Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Buhuuuu :( Sånn er det å tilhøre pariakasten i eurobonussystemet...

Men takk for oppklarende svar :)

2. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Oppgradert til Cc (men har kun prøvd og fått 1 gang på longhaul)

Last edited: 08. mai 2015
  3. boatc

boatc Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Har hittil i år fått oppgradert 7 av 8 forsøk på rutene OSL-TRD, TRD-BOO og OSL-BOO. Samtlige booket på ungdomsbillett. Etter at jeg ble EBG har også midtsetet blitt stående ledig

4. r_stian

r_stian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Har et lite spørsmål som noe av dere kannsje kan svare meg på?
    Jeg hadde lagt inn oppgradering på 3 flyvninger med sas, på et PNR nummer, der alle ligger med, Upgrade decision pending.
    Nå på fredag fikk jeg beskjed fra reiseselskapet, at denne bookningen er blitt kansellert, og det var opprettet et nytt PNR nummer. Med nesten samme flyvninger.

De oppgraderinger jeg når har lagt inn vill jo være ubrukelig, men vil jag få pengene automatisk tilbake, når det viser seg at denne bookningen ikke vil bli brukt?

Dette var veldig kjedelig, da alle oppgraderingen for 2stk var på over 10000,-

Mvh
    Stian

5. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Prøv denne her: https://www.optiontown.com/manageMyOption.do?processAction=ManageMyOption

Vis den ikke går så ta kontakt med dem på tlf. Dem har mulighet til å klare å flytte oppgraderings valgene dine. Men om dem gjør det er ikke garrantert

6. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke ta noe for gitt når det gjelder Optiontown...skjer det noe utenom det vanlige er det bare å ringe de så snart som mulig

7. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk Cz til Business, men det var før SAS slaktet Eurobonus opptjening.

8. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Smalt til med tur til IAD 5/12 til 9/12 i Go for meg og frøkna på helgesalget. Hvis noen lurer på hvorfor, så skal vi på fotballkamp. Casen vår er at i følge setekart på SAS/ExpertFlyer er det den høyt elskede LN-RKP som er satt opp, er selvfølgelig klar over at dette kan endre seg fra idag fram til avreise.
    1) Er det verdt å legge inn UTo til Plus på dette flyet hvis man antar at det ikke blir flybytte? Tror ikke Biz er aktuelt å legge inn siden vi har flere ferier og prosjekter i heimen i år som går av samme kasse (dessverre ikke utømmelig). ;)
    2) Vi må uansett betale for setevalg (er ikke gull pr dags dato og blir det nok ikke før turen) siden frøkna vil ha vindussete og jeg er enig. Er i tillegg 1.92m med lange ben så må prøve å maksimere min egen komfort. Etter det jeg har lest her skal ikke kjøpte setevalg minimere UTo-sjansene, ikke sant? Vi vil bare tape tusenlappen det koster for setene, men det er bare å svelge.

9. r_stian

r_stian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, ser du bruker AmEx til PayPal for å betale oppgradering på optiontown. Det jeg lurer på er hvor lang tid, det tar hvis oppgradering er misslykket til du får pengene tilbake på konto igjenn?
    (Hvis du ikke bare har hatt suksessfulle oppgraderinger da.)

Mvh
    Stian

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har forgjeves forsøkt å finne svar på dette, så jeg satser på at noen her vet det: Gjelder prioritert boarding for EBG/EBD, både med SAS og Star Alliance-selskaper, også for reisefølge (på samme PNR) som ikke er EBG? Med SAS betyr det for så vidt ikke så veldig mye, men med feks United, med sine ørten boardinggrupper, hadde det jo vært fint å kunne boarde både samtidig og tidlig - men også pinlig dersom reisefølge blir nektet.

11. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer sikkert noen kloke hoder som har svar på dette. Vis ikke så send meg en påminnelse om det så skal jeg spørre gate personellet til United den 01.06

12. earw

earw Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    For meg tok det bare noen dager før pengene var tilbake på konto.

r_stian liker dette
  13. Emirate

Emirate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg lurte også på OT vs. bekreftet oppgradering.. Noen som har noen erfaringer (utenom de som er nevnt ovenfor)?
    Kan man bli belastet begge deler i verste fall? Dersom man får oppgradering for poeng i forkant, vil OT trekke summen fordi du "uansett" er blitt oppgradert (og fordi SAS og OT er partnere)?

Erfaringer med å "sikre seg" ved fremgangsmåten om bekreftet oppgradering med poeng, samtidig som OT?

Skal fly langdistanse, og litt usikker på hva jeg skal gjøre (urutinert).

På forhånd takk!

14. E02zar

E02zar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hej. Jeg er lige kommet hjem fra USA og fløj med United flere gange. Alt efter status Diamond, gold, silver så kommer du i gruppe 1 eller 2.
    Hele bookingen får samme prioritet.

15. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk nettopp gjennom en oppgradering til Plus for en SAS-flight jeg har om to dager. På sas.no står likevel billetten som Go og jeg får ikke reservert sete.

Er det slik at man ikke får reservert sete før andre med oppgradering gjennom OT?

16. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ring 05400

17. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Her er hva du får som Premier Access hos United: http://www.united.com/web/en-US/content/products/premieraccess/default.aspx

"Complimentary Premier Access is determined by the Premier status of the traveler on the day of travel for all tickets, including award tickets. Customers traveling on the same reservation as someone who is eligible to receive complimentary Premier Access will also receive complimentary Premier Access."

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Samme er min erfaring med Lufthansa og TAP.
    Ingen har stilt spørsmål når jeg har hatt med kona i proboarding med bare et gullkort :)

19. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    [korpsfører]
    Da har jeg slått sammen 4 tråder, startet med timers mellomrom om ca det samme :) Bare sånn i tilfelle noen savner posten sin.
    [/korpsfører]

AcroN liker dette
  20. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Prioritert boarding inn i OT tråden? Ble lettere forvirret et par poster her :)

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden