Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg har sett og hørt så oppgraderes man til høyeste klasse for opptjening. Det er hvert fall mitt bilde for innenriks og europa...

hifiman liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke det er noen standard eller regel om at man alltid blir oppgradert til høyeste klasse, men på mine ørten siste OT-oppgraderinger innenlands og i Europa så har jeg blitt oppgradert til Cz hver gang og dermed fått full uttelling.

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå syns jeg jeg får vel mange avslag fra Optiontown... fått 4 avslag av 7 bare i siste måneden... :(

4. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    for reiser i juni og juli ? er vel gansk høyt belegg disse månedene så er vel derfor ? uansett ikke noe sikkert svar når det gjelder optiontown

5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, får håpe det er det... har 5 reiser til fram mot slutten av kvalifikasjonperioden min, så jeg har søkt om 10 oppgraderinger, uten oppgraderingene ender jeg på 83445 Basic EB-poeng, så jeg er avhengig av et par til går gjennom for å få EBD... :p

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,966
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk gjennom 3 av 4 forrige uke, syns det var bra.

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,653
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradert idag OSL - LHR, 2 pax.

Norfindir liker dette
  8. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville nok vurdert å kjøpe/løse inn poeng i statuspoeng om du ikke får nok igjennom optiontown

9. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har kjøpt billett til HKG på SK sitt supersalg - og da er spørsmålet mitt om hva som er størst sjans for å gå igjennom? Blir systemet forvirra om man huker av for "alt" altså både Plus og Business? Vil jo helst ha business selvsagt, så vet ikke helt om man skal krysse av for alt? Og hva skjer feks med refundering om jeg da har betalt for både OT til Plus og business men bare får Plus?

yukho liker dette
  10. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    502
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du bare blir oppgradert til Plus, så blir mellomlegget til Biz tilbakebetalt. Det har i hvertfall skjedd meg en håndfull ganger. Heldigvis har jeg som regel blitt op-up'ed fra Plus til Biz de fleste gangene det skjedde... ;)

yukho liker dette
  11. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Siste først; du får refundert mellomlegget mellom Plus og Biz hvis du bare oppgraderes til Plus, eksempel min tur til IAD i desember kostet 357€ i biz og 147€ i Plus, går da bare Plus inn får jeg 210€ i refusjon.

OT anbefaler at man krysser av begge, de prøver oppgraderinger i Biz først, så Plus - så å krysse av Plus og ødelegger ikke sjansene for full pott. Sjansen for at det går i gjennom er det ingen som vet.

flamme and yukho like this.
  12. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ja nei bare lurte har kun en erfaring med OT før og det var PVG-CPH i fjor hvor jeg fikk biz også kjøpt på et SAS supersalg for 1999 kroner t/r. På vei bortover var jeg for sent med å legge det inn da jeg tvilte og tvilte, men ble op-upa til Plus allikevel.

13. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har tenkt å oppgradere en reise til Tokyo. Vi er to stk i samme booking.

Prisen som kommer opp på optiontown sine sider er 569 Euro CPH-NRT per pers i biz.

For oss begge blir dette inkl gebyrer 2296,- Euro t/r. Er dette en vanlig pris for oppgradering til biz?

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok ikke en uvanlig pris på den ruten der. I alle fall ikke nå som prisene ser ut til å ha gått opp noe. I tillegg kommer jo den ugunstige valutakursen for oss nordmenn, Så må man jo vurdere om det er verdt å betale ca 5000,- NOK per person per vei for oppgradering til Biz. Om dere har kjøpt billettene til ca 3000,- så vil dere ende opp på rundt 8000,- per person per vei i Biz og etter min mening så er vel det en ok pris for CPH - NRT i SAS´ nye Business. Uansett så har dere ingen garantier for oppgradering.

15. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Takker for svar :)

Travellingalf liker dette
  16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Funker OT på billetter kjøpt på WF.no ?

17. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken strekning? Visst du allerede har bestilt er det bare å taste inn pnr å prøve

18. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte å sjekke FØR jeg bestillte, men tok ikke sjansen og bestillte likesågodt. Kan jo uansett kanselleres innen 24 timer :)
    Men sjekket etterpå, og det funker som fjell :D

KristianSk and hifiman like this.
  19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    men da er det billetter med sas du har regner jeg med og ikke med widerøe?

20. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Javisst...det var kanskje en vesentlig bit info som ikke kom med....;)
    Jeg tenkte mer i retning billetter utstedt på 701-dokumenter(WF) kontra 117-dokumenter som er SK sine....om det hadde noe å si. Men joda....begge flightene er operert av SAS :cool:

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden