Ny trip report: SAS PLUS hele veien (Stavanger-Bergen-København-Sarajevo)

Tråd i 'Reisebrev' startet av SVG_flyer, 13. aug 2018.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    da er det like før ny reise starter :). Onsdag ettermiddag begynner sommerferien og 2 uker lang reise ligger foran i tid, gleder meg mye til denne turen fordi det blir masse flygninger, og ikke minst returen med Austrian Airlines i Business Class fra Wien (trip report kommer også av denne).

    Tenkte bare å legge til noe info her om hvordan ruten er satt opp:

    SK4172 (14:40-15:15) SVG-BGO 737-600 (ble endret for 2 dager siden til 737-700 Winglets) jeg antar det skyldes høy faktor av arbeidsfolk til Bergen siden sas plus går helt ned til rad 13. Sete 1A.

    SK2873 (16:00-17:20) BGO-CPH A321-100/200 Sete 1A (OY-KBK Gunnbjørn Viking)

    SK2287 (18:30-20:50) CPH-SJJ A320-100/200 Sete 1A

    *Mens jeg skriver om dette kom jeg på om å spør noen av dere lesere, er det noen av dere som har misset connection i sas plus reiser ute i europa og blitt booket om med en av star alliance selskaper i business eller blir det bare economy hvis man skulle vært så uheldig?

    *Og en siste ting så har jeg ennå ikke laget en trip report som jeg hadde nylig med Croatia Airlines og SAS fra Zagreb-Oslo-Stavanger reise i economy. Skal lage den i løpet av uken og bilder følger med selvfølgelig.

    Vi snakkes på onsdag hold dere oppdatert ;).
     
    Last edited: 15. aug 2018
    kjeeli, Petter B-C, Ombo and 9 others like this.
  2. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    God tur
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Takker :)
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blitt booket om fra SAS Plus Award til Air France Business etter en kansellering. Kunne velge hvilke flighter jeg ville, men tilgjengeligheten er jo ikke alltid på min side.
     
    SVG_flyer liker dette
  5. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Skal fly svg Sarajevo selv i løpet av høsten, så skal bli kjekt å følge deg
     
    SVG_flyer liker dette
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du har prøvd ut dette, er det slik at de på flyplassen velger ruten for deg hvis det da skulle skje, eller har du lovt å velge om hvilken vei du vil reise, selv om den skulle være lengre enn den de fant for deg der og da? Eller kan jeg f.eks søke meg opp en rute og si jeg ser det er ledig her, jeg vil ta denne veien? Og for man da poeng for det siden det er "ny" billett?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Her finnes det ingen fasit. Da billetten min ble kansellert fikk jeg melding om å ta kontakt, da hadde jeg selvsagt alternativene mine klare. En annen gang ble flyet kansellert mens jeg satt i det, da ble jeg automatisk booket om og booket meg om på nytt i loungen da jeg ville fly en annen rute. Om du får poeng eller ikke avhenger av om SAS finner awardbilletter til deg eller ikke.
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Sarajevo er ein knallby! God tur! :) Eg leser gjerne litt om dine opplevingar frå destinasjonen òg :)
     
  9. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Bilder kommer ;), takk :)
     
    Ombo, Swaggertarian and Kristian like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen folkens, da er vi i rute. Første bilder fra gaten:
     

    Attached Files:

  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kaos ved gaten, 1 innsjekk skranke åpen, og full slosskamp ved innsjekk (selv politi innblandet) kommer sikkert på aftenbladet senere i dag. Kunne ikke da sjekke inn normalt, og da ble det selv sjekk inn, ingen priority tag, mangler siste legg på billetten. Dette er 2 gangen i sommer at det er problemer ved innsjekk på sola, skjønner ingen ting at det står 50 passasjerer for å sjekke inn og bare 1 person som tar i mot alle, og alle i sas plus/gull/diamant køen. Bare en liten kjekk opplevelse her på sola, her er verdens største fraktfly på plass, og den er j*kli stor :). Kapteienen lover halv time til Bergen, vi snakkes, og jeg beklager at jeg ikke fikk tatt bilde/video av uroen som oppsto ved innsjekk. Noen til bilder:
     

    Attached Files:

    LN-FHU, kjeeli, Kristian and 2 others like this.
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikkje rart det er krig i verda. o_O

    God og blåveisfri tur vidare!
     
    Eddie47 liker dette
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Enda mer nedtur, ingen servering ble det heller, ikke at det er noe jeg bryr meg om, men av prinsipp så nevner jeg det. De sa følgende: siden turen "bare"er 30min så blir det ingen servering, jeg bare hæ? Alle gangene jeg har reist til Bergen har det våre noe, men denne gangen, nei! Men så var det en kar som satt bak meg i rad 3 eller 4 han fikk det han ønsket og besetningen var innom han med drikke og alt flere ganger. Så spør jeg meg selv, er det klasse forskjell på kundene i sas plus siden noen for det de vil ha, mens andre kan bare se på? Som nevnt, jeg bryr meg ikke nevne verdig om dette, men hvor er alle fordelene mine i dag? Det var er en her inne på forumet en dag som skrev som jeg leste på, hvorfor skal jeg bruke 1500kr med sas i plus til bergen/oslo enn heller bruke 499kr inkludert bagasje med Norwegian med slik oppførsel? At ting skjer inni blant har jeg full forståelse for, men hver gang? Jeg skal definitivt sende et klagebrev på dette, og dette er av prinsipp. Noen bilder følger med, må boarde til København nå. Snx
     

    Attached Files:

    Are, LN-FHU, kjeeli and 3 others like this.
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Og da er på vei mot Sarajevo, samme crew fra bergen-københavn mot Sarajevo så det er jo kjekt ;), 2 kjekke karer styrer sas plus kabinen bare for meg helt alene :) er ikke galt det gitt ;). Enkel middag med sandwich og drikke følger med. Her er noen bilder fra reisen akkurat nå:
     

    Attached Files:

    Are, LN-FHU, Ombo and 7 others like this.
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen servering fordi det bare skulle ta ein halvtime? Så mange foran papplata var det vel ikkje at dei ikkje hadde tid til å slenge ut litt småsnacks...

    God tur vidare og måtte resten av reisa bli fri for slosskampar!
     
    LN-FHU and SVG_flyer like this.
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Blei litt bråk vi tok av også ;), noen fulle ungdomer skulle på klasse tur og hadde med noe ekstra drikke(alkohol) i bagasjen.
     
    Last edited: 16. aug 2018
    LN-FHU liker dette
  17. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Etterlanding i Sarajevo med OY-KAO A320 fra København og under turen.
     

    Attached Files:

    LN-FHU, Avixlo, Kristian and 3 others like this.
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Noen bilder fra turen i Bosnia. Byen vi er i nå heter Donji Vakuf og ligger ca. 2 timer nordvest for Sarajevo.
     

    Attached Files:

    LN-FHU, Upsaker, Petter B-C and 5 others like this.
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Noen bilder fra byen Bugojno, ca 1t og 30min fra sarajevo. I morgen er jeg i Sarajevo så følg med ;).
     

    Attached Files:

    Are, jgroneng, LN-FHU and 3 others like this.
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens, da er det på tide med bilder fra Sarajevo. Det ble en skikkelig kjekk tur, samtidig kom også en venn til Sarajevo fra Stavanger med SAS og Austrian i Business Class, ruta gikk følgende: svg-cph, cph-wien,wien-sarajevo. Bilder fra Austrian Airlines catering følger med, og kan bestilles via DO & CO.
     

    Attached Files:

    Calling, Are, Kristian and 2 others like this.

Del denne siden