Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AEScity

AEScity EBG

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Ja faktisk 100 % avslag siden juli. Har vel søkt på 6-7 reiser. Vet ikke om det har en sammenheng men jeg har ikke fått noen oppgraderinger siden jeg ble EBG... I tillegg har prisen økt til 66 euro pr lap så kanskje like greit de ikke har gått gjennom

2. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan kanskje lure på om statusen spiller noe rolle her ?

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått ca. 50% avslag etter jeg ble EBG, forløpig 100% avslag som EBD...

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror vel at de skrur på bremsene for å unngå spekulering.
    Jeg gjør det selv, trenger ny billett til uka og den på søndag må droppes. Får jeg OT sparer jeg en del kroner på dette.

Har ellers fått igjennom de tre første, men ikke siste søknad tidligere.

5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som om de har strammet skruen. Ingen tvil om det..

6. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    TOS-OSL på mandag gikk inn til 28€. Bestilt i går ettermiddag, OT kjøpt like etterpå og den gikk inn etter et par timer. Benyttet ny epostadresse denne gangen.

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, jeg tror ikke status har noe med dette å gjøre. Jeg har vært EBG i noen år nå og frem til denne sommeren så har jeg vel hatt ca 90 % suksessrate med OT. Men på mine siste 8-10 flyvninger så har prisen på OT steget betraktelig og samtidig har jeg ikke fått en eneste oppgradering. Det begynner å bli litt irriterende dette her, spesielt siden det står på siden til OT at jo oftere man bruker de etter større sjanse skal det være for oppgradering. Jeg tror rett og slett "produktet" har blitt så populært at flere får nei til oppgradering pluss at de tester smertegrensen når det gjelder pris, til oss som har brukt de mye.
    Neste forsøk for meg er førstkommende fredag.

8. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har bare testet ut OT 3 ganger nå i sommer, alle reiser var fra BGO - OSL på fredags ettermiddager. Hver oppgradering har kostet 32 EUR.

9. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    En kompis av meg fikk OT pris på 29 EUR OSL - ALTA om 14 dager, noe som var veldig billig!
    Han har aldri benyttet seg av OT tidligere.

10. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    2 av 2 på OT KRS-OSL. Spent på om den går igjennom på Hong Kong turen i oktober!

11. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Har to OT inne, ikke brukt tidligere. En ALF-OSL om to uker, betalte 56€ for to stk. Og en OSL-CPH-IAD for 700 og noe smått for to. Har noen Go-reiser inne som ikke er søkt OT på, så når jeg søker pris på de får jeg normale priser opp.

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Min søknad fikk igjennom, dog står det nå sas plus og ikke sas business.
    Satser på at det fortsatt er bookingklasse Z så jeg kan flytte den litt :)

13. EkkoBravoDelta

EkkoBravoDelta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Siden jeg ble EBD, så har alle forsøk på OT blitt avslått. Er nå oppe i 11 ganger. Når jeg var EBG, så var det litt 50/50 i det minste.
    Har prøvd å sende mail til dem hvor de gang på gang har matet meg med diverse svada svar, men når jeg poengterte at oppgraderinger ikke gikk igjennom på flere strekninger som hadde ekstremt mye ledig i både business og plus så ble det mistenkelig stille fra dem. Virker noe useriøst når de hvertfall ikke greier å gi et skikkelig svar på ting og tang.

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke det har noe med status og gjøre, kun at de har skrudd igjen krana en del så det ikke er fullt så forutigbart..

Jeg har eksempelvis fått igjennom 4 av 5 (tror jeg) og har vært EBD hele tiden..

15. EkkoBravoDelta

EkkoBravoDelta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Men, hvorfor skru igjen krana når det er så mange ledige plasser?

16. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi at folk skal kjøpe SAS Business eller SAS Plus til normal pris og ikke bare oppgradere. Optiontown på langdistanse virker ut til mest å være brukt der SAS har behov for å flytte folk, ved overbooking ol. Selv om unntak selvfølgelig har forekommet.

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat som RedLine skriver, SAS tjener på at alle som vil fly i Plus/business betaler for det.
    Om man vet at man kan kjøpe billigste billett og hive på en OT så får man fullflex Plus. Det er jo regelrett galskap å ha det så forutsigbart :)

Jeg bruker kun OT når jeg tror jeg trenger ny billett, så de tjener lite på det.. Tror det gjelder mange andre også...

18. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket nå på en booking til HKG i mars. Først UTEN å fylle inn e-post adresse. Deretter la jeg inn en adresse jeg ikke har benyttet tidligere. Fikk like priser i begge tilfeller:

OT_uten.JPG

Til slutt prøvde jeg med den adressen jeg har benyttet tildligere. DA endret prisen seg..:
    OT_login.JPG
    (Denne adressen har jeg kun brukt og blitt oppgradert med to ganger tidligere, en IC og en intra EU. Men har også lagt inn forespørsel på 2 tilsvarende fremtidige reiser. )

19. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,624
    Bonuspoeng:
    183
    Et til tips er å bytte ut en av bokstavene i PNRen.

Har hatt varierende flaks med det.

20. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Spøkefugl!

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden