I april meldte NTB/ BA at SAS skulle satse på Bergen, noe som inkluderte åpningen av en ny lounge. Jeg har prøvd å google meg frem til mer info om dette, uten hell. Er det noen her som sitter på info om denne nye loungen og eventuelt når den vil åpne? (Får ikke postet link men hvis man googler "I tillegg til nye flyruter utvider flyselskapet også bergenssatsingen med egen lounge og en base for piloter og kabinansatte" får man det opp)
Loungen eksisterer. Det er en byggesone inne på flyplassen, og en av arbeiderne bekreftet at det er den nye SAS-loungen. Det er ikke klart hvilken dag den åpner.
Jeg spurte bare "Hva bygges her?" og jeg fikk en "den nye SAS lounge" som svar. Jeg vet ikke om det blir en vanlig lounge eller en SAS-café lounge som den i Trondheim.
Loungen blir på ca. 700 kvadratmeter og ikke en bollebu som før, men neppe en fullservice lounge med kaffebar.
Var der på søndag, kan det være at dette er snakk om i 2 etasje? Så at det var store muligheter for noe rundt B17-18 Som vist med en stor fargedott her:
Godt mulig, inngangen blir nok rett før man går ned mot bagasjebåndene, der har de holdt på med oppussing lenge nå.
Jeg var på Flesland for noen dager siden og det er lite som tilsier at det er en stor ny-åpning på gang.
Det er visst noe diskusjon med Avinor om at lounger på andre flyplasser enn OSL ikke skal være exclusive, dvs bare for SAS/*A
Det kan jo være en bra ting, det. At Avinor ønsker «lounge til folket», gjør jo at flere får mulighet, og i fortsettelsen at flere kredittkort har dette som perk. Da vil jeg tro det blir flere lounger på andre flyplasser i landet, og på innlands også. Og så ser jo jeg også dualiteten mellom å gi flere tilbud, og et overfylt tilbud.
Noen nye rykter her? Det gikk jo ganske radig med innenlandslounge på OSL, er vel bare Amex foreløpig som gir tilgang, men jeg er happy med samme løsning på BGO jeg.
Dette var situasjonen sist søndag. Det tok dem to måneder å installere nye trappene. Jeg antar at det fortsatt er mye å vente.