Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Rimelig irriterende.. Men slik er det. Flyr imorgon kveld frå Kirkenes.

2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Testet du med forskjellige eposter? Er jo mange som sier at det spiller inn...

3. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har selv testa med forskjellige e-poster. Forskjellige browsere. I inkognito. Lagt inn forskjellige land før jeg søker. Vært innlogga og ikke innlogga. Prøvd med mitt navn og reisefølges etternavn. Endrer dem pris. NOPE. Så er nok random hele greia :p HAHA

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er min erfaring også. Helt tilfeldig. Det er vel dette som OT kaller dynamiske priser. Ref. til (svada)svaret jeg fikk i dag på facebook:

Greetings from Optiontown!

Please be advised that prices are dynamic and may change at any time. We request you to please check upgrade price for your future flights.

Regards
    Optiontown

5. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det største jeg har opplevd er at en tur som pleier å ligge på ca 30 plutselig kosta 115. Venta og venta. og plutselig begynte den å gå ned. Og i forige uke var den nede i 40. Tenke, ja kjøper den etterpå. Glemte det. I dag var det 38. Kjøpt ;)

Misterix liker dette
  6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv også testet som du sier og priser har vært random noen ganger så legger meg på som alle sier; You never know! :cool:

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,942
    Bonuspoeng:
    293
    Der tikka returen EVE - OSL inn og til €27.
    Har vel da fått oppgradering 8 av 10 tror jeg. Alle sh dom.
    Har PRG - CPH - OSL pending.

8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen problemer å benytte OT med billetter utstedt av Wideroe fremfor SAS?

9. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken bookingklasse havner man normalt i med OT til Biz på LongHaul?

10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste gangene jeg og madamen har blitt oppgradert til Biz så har vi kommet i bookingklasse C (full opptjening).

Jørgen liker dette
  11. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Lhr-arn neste uke. Startet på 79, så 59 og nå 49. Håper på 40 men vurderer 49.

12. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt OT 3 ganger nå i sommer mellom BGO-OSL og betalt 32 EUR hver gang. Forsøkte igjen nå nylig og da var prisen jekket opp til 35 EUR tror jeg det var. Alle disse henvendelsene til OT ble gjort fra en pc på jobb og med samme epost adresse.
    Sjekket så med en ny epost og på et annet nettverkt og en annen enhet(tablet) og da kostet det 29 EUR.

13. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har alltid blitt oppgradert til Z på longhaul.

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,942
    Bonuspoeng:
    293
    I lys av diskusjonen om hvorvidt OT lønner seg, her er en betraktning fra meg:
    Fruen og jeg reiser OSL - EVE i dag, jeg hadde for en gangs skyld faktisk kjøpt Plus denne gangen, fordi jeg trenger poengene ( er nesten på 45000 ). Som seg hør og bør hadde jeg parkert henne på GO :). Likevel, jeg unnet henne såpass at jeg bestilte OT til henne, og fikk det begge veiene for €27. Så hun har nå booking klasse Z.

Hvis jeg har forstått tidligere innlegg her på siden, så kvalifiserer denne til Plus Flex? Mao, kan hun fritt endre returen?

Nå har situasjonen kommet at vi kunne tenkt oss å endret returen, og sitter vi altså med følgende situasjon. At jeg, dersom jeg skal endre billetten ender på totalt nesten 4000kr for min billett, mens frua slipper med halvparten.

Så, OT har en misjon og er i slikt tilfelle som her, verdt gryna.

15. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Fikke forrige uke 4 oppgraderinger MOL-OSL-CDG og tilbake. Kom opp i klasse C hver gang og fikk mine 3000 poeng (i stedet for 750). Betalte ca 150 Euro samlet og er egentlig helt fornøyd med det. Jeg har ikke helt skjønt, hvorfor det står klasse C på boardingpasset, men MyFlights sier Business class Fare Z...

Neste oppgraderingene er på vent (MOL - OSL - TRD). Håper å få de også.

Kundeservice på Optiontown er dårlige. SAS innstillte flyet mitt fra DUS til CPH i desember, etter jeg hadde søkt om oppgradering. Jeg måtte flytte dagen og strekningen - det tok flere dager til OT hadde klart det... De elsker standardsvar. Nå må jeg bare forberede krav til SAS om erstatning for 24 timer forsinkelse pga. innstilt avgang (forrige gang fikk jeg 500 Euro verdikort for 6 timer forsinkeles^^) pluss at dem må betale overnatting og mat. :D

16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,313
    Bonuspoeng:
    183
    Såfremt det er SAS som opererer flygningene så er det smooth sailing. Har et par selv, der WF faktisk var 700 kr. billigere enn SAS.NO på eksakt samme avganger....så det kan lønne seg å sjekke....

17. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,313
    Bonuspoeng:
    183
    På boardingkortet står klasse og fare-bucket..... Du sitter i C fordi du har en business-fare på billetten din.
    image.jpeg

Attached Files:

18. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Passbook :) Så har ikke sett den ;-)

19. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,313
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjør jeg også , men har,av bitter erfaring, begynt å printe ut BP i automaten, som havner i ei skuff hjemme og kastet når poeng/segment er postet riktig i profilen min.

20. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her!

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden