Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om dette er bare tilfeldigheter, en dårlig periode jeg er inne i eller bare at det rett og slett var/er fullt, men for første gang så har jeg nå opplevd å ikke bli oppgradert til Plus innenriks. Ingen av mine to flighter i dag og heller ikke de to jeg har i morgen har blitt oppgradert via OT. Satser på at det bare er tilfeldigheter, ellers kan det bli vanskelig og ikke minst dyrt å oppnå EBD i inneværende periode.

2. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde OT for førse gang. Fikk oppgradert til Z class med SK, BGO - ALC, 2 voksne og 1 barn. Betalte 37 Euro pr pax.
    Kun 6 pax på plus, så fornøyd med det!

Travellingalf liker dette
  3. Stig-Roger

Stig-Roger Frokost-frik

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Det står sikkert noe her fra før, men kan noen si meg hva class UHNOECO betyr i Amandus. Biz eller Biz saver/pluss hos SAS. På forhand takk

4. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    U er en av bookingklassene i Go, av de som gir lavest poengopptjening. Det ser ut som det er en kampanjekode for billetter solgt i Norge (UHNOECO).

5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    113
    Skal en tur til Hong Kong i desember.. (med tilbudet til SAS 2999kr)

Jeg har dermed GO på alle 4 legs. Jeg har "bestilt" lotteri på optiontown til biz på den ene veien (til hong kong, hjemover driter jeg i om jeg blir sliten av eco)

Men det er fortsatt 2 legs igjen fra osl til arn... Hvordan er forskjellen på bonuspoeng opptjent med og uten plus oppgradering? Ser det koster 43euro på disse 2 og eventuelt 140 eller noe sånt på tilbakeveien.

Hvor mye mer poeng tjener jeg hvis jeg oppgraderer de 3 andre legsa fra go til plus?

Takk

Good2go liker dette
  6. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    På OSL-ARN er det 250 i go og 1000 med oppgradering. Litt usikker på ic, men er 4500 i go. og vis jeg ikke tar helt feil 9000 i pluss. Skulle du komme i pluss saver er det 6000. Men ganske sikker på at det er pluss man havner i

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det verdt å oppgradere alle legs med andre ord :)

8. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har også bestilt HKG med now or never tilbudet. Vi er to som reiser, begge under samme bestillingsreferanse, påvirker det sjansen for å bli oppgradert? Kan det være slik at den ene blir oppgradert mens den andre ikke?

9. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Så lenge dere er på samme booking vil alltid begge bli oppgradert. Om det påvirker muligheten er vanskelig å si. Er en grunn til at det kalles OT lotteri. Ingen som ordentlig vet hvordan det fungerer.

10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,561
    Bonuspoeng:
    293
    I brev (type elektronisk) frå Eurobonus retrosenter har eg fått vite at med OT-oppgradering frå SAS Go ender ein alltid opp i Plus Saver. Skal ein dømme etter kommentarar her, så er vel det ein sannhet med modifikasjonar. Om ikkje anna, det understøtter alle påstandar om at OT er eit lotteri :)

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Prisen min fra OSL - CPH gikk ned fra 45 til 35 EUR når jeg logget inn. Så jeg får det billigere når jeg er logget inn, jeg.

gardamix liker dette
  12. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    113
    Mine priser spretter opp og ned hver dag nesten ser jeg...

13. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vel hatt OT en 15 ganger på Shothaul og ALLTID havna i Z. Eller BIZ som det da står i bookinga

14. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,561
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jo ha blitt feilinformert. Har ein tre-fire OT-bestillinger inne, så får sjå kva som skjer med meg neste gong :)

15. Arcus2005

Arcus2005 Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Førstegangsbruker av Optiontown med et spørsmål som muligens er besvart tidligere, men finner det ikke.

Hadde lagt inn forespørsel på oppgradering på 2 pers på en rute med 4 legs i Oktober.

Nå har behovet for turen bortfallt, og reisen har blitt avbestilt hos SAS.

Trenger jeg å gjøre noe opp mot optiontown, eller bare vente på at tiden for reisen passerer ?

16. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil ha tatt kontakt med OptionTown for sikkerhets skyld, ting kan ta litt tid har jeg hørt

17. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Jeg er veldig usikker på hva som vil skje i ett slikt tilfelle? Vil du få refundert noe som helst fra OT? Hold oss gjerne oppdatert!

18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Han vil jo ihvertfall få refundert etter at flighten har blitt gjennomført, for oppgradert blir han jo ikke.

Men det beste hadde jo vært å få refusjon med en gang.

19. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Er du helt sikker på det? I tilfelle, så er jo det bra.

20. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,598
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har opplevd noe lignende, men da ble flighten jeg hadde OT på avbestilt/flyttet direkte av SAS, og jeg sende mail til Optiontown om hva som ville skje, de trengte en bekreftelse på at flighten var avbestilt og jeg måtte sende denne inn på en mail, noe jeg gjorde, men siden det var på relativt kort varsel (og midt i påsken) hørte jeg ikke noe fra Optiontown. Det endte opp med at jeg fikk mail dagen før den opprinnelige flighten om at oppgraderingen min ikke gikk gjennom og jeg fikk pengene refundert.

Arcus2005 liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden