Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Ooops, her gikk det litt fort. Beklager

2. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Skal fly TRD-OSL t/r samme dag. Har lagt inn at jeg vil oppgraderes OSL- TRD.. Når jeg er pålogga på optiontown, hvor finner jeg "bookinga" mi? Jeg gått innpå "my trips" men der står det bare Oslo og bookingref. Hva om jeg vil prøve å oppgradere fra TRD-OSL? Dette er første gangen jeg gjør dette, så beklager dårlig ferdigheter :p

3. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette får du opp med å logge inn med booking nummer og etternavn akkurat som du gjorde når du bestilte den første. Der ser du status på den du har bestilt og mulighet for å bestille på returen.
    husk at svar på om du har fått det kommer mellom 72 og 4 timer før avreise.
    pass på at du ikke sjekker inn før du har fått det innvilga eller fått avslag på oppgraderinga

agrims liker dette
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    På OT-forsiden velger du Already have UTo? Check Upgrade Status I neste steg legger du så inn referansenummeret du skal ha fått fra OT i en egen e-post når du søkte OT.

agrims liker dette
  5. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Har SAS fly som har like seter på Go og Plus på langrutene???
    Hva gjør man om man betaler i dyre dommer for en OT-oppgradering, og så sittr man likt, men med litt bedre benplass? Kjempetrist!

Min mann og jeg flyr til EWR i juni og til NRT i november. Hvordan kan vi sjekke hvilke fly det er på flyvningene, og hvilke man ikke skal søke om oppgradering til Plus på?

Fint å kunne spørre dere mer rutinerte :)

6. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har ett fly som brukes som har like seter på GO og PLUSS. Men det sies at dem har tatt til fornuften og oppgraderer til biz, eller gir en voucher til dem som ikke oppgraderes på disse flyene.

Men ellers så har man bedre benplass, breiere seter. (GO har 2+4+2, PLUSS har 2+3+2) Man har litt større recline pga den økte avstanden mellom setene. Mener også å huske at dem ny oppgraderte flyene også har større TV'er. Man får låne et bedre pledd på forespørsel enn det som er i GO.
    I tillegg til dette får man jo da Fast Track, Lounge på avreise flyplass. Man får ha med dobbelt med baggasje. Man får snaks og ekstra ting på flyet gratis. Og man får mer EB poeng. Og inkludert wifi på fly som er utstyrt med dette (Dem nye oppgraderte kabinene har fått dette)
    Jeg har sikkert glemt noe også, så er det noen som kommer på mer fordeler med PLUSS så er det bare å legge dem på :)

7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    OT på OSL-KEF-OSL i morra gikk gjennom med glans :) Er vel dermed 4/4 på reiser utenom domestic.
    Har lagt inn OT på TXL-ARN på tirsdag ( short-conn på ARN, derfor ;) )

8. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis man blir oppgradert til SAS plus det er bare å endre avgangen til tidligere eller senere?

9. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette kommer an på hvilke booking klasse man blir oppgradert til. Det sies egentlig at det ikke skal være mulig, men jeg har flere ganger fått opp valget om å endre flyvning når jeg har blitt oppgradert. Men har aldri prøvd å endra avgangen da jeg aldri har hatt behov for dette.

10. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har en flight som er oppgradert med Optiontown til Plus som går om noen timer. Er det mulig å endre denne billetten til en tidligere flyvning uten å miste Plus-plassen og måtte betale mellomlegg?

11. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Spør i innsjekk om dette er mulig. Eller logg inn på SAS og se på bestillinga di om det går der :)

12. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med en hyggelig kvinne i SAS-skranken som sa det var fullt mulig med våre billetter, men da måtte hun få bagasjetaggene så hun kunne ringe en kar som fysisk måtte lete etter bagasjen vår for å rute de til rett fly.

Hadde ikke samvittighet til å belemre dem med dette så holder heller ut to timer til.

13. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Kjekt å vite dette. Da noen har prøvd det :)

14. B736

B736 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ble oppgradert med OT på dagens flygning TOS-OSL kl. 18:40. Jeg ankom TOS tidlig og spurte om det var mulig å booke om til den tidligste SAS-flighten som gikk til Oslo kl. 16:10. Damen på billettkontoret sa det var veldig lett etter som den var oppgradert og booket meg om med en gang. Har etter dette 3/3 opgraderinger med OT.
    Hadde forøvrig bookingklasse Z etter oppgradering, som tilsvarer 1000 EB-poeng i Norden.

Hilsen Chris, ny på Bonusfeber :)

15. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fiffig!

Hvor mange poeng for klasse 'C' i Norge?

16. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    thecoldfish liker dette
  17. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, som EBD med TP har jeg alltid skjønt hva opptjeningen blir domestic 1 pinne =1250 poeng.

Hadde en skikkelig "Nigeria" billett fra CPH-OSL som ga 315 poeng, ikkje bra.

EB poeng på SK tjenes best på TP-Unlimited, eller Long-haul med OptionTown U/G.
    Ellers var det en smarting i dag med CDG-DEL-SYD & t/r, denne ga nesten EBG på en tur til TNOK21, denne gir 42,800 poeng.
    Men det er jo langt. Sjekket for gøy fra OSL, og det går kjappe 3 døgn, men man slipper å piske til-og-fra OSL for skarve 3000 poeng.

18. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    SAS viser SAS buisness, mens OT viser pending. Men regner med at dette betyr at jeg er oppgradert

19. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Hva mener dere som er rutinerte på dette om prisen på oppgradering CPH-NRT: Vi reiser om ca et halvt år og har billetter allerede. For et par uker siden var prisen Go>Biz €536 (eller noe slikt). Så gikk den ned i €569, og den er nå €530 hver vei per person. Er det en bra pris vi bør kjøpe lodd på, eller bør vi vente og se det an? På forhånd takk!

20. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt intrykk er at prisen holder seg ganske stabil. Jeg booket til Tokyo i Desember og reiser på lørdag som kommer. Høyeste pris var 610 EUR og laveste 539 (med forbehold om små huskefeil). Valgte å kjøpe lodd sent, ettersom jeg ikke ville binde opp 10K i et halvt år.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden