Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått den en del ganger ja. Men har ikke så stor interesse av å dele mine erfaringer på facebook-siden til OT, så har aldri gjort annet enn å slette e-postene. Og prøver man å skrive direkte til OT så får man jo bare svada tilbake.

Baldrick and TDH like this.
  2. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    ot.JPG
    Fikk denne nå kl. 16:00. Flyet går kl. 17:10 på fredag. :)

Misterix, Franco63, RemiWM and 5 others like this.
  3. AEScity

AEScity EBG

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Pris? Er du EBB, EBS eller EBG.....?

4. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk avslag på OT Oslo - London nå på fredag ettermiddag. Er EBD, litt merkelig egentlig.

5. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det betyr noe hvilken status du har når det gjelder OT-oppgraderinger.

6. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm..

Mulig jeg skaper unødvendig utrygghet her nå, men ble for et par timer siden oppgradert via OT til SAS PLUS.

Dette ble plukket opp via MyFlights Appen, og en stund etterpå fikk jeg epost.

The scary part:

Det har alltid kommet endring på bookingklasse rett i appen samtidig. Nå står imidlertid denne fortsatt på O, selv om bookingen er oppdatert til "Business"..

Jeg håper inderlig ikke at de nå har begynt å beholde opprinnelig bookingklasse for opptjening og andre muligheter (bytte flight etc).. :eek::eek:

Med fare for at appen viser feil og/eller at endringen kommer.

7. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Viss dette viser seg å stemme så kan de bare legge ned OT for min del. Da kan man like godt oppgradere med poeng eller håpe på en complimentary upgrade. Ellers må de sette ned prisene kraftig i alle fall.

8. Epilef00

Epilef00 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    et spørsmål

vi er en hel klasse som skal reise til Nicaragua i Februar, det blir mest sannsynlig fellesbestilling, første leg blir OSL-EWR, der tenkte jeg å oppgradere meg via OT
    hvordan kan jeg gjøre for å prøve det med tanken på at mest sannsynlig får vi en booking nummer

9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel alle eller ingen på PNR som oppgraderes. Så om det blir felles booking for hele klassen er det nok vanskelig...

10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Ta kontakt med SAS, så kan de helt sikkert skille deg ut på eget bookingnummer.

Epilef00 liker dette
  11. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk ikke merket meg dette tidligere, men jeg la inn forespørsel på OT TRD->OSL nå på torsdag. Prisen var utrolig nok bare 31 EUR og jeg fikk bekreftelse på at oppgraderingen etter bare fem minutter, faktisk før jeg hadde mottatt bekreftelse på at OT hadde mottatt forespørselen. På SAS.no og i appen kunne jeg da reservere sete i Plus, men booking class sto fortsatt som SAS Go. Når jeg sjekker nå er det endret til SAS Plus, så det kan rett og slett hende at det tar litt tid.

12. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp.. Som EBD er det særs få gode grunner til å velge OT om man ikke får poengopptjeningen for PLUS på alle ruter som ikke er interkontinentale.

Travellingalf liker dette
  13. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    No i helga vart eg i alle fall oppgradert til Full Flex Plus. Får håpe det berre er litt forsinkelse i appen!

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble oppgradert i helga og kan fint flytte bookingen, det antyder bookingklasse Z.

15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    €48 pr pers. Er EBG.
    Har ikke brukt OT så mye. Kjapt oppsummert historikk:
    - Første gang var i mars som EBB. Da gikk turen fra Oslo til Tokyo via Køben. Det ble Plus til CPH (€52) og biz til NRT (€586). Søkte bare om Plus på returen, men den ble avslått fra NRT til CPH. Plus til OSL (€37) gikk igjennom.
    - Andre gang i juni som EBG. Oslo til Gdansk. Søkte bare på turen ned, og den ble godkjent. Kostet €47. Tror returen lå litt høyere, og at det var derfor jeg ikke gadd å prøve på det. Vi var 3 pax.
    - Tredje gang var overnevnte tur til Paris. Har søkt om Plus på returen også, til samme pris. 3 pax på denne turen også.

I tillegg har jeg søknader inne for en tur i oktober og en i november. I oktober er det en liten dagstur (kun meg) til London for å spise og drikke litt i loungene der..;) Det kostet €40 for OSL-LHR, og 72(!) for returen..
    I november går turen til San Francisco. Foreløpig kun søkt for strekningen mellom CPH og SFO. Prisen synes jeg var fin. €169 til Plus, €381 til biz. Håper VELDIG at den går inn..! :)

16. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får du dette til såpass tidlig?

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde flight på søndag. Har flyttet den 5 ganger nå. Kun en gang til så kommer den på riktig tid. Så slapp jeg å kjøpe ny billett på torsdagen da jeg må reise tidligere enn forventet. :)

Jørgen liker dette
  18. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    63
    Nøyaktig samme her og Jørgen, fikk mail tidligere i dag. Har byttet til sete 1C, men bookingklasse viser O, og det står fremdeles SAS Go i bookingen...

Ikkje bra...

Jørgen liker dette
  19. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei dette er litt skremmende :eek:

20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Etter jeg fikk bekreftelsen fra OT, kunne jeg gå inn å velge nye seter, men på sas.no står det fortsatt "Pristype: SAS Go"... Men 2 stk. bagasje tilsier jo Plus..!
    sk.JPG

I appen er det dog endret til SAS Plus. På checkmytrip.com står det "Pristype: Business klasse". Blir spennende å se hva som står på billetten på fredag...

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden