https://insideflyer.no/oneworld-business-class-til-usa-fra-9-952/ British Airways, Iberia, American Airlines og Finnair. Løp og kjøp og fly: Philadelphia fra 9 952,- Boston fra 9 962,- Chicago fra 10 070,- New York fra 10 078,- Washington DC fra 10 172,- Dallas fra 11 864,- Miami fra 11 982,- Los Angeles fra 13 951,- San Francisco fra 14 121,- Seattle fra 14 281,- Las Vegas fra 14 328,- En lett posisjonering til rundt 1000 kroner t/r fra OSL med AF/SK/DY kommer i tillegg. Merk at avreiseflyplass kan være både ORY og CDG. De fleste rutene skulle vel gi 360 TP + en god slump Avios med BAEC. Sikkert grei uttelling i andre program også.
Hvis du tenker på BA Club Suite tror jeg svaret er nei. LHR-JFK flys med 747 og LGW-JFK flys med 777 (og det er vel ingen av disse som er oppgradert enda?).
360TP for 10k NOK er ikke så veldig bra. Jeg var i MIA i påsken i fjor og gav 10k NOK for 600TP. Tipset er å finne en rute som går via HEL hvis dette er tillatt. I tillegg ha en connection i USA. LAS er en god kandidat hvis man mellomlander i JFK og connecter til AA321T og LAX. Ruten mellom JFK og LAX er over 2000 miles og gir 140 TP ekstra.
Noen 772 er oppgradert med ny Club Suite og disse flyr mellom JFK og LHR. Sjekk seatmap om flyet er oppgradert. Som alltid kan config endres. BA har jo 7 fly hver kveld fra JFK til LHR så endringer kan skje. Jeg flyr heller 747 UD i 64K enn en Club Suite så lenge. 747 har ikke så lenge igjen og da foretrekker jeg disse nå Og husk at BA tar betalt (heldigvis) for setereservasjon i business også hvis du ikke har status. Et sete i UD kommer vel på godt over 1200 nok hver vei. Og da er ikke det de beste setene heller I UD. Tror BA tar så høy pris for at kundene ikke skal velge seter faktisk, da er det mere ledig for oss som har status
Det er bra om man uansett skal til USA og ikke vil ta alt for lange omveier, men kanskje ikke så bra om man først og fremst gjør det som en MR eller vil fly mest mulig. Så vidt jeg kan se er det fullt mulig å gå via HEL, og sikkert også mulig legge inn noen ekstra stopp på veien. Det koster kanskje litt mer, men kan godt være verdt det. Du kan selvsagt også posisjonere via HEL eller LHR, så her er det bare å leke seg i Google Flights og ITA Matrix
Ja, ofte er prisen nesten det samme som å fly direkte (hvem gjør det da) Husk å booke flightene med BA prefix, da blir det mere poeng til BAEC. Som gullmedlem gir en slik tur meg over 35.000 Avios. Det er 3 stk t/r OSL—LHR
Så billig har det vel ikke vært siden vikingprisene i 2015. Og hvem vil ha ny kabin når man kan få 62A/K i 2. etasje på en 747?
Helt enig. Men jeg foretrekker 64K. Da har jeg i prinsippet et lite rom for meg selv når skilleveggen er oppe. Trenger ikke der å gå over noen når jeg skal ut også. I tillegg er ofte 64J ledig da dette er rett ved toalett inngangen og at setet er blokkert pga min gullstatus. Som jeg nevnte betalte jeg 10k NOK i fjor til MIA fra GOT, så dette er ikke superbillig
Takk @lMartin for denne posten, mye nytte info for en OneWorld amøbe Ingen som bruke skyscanner? Google flights er bedre?
Dette pleier å bety at Star Alliance selskapene svarer med lignende kampanje. Noen som har sjekket *A muligheter opp mot dette tilbudet?
Gjorde en kjapp sjekk nå, men finner ingenting som er i nærheten. Skal imidlertid fortsatt være gode priser å finne fra OSL til NYC og BOS med 200% opptjening til EuroBonus. https://insideflyer.no/star-alliance-business-class-tilbud-new-york-boston/ TAP har ofte lignende priser til vestkysten av USA med avreise fra DUB, men ligger ingenting ute akkurat nå.