Jeg forsøkte å booke et hotellrom i Shanghai forleden dag, via Novotel. Bookingen gikk bra, helt til betalingen. Etter verifisering via bankid på mobilen, gikk det i stå, og jeg ble sendt tilbake til bookingsidene for å prøve å betale igjen. Dette gjentok seg flere ganger. Etterhvert kom det mail fra Novotel om at jeg skulle ha bestille tre rom, men at reservasjonen ikke var gjort pga manglene betaling. Da jeg sjekket kontoen, så oppdaget jeg at det var trukket tre ganger summen fra konto. Dette er noen dager siden.
Så kommer det festlige; DNB nekter å hjelpe meg, og viser til at det er Accor jeg må kontakte. Accor, på sin side, nekter å ha mottatt betaling, og bare avslutter saken uten videre og slutter å svare på henvendelser.
Det er rimelig irriterende, og jeg må si at jeg er temmelig forbauset over at store aktører så raskt og så enkelt lar kunden steke i sitt eget fett, når det oppstår trøbbel.
Jeg har kontaktet Finansklagenemda, men er forberedt på at det vil ta tid før jeg får igjen mine drøyt tolv tusen, som altså enten Accor eller DNB har underslått. I mellomtiden vil jeg advare mot å bruke disse aktørene. Spesielt skuffet er jeg over Accor. DNB hadde jeg vel ikke store forventningene til. Vedkommende jeg var i kontakt med, var mest opptatt av å selge meg spareprodukter, enn å hjelpe meg...
Skjermdumpen er forøvrig tatt etter den første av flere mislykkede henvendelser, jeg var da ikke klar over at det hadde blitt trukket samme beløp tre ganger, uten at noe rom var blitt reservert.
View attachment 35226
Vis alt...