I tråd med at en har fått reist usedvanlig lite i covid årene har det hopt seg opp på konto med poeng som faretruende nærmet seg utløpsdato For å få brukt de opp ble det booket en rundreise til Chicago i business med SAS @Zendus er med for å få brukt opp alt før det går ut på dato Reiserute : BGO-CPH-ORD-CPH-BGO Vi begynne med Bergen Lounge Kaffi, Pepsi og Youghurt av eit eller annet slag, inngang med Lounge Key via DNB Saga, SAS spanderer som kjent ikkje inngang på sine kunder her…
Fortsetter med Embraer til CPH Servering med det vanlige Pizzabolle, sjokolade, chips, øl og kaffi, då får en ihvertfall i seg alt før en landet
Eventyr Lounge er eit trivelig sted ! Flott utsikt gode stoler og annen mat enn suppe Aldri sett så mykje folk som det var her i dag før, men vesentlig mer ledig enn i SAS loungen, der var det så stappet at en måtte belage seg på ståplass… God biffgryte, øl, vin og baguett hører også med Inngang med Lounge Key fra DNB saga, @Zendus er gjestet inn
Er det åpnet SAS Lounge i Bergen ? .....har ikke sette noe åpen SAS Lounge i feks Trondheim etter Covid.
Avinor drifter en egen lounge på utenlands i Bergen, med SAS slipper du ikkje inn…. Om du ikkje har Lounge Key E.l eventuelt flyr med alle andre enn SAS, slipper inn med Widerøe og gullkort…
Vi er på plass ! Av ukjent årsak manglet telefonnr og e-post så en fikk ikkje komme ombord… Ordnet det i gate heldigvis !
I luften blir det servert gloheite nøtter som eg presterte brenne meg på ! Denne gang i skål Følges opp med SASMopolitan og vatn ( Siden en ble noe mer fornuftig når en passerte 30 )
Hovedrett Dansk kalv, usedvanlig seig, og steikt så det ikkje er fare for at den våkner til liv igjen Men god på smak, men å servere kjøtt som må skjæres i suppeskål bør revurderes
Dessert bordet rulles ut Heldig og freidig som en er fikk en både ostefatet og isen på forespørsel, etterfulgt av en meget oppegående Portvin av variant Churchill Samt en avsluttende kopp med te
Etter at desserten var presset ned, var det klart for en aldri så liten middagskvil Iløpet av kviletiden kan en forsyne seg med snacks i snackbaren, noterte meg at det gjekk tomt for chips og dette ble ikkje fyllt opp, ellers var snackbaren alltid bemannet og en kunne få servert alt av drikke på forespørsel