Nashville, CMA Fest 2019

Tråd i 'Reisemål' startet av Blaa, 23. jan 2019.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir årets første USA tur lagt til Nashville og CMA Fest 2019 i begynnelsen av Juni.

    Jeg har booket SAS Business award OSL-EWR og EWR-CPH-OSL og United EWR-BNA i økonomi for 110.000 eurobonuspoeng. Virker som om det er vanskelig å finne business med United awards til Nashville, men jeg har et søk på ExpertFlyer gående.

    Har SAS FlyPremium så et alternativ kan være å booke EWR-BNA-EWR utenom og få tilbake 50.000 poeng. Men UA Business ligger på rundt 6000,- kroner og det syns jeg ikke det er verdt.

    Men UA økonomi koster rundt 2.000,- kroner. Og det det er nok 50.000 poeng verdt. Men så er det noe med gjennomgående billett også da.

    Noen tanker?

    Tenker også å leie meg en bil å kjøre til Memphis og St. Louis før CMA Fest begynner. Noen som har noen tips for området?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Memphis har jeg akkurat vært i.
    Ikke spis frokost på the Peabody :rolleyes:
    Neida. Alt var fint der, men jeg fikk matforgiftning.
    Men, gå og se på endene på Peabody. De kommer med med heisen kl 11 hver dag, og tar heisen opp igjen kl 17. Vær tidlig ute for å få en plass hvor du ser noe.
    Graceland er vel obligatorisk? Jeg har testet alle doene der (se over), og de funker.
    Spis på Central BBQ, og gå forbi Lorraine motell, der MLK ble skutt. Der er det også National civil rights museum. Sun Records kan også besøkes.
    St. Louis har jeg bare kjørt gjennom/forbi, så der kan jeg ikke gi noe hjelp.
    Men, hvis du kjører østover i stedet, så kan du besøke Dollywood! :D
     
    Are, Upsaker, Avixlo and 2 others like this.
  3. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i St Louis i fjor. Jeg syntes det var litt kjedelig der, men hvis du er interessert i amerikansk historie så kan du vurdere å ta en tur hit: http://campdubois.com/

    Det ligger forøvrig like ved der Missouri river møter Mississippi river. Verdt en liten tur nedom elvebredden :)

    Ellers kan det nok være gøy å dra på baseballmatch med St Louis Cardinals.

    Jeg hadde forøvrig lagt inn CMA i planene mine også, men jeg hadde glemt at jeg skal i bryllup samme helg. Kjenner flere som skal og har vært der flere år på rad. Jeg får satse på 2020. :)

    Det blir Chris Stapleton i Glasgow i mars i steden som et plaster på såret i år. https://c2c-countrytocountry.com/glasgow/line-up/
     
    Are liker dette
  4. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Fett!! Høres veldig gøy ut!
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nå flydd via LHR med BA, men det er nå meg :cool:
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig det enkleste, men 23k i business kan jeg ikke forsvare når jeg betaler under 600,- i avgifter med Star Alliance Awards.. Hotellet i Nashville var dyrt nok de dagene jeg skal bo der.
     
    OttoL and Eddie47 like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt ... hoteller i Nashville er dyrt og spesielt hvis du skal være i gå avstand til Broadway ...
     
    Blaa liker dette
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp.. Det jeg fant ut. Men jeg skal kunne gå overalt. Så da flyr jeg heller eco EWR-BNA-EWR.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde nok droppa å inkludere Nashville billetten, heller tatt den utenom. Det er tross alt snakk om mer enn 50.000 pts, for du får jo poeng for reisen du kjøper og.
    Men, tatt i betraktning at det er NYC, så beregn god tid til connection om du endrer til ikke gjennomgående billett.
     

Del denne siden