Skal til Thailand med Thai Airways i juli, sett at bookingklasse W gir 0% EuroBonus for hele reisen, meget kjedelig når jeg trenger 10.000 grunnpoeng for å beholde SAS Gold. Er det noen som har erfaring om mulighet for oppgradering med Thai Airways ?
Vurdert å bestille Q klasse? Mener det var det jeg hadde sist og det ga rett over 10 000 poeng tur/retur. Prisen var 7000 tur/retur.
Hei Billettene ble bestilt i fjor , før jeg bestemte meg å fortsette med bonus hobbyen og beholde SAS gold, jeg betalte 6000 kr for den booking klassen, i etterkant skjønt at det ikke var godt kjøp. Da jeg er en mellomklasse lønnsmottaker og 6000 kr er mye for meg, så ønsker jeg å prøve å finne en løsning uten å kaste bort allerede kjøpte billetter. Takk for forslag.
Er dessverre ikke så mye å gjøre, har du forsøkt å kontakte thai og høre hva det vil koste med en oppgradering? Alternativet er amex elite da om du ikke allerede har det. 3 mnd gratis, de siste 9 koster deg 3000,- ca.
Endring av bookingklasse hos Thai må du kontakte dem om. Litt usikker på om W-klasse har restriksjoner på endring, de har mange andre. Har selv gått på en solid smell tidligere. Da betaler du et endringsgebyr+mellomlegget opp til Q-klasse. TG har ganske heftige gebyrer så lurt å ringe dem snarest. Hør med Ingrid på Thai-kontoret i Oslo, hun har oversikt på det meste. Det er det norske kontoret som skal kontaktes siden det er de som har utstedt billetten. Oppgradering er et ord som brukes i annen sammenheng, ofte fra økonomi til business, eller diverse egne ordninger som Op-Up/Irr-Op, oppgradering ved utsolgt kabin, eller irregularitet som kansellert fly og ny billett i annen klasse osv.
Prøvde å kjøpe oppgradering fra M til C med TG for noen år siden. Det var 14000kr per pers pr strekning OSL-BKK-OSL. Anbefales vel ikke
Hvordan gikk det? Lurt å skrive «betale opp fra bookingklasse w til q» i kommunikasjonen slik at de ikke bare gir deg en latterlig pris for oppgradering til business som noen er inne på her. Oslokontoret synes jeg yter veldig god service.