Som nevnt i flere tråder forsøker jeg å få til en tur med kona til Vestkysten av USA (SFO / LAX). Jeg har fått tips om å søke etter "Award seats" på United.com og har funnet følgende reise i C. Vil dette koste meg 110.000 EB (og 1936,- i avgifter) og kan bookes med en CT ?
Det tror jeg stemmer ganske bra. Europa <> USA er 110 000 poeng i business. Jeg skal ikke fortelle deg nøyaktig hva avgiftene vil komme på, men 1936 høres ikke helt på bærtur ut.
110 000 poeng er riktig, men 1936,- i avgifter som er oppgitt på Uniteds sider er ikke nødvendigvis riktig når du skal bruke EB-poeng. Dette er nemlig det Uniteds egne medlemmer må betale. Men det er nok ikke så langt fra sannheten (per person).
Optimister dere da.. Jeg gjetter på at det blir 1936 kr +2×116€. Dette siden UA ikke tar YQ (drivstoff) mens SAS tar 116€ per vei når man flyr med partnere.
Da blir det nok 116x4. I alle fall om man skal tur/retur begge to. Dette gjorde det billigere å fly F-award, men noen selskap har også blitt dyrere, eks Avianca, EVA og United.
Selvfølgelig. Poenget mitt var bare at ditt regnestykke 1936 pluss 2 ganger 116 kanskje var en smule unøyaktig? Det skulle vel i tilfelle bli 224 808 kroner/Euro og det er vel litt i overkant?
Vi bestilte til NYC med partner og mellomlanding begge veier og da kom avgiftene på ca 6000.- for 2 pers så ja
Med tanke på hva billettene ligger på til vanlig, er det en smal pris å betale. Pga høye avgifter er det som regel ikke lønnsomt å bruke poeng på eco-billetter
Hm.. Vet ikke hva jeg hadde forventet, men 6000,- var i overkant. Får se om jeg kan finne noe med SAS. Ser ut som det er mulig å få til så lenge vi er fleksible med datoer..
Strengt tatt er det jeg skriver helt korrket Man skal alltid gange opp først, plusse derefter. Om regnestykket ser slik ut 1936 + 2 x 116€ så løses det slik: 1936 + (2x116€) = 1936 + 232 € mvh petimeter Det er helt normalt. Kan regne 3-4000 kr på en bonusbillett i avgifter, nesten uansett hvor det skal måtte gå. Derfor det er viktig å få en fet reise og ikke OSL-FRA-EWR eller tilsvarende
Ser ut som OSL - SFO t/r gir et gebyr på 653,- pr. pers. Det kan jeg leve med. Men det er med SAS. Det er altså store forskjeller på avgiftene når en booker med SAS og *A ?
2 pax OSL - CPH - LHR - LAX - ZRH - OSL med United: ca. 6000,- i avgifter (og 220.poeng) 2 pax OSL - CPH - SFO - CPH - OSL med SAS: 1306,- i avgifter. (og 200.000 poeng) Greit at det er en mellomlanding mer med United, men likevel.. Det var stor forskjell!
Jepp. Utfordringen er å finne to ledige seter i Business med SAS til LAX/SFO. Men om du er fleksibel så kan det gå.