Norwegian kundeservice ved equipment change, hva kan forventes?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Pingus, 20. mai 2019.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Smelte avgårde denne "klagen" til kundeservice før helgen, selvfølgelig ikke fått svar ennå...

    "Undertegnede og samboer innehar denne bestillingen med betalt og bekreftet plass på første rad. Grunnet equipment change har vi nåp blitt plassert både fra hverandre, og ikke lenger på første rad. Ved tlf. henvendelse til deres agent med ansatt nr 9178 og navn Anna ble jeg møtt med null forståelse eller fleksibilitet i forhold til å gjenopprette det bekreftede produktet. Dette til tross for at også nytt equipment har en konfigurering med 6 seter på rad 1, akkurat som den opprinnelige B-738.
    Jeg ber om at vi tilbakeplasseres ihht opprinnelig bestilling og regner med en positiv tilbakemelding rundt dette ila 24 timer.
    mvh Pingus

    PS: Begge reisende er tidligere basketballspillere av over gjennomsnittlig høyde, og en ordinær seteplassering i sete med pitch <34'' vil medføre økt risiko for blodpropp."

    Ytterligere tilførsel:
    1. Reisen er om to uker, vi har ennå ikke blitt formelt varslet om equipment change.
    2. Nytt fly har ikke WiFi, men er fra HiFly med biz-konfigurering på rad 1 eller 2, så jeg tilbød meg på tlf å ta rad 2.

    Det dreier seg om en kortere tur på 3 timer, men likevel har jeg blitt garantert første rad og WiFi, hvor hardt bør jeg "stå på krava", alternativt kjøre kompensasjonskortet?
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å se hva de svarer.

    Tviler på at du får noe. Tviler også på at du har krav på noe.
    Kanskje du eventuelt kan få noen CashPoints i goodwill...
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Tror heller ikke man har krav på noe kompensasjon. Men du burde få tilbake det du har bestilt for setereservasjon. I tillegg så tillater vel Norwegian avbestilling av reise når de bytter ut operating carrier? Har du spurt om dette?

    Det er vel aldri noen garanti om sete på første rad fordi om du har betalt for det? I hvert fall på BA står det alltid at tildelte reserverte seter kan endres ved «operational circumstances» Men har ikke lest reglene til Norwegian på dette punktet.
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere har Norwegian tilbudt ombooking eller avbestilling ved equipment change (noe det har vært en del av i fbm utskiftning av komponenter i RR motorene), men ved beskjed om endring fra Norwegians 737 til EuroAtlantics 767 står det svart på hvitt at endring i flytype ikke gir grunnlag for avbestilling eller ombooking. Noen som vet om Norwegian nylig har endret praksis her?
     

Del denne siden