Nei, bare å møte opp i immigration på PEK og huske å gå til en egen skranke for de som skal ha transittvisum 24timer eller 144 timer. Dog får nordmenn bare 24 timersvisum..
Jeg har forsåvidt gjort dette tidligere, dog ikke akkurat 35 timer, men ca. 30 timer. Hadde to billetter, OSL-PVG og PVG-TPE. Landet i Shanghai tidlig på morgen og forlot Shanghai og reiste videre til Taipei ettermiddag dagen etter.
Kanon, har 13 timer i Shanghai før Singapore pga 2timer og 55 minutter connection godtok ikke SAS Så da ble det 13 timer.... jaja
Har hatt 2 visa med double entry det siste året. Med gamle regler var det ikke noe problem å få dette (invitasjonsbrev fra kinesisk datterselskap). Jeg måtte benytte begge innreisene innen 6 mnd etter visa var utstedt.
Ingen problem. Før jeg bestilte billett, spurte jeg (på kinesisk) en i visumavdelingen i ambassaden i Oslo om det er ok. Vedkommende sa at så lenge man forlater i løpet av neste dag, så er det ok.
Jeg har ett "multiple" endret i passet nå, det er dessverre utgått, så må o gang med helvette snart. For min del (jobbreise, "forretningsvisum") var veien: Single entry, single entry, double entry, så endelig multiple entry, 1 års varighet. Alle visum krevde "letter of invitation"
Hva bør man beregne som minimum connection time på PVG hvis man skal videre med *A, men på annen billett? Man må fortsatt igjennom immigration selv om man ikke forlater flyplassen? I så fall: Hvor lang tid pleier det å ta på PVG?
Du bør beregne 3-4 timer minimum... Fra flyet lander kan det ta opptil 25-30 min før du kan forlate flyet. Taxing tar tid! Kan også være litt kø blant flyene inn til Shanghai som også medfører forsinkelser. Passkontroll + evt bagasje 30-90 minutter. Dersom videre reise på neste motsatt terminal + 15 minutter. Innsjekk, pass og security tar alt fra 30 til 90 minutter, avhengig av kø/billett/status. Og om du ikke er kjent tar ting gjerne litt mer tid...
Hvorfor ikke legge inn 23 timer og få litt sightseeing i samme slengen? Har du bagasje må du uansett igjennom immigrasjon.
Skak reise på bonusbillett videre, og det er ikke fryktelig mye å velge i. Men ser ut som jeg ikke har noe valg - så da blir det overnatting.
Er det slik at man kun må ha bekreftet hotellreservasjon for å søke visum til Kina, med andre ord ikke invitasjon i tillegg? Noen med oppdatert info på hvor lang behandlingstid totalt man bør beregne på prosessen? Drar i midten av mars...
Etter "bare" 6 ukers ventetid er det snart dags for avtale ved det kinesiske visumkonsulatet i Oslo. Det virker som alle som har visumavtale samme dag får oppgitt samme tidspunkt, 9.00-11.20. Praktiserer kineserane "førstemann til mølla" slik at det lønner seg å møte opp utenfor konsulatet i god tid for å bli behandlet først, eller er det helt random når man blir ropt opp?
Du får tildelt en timeslot, og da er det bare å stille seg i kø. Første mann til mølle prinsipp. Er du en utålmodiig sjel så kom tidlig.....
Fyfasan, skal ha en stayover på 15 timer og søkte nettopp. Er det mulig å gjøre noe så tungvindt...... Veldig bra at den posten her kom opp, fikk booka meg inn time 26 mars...