ONEWORLD: Business class fra Paris til USA fra 9 952,-

Tråd i 'Reisedeals' startet av lMartin, 01. mars 2020.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    https://insideflyer.no/oneworld-business-class-til-usa-fra-9-952/

    British Airways, Iberia, American Airlines og Finnair. Løp og kjøp og fly:
    En lett posisjonering til rundt 1000 kroner t/r fra OSL med AF/SK/DY kommer i tillegg. Merk at avreiseflyplass kan være både ORY og CDG. De fleste rutene skulle vel gi 360 TP + en god slump Avios med BAEC. Sikkert grei uttelling i andre program også.
     
    Last edited: 01. mars 2020
    SVG_flyer, drsyk, Upsaker and 3 others like this.
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,057
    Likes mottatt:
    1,479
    Bonuspoeng:
    113
    er det mulig å få ny kabin til NY ?
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du tenker på BA Club Suite tror jeg svaret er nei. LHR-JFK flys med 747 og LGW-JFK flys med 777 (og det er vel ingen av disse som er oppgradert enda?).
     
    drsyk liker dette
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,697
    Likes mottatt:
    5,082
    Bonuspoeng:
    183
    360TP for 10k NOK er ikke så veldig bra. Jeg var i MIA i påsken i fjor og gav 10k NOK for 600TP. Tipset er å finne en rute som går via HEL hvis dette er tillatt. I tillegg ha en connection i USA. LAS er en god kandidat hvis man mellomlander i JFK og connecter til AA321T og LAX. Ruten mellom JFK og LAX er over 2000 miles og gir 140 TP ekstra.
     
    SVG_flyer and drsyk like this.
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,697
    Likes mottatt:
    5,082
    Bonuspoeng:
    183
    Noen 772 er oppgradert med ny Club Suite og disse flyr mellom JFK og LHR. Sjekk seatmap om flyet er oppgradert. Som alltid kan config endres. BA har jo 7 fly hver kveld fra JFK til LHR så endringer kan skje. Jeg flyr heller 747 UD i 64K enn en Club Suite så lenge. 747 har ikke så lenge igjen og da foretrekker jeg disse nå:)

    Og husk at BA tar betalt (heldigvis) for setereservasjon i business også hvis du ikke har status. Et sete i UD kommer vel på godt over 1200 nok hver vei. Og da er ikke det de beste setene heller I UD. Tror BA tar så høy pris for at kundene ikke skal velge seter faktisk, da er det mere ledig for oss som har status:D:p
     
    drsyk and lMartin like this.
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bra om man uansett skal til USA og ikke vil ta alt for lange omveier, men kanskje ikke så bra om man først og fremst gjør det som en MR eller vil fly mest mulig.

    Så vidt jeg kan se er det fullt mulig å gå via HEL, og sikkert også mulig legge inn noen ekstra stopp på veien. Det koster kanskje litt mer, men kan godt være verdt det. Du kan selvsagt også posisjonere via HEL eller LHR, så her er det bare å leke seg i Google Flights og ITA Matrix :cool:
     
    drsyk and TravelManBiz like this.
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,697
    Likes mottatt:
    5,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ofte er prisen nesten det samme som å fly direkte (hvem gjør det da:eek::D:p) Husk å booke flightene med BA prefix, da blir det mere poeng til BAEC. Som gullmedlem gir en slik tur meg over 35.000 Avios. Det er 3 stk t/r OSL—LHR:)
     
    drsyk liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,351
    Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
    Så billig har det vel ikke vært siden vikingprisene i 2015. Og hvem vil ha ny kabin når man kan få 62A/K i 2. etasje på en 747? o_O
     
    drsyk, TravelManBiz and NoLimit like this.
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,697
    Likes mottatt:
    5,082
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig. Men jeg foretrekker 64K. Da har jeg i prinsippet et lite rom for meg selv når skilleveggen er oppe. Trenger ikke der å gå over noen når jeg skal ut også. I tillegg er ofte 64J ledig da dette er rett ved toalett inngangen og at setet er blokkert pga min gullstatus.

    Som jeg nevnte betalte jeg 10k NOK i fjor til MIA fra GOT, så dette er ikke superbillig
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    Takk @lMartin for denne posten, mye nytte info for en OneWorld amøbe :)

    Ingen som bruke skyscanner? Google flights er bedre?
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,405
    Likes mottatt:
    3,337
    Bonuspoeng:
    113
    Dette pleier å bety at Star Alliance selskapene svarer med lignende kampanje. Noen som har sjekket *A muligheter opp mot dette tilbudet?
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde en kjapp sjekk nå, men finner ingenting som er i nærheten. Skal imidlertid fortsatt være gode priser å finne fra OSL til NYC og BOS med 200% opptjening til EuroBonus.
    https://insideflyer.no/star-alliance-business-class-tilbud-new-york-boston/

    TAP har ofte lignende priser til vestkysten av USA med avreise fra DUB, men ligger ingenting ute akkurat nå.
     
    Darkcho liker dette

Del denne siden