GOT-MUC i går med en stappfull A321 fra LH. Ettermiddagen gikk med til handling av diverse upgrades til uniformen. Det var ikke barr undertegnede som tenkte slik. Det ble handlet for millioner, og svært mye av det i cash. Deutschland, azz.
Lørdag 21.09.19 Paraden er i gang, og det hele sendes live på TV. Og, jeg, startet jeg nettopp et reisebrev? Tja, vi får se. Noe updates blir det, men neppe live. Andre som er i MUC?
Oberbürgermeister har ankommet. Kl.12:00 kakkes det hull på første tønne, og det erklæres o’zapft is! Før den tid er det ikke lov å servere en dråpe øl noe sted.
Og, der er vi offisielt i gang. Oktoberfest 2019 er nå åpnet. O’zapft is! Oberburgermeistern trengte 2 slag for å åpne tønnen. Virker bra fornøyd med den.
Dette vekker sterke minner til september 2010 når eg hadde gleda av å fjase rundt i telta i Munchen 4 dagar i strekk. Vannvittig morro, formen ved heimreise trenger ingen å snakke høgt om Kos deg!
@CrotchRocket Mangelen på de sedvanlige levende ot tette oppdateringene underveis tyder på en sannsynligvis særdeles vellykket dag/aften/natt....
Oktoberfest er ikke for amatører. Det er tøffe tak. Sånne som han på bildet under, ligger strødd. (U)heldigvis stenger dørene 23:00. Undertegnede er snart på vei hjem, men jeg ser det er mange på vei, så Norwegen er godt representert i dagene som kommer. Lykke til, og keep us posted.
I wish, men det ble ikke sånn i år. Venter fortsatt på passet fra den kinesiske ambassaden. Har ikke fått time for fingeravtrykk før 14. oktober, så det går treigt med de der borte i hovedstaden. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de må ha passet tilsett for å kunne booke time... Dermed ender vi nok på en 7-8 ukers behandlingstid som igjen gjør at jeg er nesten to forbanna måneder uten passet mitt. Ja, sånt er til å bli sint av... Dermed mister jeg oktoberfest i år... Får heller se om det er noe dugende øl i Shanghai, tror jeg... Bra vi sendte inn passene 8 uker i forveien da...
Skjenker de ikke nok blir det fort bråk i avisene når terningene skal kastes... Det skal fylles opp! Fortsatt 10,50 = 12 euro i år også?
Tøffe tak, absolutt! Vi åt resten av oksen August, og når vi forlèt Spaten var det Peter som stod på menyen. Lite folk her i dag. Vi siktar på lavpromille utover ettermiddagen og har forflytta oss litt til Augustiner am Dom der vi kan drikke øl i mindre glas og kanskje behalde litt kontroll.
LH1731 skal straks ta meg til MUC. God plass i Business, taxi rett til Käfer-teltet; hjem i morgen. Få det på!