Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde du å gå tilbake da? Sikker på det ikke bare er valuta som endret seg?

2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket OT for 2 pers tur/retur OSL - TOS (18 september - 20 september) og da var prisen pr pers 29 EUR pr vei.
    Pris for Plus ligger nå hos SAS for 2000 mere enn Go.

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    29 Euro er en ok pris. Mine 6-8 siste innenlands har ligget på 66 per person så du må bare benytte sjansen mens du kan!

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan legge til at jeg kun har benyttet OT 1 gang før og da på en tur fra OSL - BOO. Denne gikk igjennom for 27 EUR pr vei ca tror jeg det var... (Nevner det siden jeg vet du bruker OT endel ;)) Kan også legge til at jeg akkurat prøvde med reisepartners navn, epost osv (personen har nettopp blitt EB medlem og har ikke benyttet OT før) og prisen var den samme.

5. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det er nok det som er utfordringen min. Morsomt nok så fikk jeg feil etternavn (to bokstaver ombyttet) på ett par bestillinger gjort av jobbens reisebyrå tidligere i år og da sank også prisen på OT. Den gangen trodde jeg det var en tilfeldighet, men det gjør jeg ikke lenger. Kanskje jeg må be reisebyrået vårt bruke mitt alias flere ganger? :)

Misterix and Baldrick like this.
  6. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    teste OSl-CPH 18 oktober 42 euro , bør kanskje bestille nå ? blir vel dyrere visst jeg venter enn omvendt

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Blir vel neppe billigere..

Har vært raportert noen ganger at prisen øker om man sjekker flere ganger.

8. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sjekket hver dag til Shanghai i nov.. blitt 25euro billigere på returen

9. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang til i forveien er det lurest å søke OT? Har en flight t/r OSL-EWR i mai 2016. Sjekket OT for noen dager siden og da lå den på ca. 350 EUR. Blir den billigere, eller hva er vanlig pris for en tur over dammen?

10. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ganske billig, jeg betalte over 400 fra Plus til Biz i sommer, men kan hende fordi det var midt i fellesferien.

RemiWM liker dette
  11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke ha ventet med den prisen der.

12. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for info. Da er transaksjonen gjennomført. Søkte både Plus og Biz. 347 EUR pr pers pr leg.:)
    Blir i så fall min første OT om den går igjennom. Skal ikke se bort i fra om det blir flere før mai '16.
    Får bare holde kjeft til kona, så får det heller bli en hyggelig overraskelse om den går igjennom.

Misterix, yukho and Travellingalf like this.
  13. Erot

Erot Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk OT til Plus for 156 EUR på samme leg. Returen 17 dager seinere koster nå 217 EUR og 419 EUR for biz.

RemiWM liker dette
  14. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme gjorde jeg når jeg fikk gjennom en OT på første turen over Atlanteren sammen med madamen. Det var VELDIG kjekt å se ansiktet hennes når vi tok til venstre ved ombordstigning og satt oss ned i Biz :)

yukho and RemiWM like this.
  15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men det at prisen går opp og ned dag til dag er nok pga valuta... ;)

16. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, den varierer nok noe ifm valutaen. Mener sist jeg sjekket, lå den på 354 EUR. Går den ikke igjennom blir det uansett hyggelig å få igjen endel kroner i mai '16. Blir litt som å få igjen på skatten aka tvungen sparing.

yukho liker dette
  17. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Et lite tips til alle når det gjelder mailadresser i OT.
    Som flere har skrevet her stiger prisen når man har brukt samme epost-adresse tidligere, i alle fall når man har hatt flere bookinger som @Travellingalf f.eks.
    Vet dere at dersom dere bruker Google mail, kan dere bruker ørten alias på samme mailadresse?
    Hvis mailadressen din på Google er [email protected] så kan du variere denne med å putte ett eller flere punktum i adressen. Så alle disse aliasene havner i samme mailboks:
    hanshansen, h.anshansen, ha.nshansen, han.shansen, hans.hansen, hansh.ansen, hansha.sen, hanshans.en, hanshanse.n osv. Gjerne flere punktum også som h.a.n.s.h.a.n.s.e.n. Google bruker ikke punktum så de raderes bort.
    Et annet tips er å legge til "+etellerannet" på mailadressen. Google blåser i det, men du kan se hvor mailadressen kommer fra. Fint å bruke hvis du tror adressen blir misbrukt eller solgt. Så bruk f.eks. [email protected] så vet du hvor du har lagt igjen den adressen. Og disse to kan da kombineres i det uendelige. I tillegg kan man sette regler på at dersom det kommer en mail til "+optiontown" kan man putte den f.eks. i en egen mappe eller "stjerne" den.
    Og jeg regner med at Optiontown lagrer alle disse som en ny adresse hver gang selv om de kommer til samme mailboks hos Google.

TDH, skuddsikker and Are like this.
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Meget bra tips.
    Jeg har eget domene for mail og alt går til samme inbox så tenkte å teste dette, dog er det ikke ofte jeg koster på meg OT foruten når jeg trenger å endre en reise..

Kjakan liker dette
  19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Testet med forskjellige nettlesere, og startet på nytt hver gang.
    Sjekket på nytt i dag, og da er plutselig prisen den samme (den høyeste på tidligere post), uavhengig av hva/om jeg taster inn e-post adresse. Prøvde også med fruens etternavn ved et tilfelle.. Samme resultat.. :confused::confused:

20. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Setter ansikt på Optiontown

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden