for sikkerhet... Jammen om jeg vet.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Kjipt det der. Så lenge du har pass og cash og tilgang til Western Union f.eks lar det seg vel gjøre. Utfordringen er vel spesielt hotell som vil ha garanti på kredittkortet. Men om du har status hos hotell-kjeden og betalingshistorikk er de kanskje noe smidigere?

    Jeg prøver å fordele kredittkort litt omkring (hjemme, safe på hotell osv) men det er ikke alltid det går. Egentlig rart at bankene ikke har en ordning for kredittkort på samme måte som nødpass, men det er vel sikkerhetshensyn. Mener å huske at de er lovpålagt å sende til registrert adresse. Ikke at det gjør det så veldig mer sikkert da.
     
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Flybillettene er betalt med kredittkort ja, men de er jo allerede trukket og jeg har en bestillingsreferanse, så det burde gå greit. Det er mer hotellet jeg lurer på ja. Jeg har bodd på 2 av hotellene før og alle hotellene er i Priorityclub. Jeg tror jeg skal ta en prat med banken min å høre om de ihvertfall kan lage et debitkort til meg. Jeg mener å ha lest at det finnes, spes. for ungdommer?

    Haha, blir jo noe merkelig å måtte gå rundt med en haug med kontanter da... ikke helt bra akkurat... Tror muligens jeg kan låne et kredittkort av mine foreldre, slik at jeg ihvertfall kan få tatt ut penger. For et styr!

    Xxx.
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan vel trygt si at denne damen har lært. IKKE ta med deg alle kredittkortene på tur og ikke ha alle kredittkortene i samme lommebok. Og ha litt cash et annet sted... Dette er jo slikt man leser om og tenker at bare skjer med alle andre, inntil man står der...

    Godt jeg skal reise hjem i dag. Første klasse på toget er allerede betalt og jeg fikk nok penger av min bror til å klare meg hjem. Haha, hva skulle man gjort uten storebrødre? :)

    Xxx.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til :), vi må få referat om hvordan det går.
     
  9. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: Fikk mail fra politiet, i går, om at de har funnet kortene med bilder på, dvs. visakort med bilder og førerkortet. I tillegg fant de Coop-kortet og Flying Blue-kortet mitt. Dvs. alt de ikke har hatt bruk for... :-/ De sa også at de har en mulig mistenkt, så det er lov å håpe at ting dukker opp litt etter litt. Tror neppe kontantene som jeg nettopp hadde tatt ut kommer til rette, men det blir dekket av forsikringen. Jammen glad jeg har en skikkelig forsikring, for denne reisen hadde jeg ikke betalt selv (sponset av det tyske turistkontoret i Norge), dvs. ingen dekning gjennom kredittkort!

    Xxx.
     
    wilhelm, AndersWE and RoadKing like this.

Del denne siden