Da har dagen for familiens årlige sommerforflytting kommet.
Vi går i tidligere oppgåtte stier og returnerer for åttende gang til øya Bonaire i karibien, så beklager til alle som måtte få en følelse av déjà-vu på grunn av eventuelle gjentakelser fra tidligere reisebrev.
Håper vi har fått med oss alt, spennende og se om alt kommer seg videre fra AMS
Reiseruten er som følger for dagens etappe:
KL1142 - OSL-AMS
KL765 - AMS-AUA-BON
Tidligere runder har vi stort sett humpet oss gjennom reisen på KLM eco, noe som egentlig må sies å være temmelig slitsomt. Så fruen klarte å benytte et svakt øyeblikk hvor jeg fortsatt var øm i beina og ødelagt i kropp og sjel etter hjemturen i fjor, til å overtale alle om at det var på tide å teste KLM biz. Og slik ble det, så nå er jo det store spørsmålet om det var verdt det?
Alle må trille, først til flytoget og så videre. Det kom etterhvert noen klager på at vi ikke tok taxi!
Siden vi er late startet reisen alt i går ettermiddag med posisjonering av gjengen og en ikke ubetydelig mengde bagasje opp til OSL for overnatting på Radisson BLU. Dermed slapp vi å stå opp midt på natta og herje med maxitaxi opp til flyplassen.
Vi var også en liten tur innom avgangshallen i går for å se om det var mulig å sjekke inn bagasjen kvelden i forveien, noe vi fikk nei til.
På Radisson hadde jeg gått for to standardrom i stedet for familierom. På familerommet blir det alltid krangel siden alle hater å sove på sovesofaen. Det viste seg å være et klokt valg, vi ble oppgradert til to superiorrom med dør i mellom, så både gode senger, to bad og god plass.
Innsjekk hos KLM gikk greit selv om det kun var en luke åpen, absolutt ingen i fast track så det gikk på skinner, og nå litt frokost på OSL lounge før første flight.
Tenker å oppdatere med litt bilder og tekst underveis, forhåpentligvis også en del undervannsbilder om jeg klarer å få det nye gopro kameraet operativt.
Last edited: 09. juli 2022