Oppgradering med Thai

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ina, 23. juni 2019.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Thailand med Thai Airways i juli, sett at bookingklasse W gir 0% EuroBonus for hele reisen, meget kjedelig når jeg trenger 10.000 grunnpoeng for å beholde SAS Gold.

    Er det noen som har erfaring om mulighet for oppgradering med Thai Airways ?
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vurdert å bestille Q klasse? Mener det var det jeg hadde sist og det ga rett over 10 000 poeng tur/retur. Prisen var 7000 tur/retur.
     
  3. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du ikke bare kjøpe en ny feks business billett? Eller er alt utsolgt?
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Billettene ble bestilt i fjor , før jeg bestemte meg å fortsette med bonus hobbyen og beholde SAS gold, jeg betalte 6000 kr for den booking klassen, i etterkant skjønt at det ikke var godt kjøp.
    Da jeg er en mellomklasse lønnsmottaker og 6000 kr er mye for meg, så ønsker jeg å prøve å finne en løsning uten å kaste bort allerede kjøpte billetter.

    Takk for forslag.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    8,212
    Bonuspoeng:
    183
    Er dessverre ikke så mye å gjøre, har du forsøkt å kontakte thai og høre hva det vil koste med en oppgradering?
    Alternativet er amex elite da om du ikke allerede har det. 3 mnd gratis, de siste 9 koster deg 3000,- ca.
     
    flying_all liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,929
    Likes mottatt:
    2,529
    Bonuspoeng:
    113
    Endring av bookingklasse hos Thai må du kontakte dem om. Litt usikker på om W-klasse har restriksjoner på endring, de har mange andre. Har selv gått på en solid smell tidligere.

    Da betaler du et endringsgebyr+mellomlegget opp til Q-klasse. TG har ganske heftige gebyrer så lurt å ringe dem snarest.

    Hør med Ingrid på Thai-kontoret i Oslo, hun har oversikt på det meste. Det er det norske kontoret som skal kontaktes siden det er de som har utstedt billetten.

    Oppgradering er et ord som brukes i annen sammenheng, ofte fra økonomi til business, eller diverse egne ordninger som Op-Up/Irr-Op, oppgradering ved utsolgt kabin, eller irregularitet som kansellert fly og ny billett i annen klasse osv.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,771
    Likes mottatt:
    32,382
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde å kjøpe oppgradering fra M til C med TG for noen år siden. Det var 14000kr per pers pr strekning OSL-BKK-OSL. Anbefales vel ikke
     
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    93
    For den prisen kan kjøpe en ny reise til Hong Kong eller Tokyo.
    Takk for alle svar.
     
  9. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    332
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan gikk det? Lurt å skrive «betale opp fra bookingklasse w til q» i kommunikasjonen slik at de ikke bare gir deg en latterlig pris for oppgradering til business som noen er inne på her.

    Oslokontoret synes jeg yter veldig god service.
     
    BangkokBob liker dette

Del denne siden